Houder veiligheidsvest

1983jeroen

Forumguru
Onder de bestuurdersstoel zit een vakje waar een veiligheidsvest in hoort.
Deze zit er niet meer in.
Ik neem aan dat deze weer in een speciaal zakje oid hoort te zitten.
Weet iemand of dit origineel voor een redelijke prijs te vinden is?
 

ertromp

Forumguru
Een veiligheids vest ingepakt in een speciaal pakje?
Gewoon een veiligheidshesje kopen en bewaar deze in de bak van het reservewiel of dashboard kastje of 1 van de vakken onder de voorstoelen. Nooit geweten dat het bakje specifiek voor dat hesje is
 

1983jeroen

Forumguru
Daar liggen ze nu ook. Op dat vakje staat een hesje afgebeeld bij mij. Ging er vanuit dat het er vanuit de fabriek in gezeten moet hebben
 

JPs_OC2

Donateur
Zoek maar even op onderdeelnummer 5E0 881 507 B 9B9. ( Holder for hi-visibility vest )

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is er hetzelfde opbergvak onder zetten als onder de passagiersstoel zit. Let dan alleen wel op dat er twee versies zijn, links en rechts.
 

Canon-Eye

Forumguru
Veiligheidshesjes werden bij mijn weten nooit af fabriek meegeleverd.
Met een beetje (boel) geluk zou de afleverende dealer er eentje cadeau gedaan kunnen hebben, met zijn logo erop gedrukt.
 

1983jeroen

Forumguru
Zoek maar even op onderdeelnummer 5E0 881 507 B 9B9. ( Holder for hi-visibility vest )

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is er hetzelfde opbergvak onder zetten als onder de passagiersstoel zit. Let dan alleen wel op dat er twee versies zijn, links en rechts.
Daar zit bij mij alleen een paraplu
 

Frup

Forumguru
Ik heb ook zo’n vakje! En ik heb ook aangenomen dat het bedoeld is voor een veiligheidsvest.
Nu heb ik ook twee verschillende losse veiligheidsvesten achterin liggen. Dus heb ik geprobeerd die in dat vakje te frummelen. Dat paste helaas voor geen meter, hoe ik ze ook opvouw en in elkaar prop.
Mijn conclusie is dus dat:
- Het vakje niet bedoeld is voor een veiligheidsvest (wat overigens wél aannemelijk is).
- Er alleen een speciaal dun vest in past, of een kaboutervestje.

Tot nog toe heb ik me daar verder niet druk over gemaakt.
Als iemand er een passend vest voor weet, zou dat leuk zijn.
 

Tees

Donateur
Ik heb 2 vestjes plus het instructieboekje in dat vakje onder de passagiersstoel (O2 weliswaar, maar neem aan dat die in de O3 ook bestaat). Had m eerst achterin liggen, totdat ik me besefte dat die met volle bepakking niet zo makkelijk te bereiken was. En ook dan wil je een vestje onder handbereik kunnen hebben.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Tees Helemaal eens. Als je dit bij het reservewiel bewaard en je zou met volle bepakking op vakantie gaan, is dat inderdaad geen praktische plek, en wil je hem liever onder handbereik hebben zoals op de afbeelding van @hemi24 te zien is.

Bij mijn vRS2019 zit dit vakje ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik moet zeggen dat ik echt ín dat vakje dat ik heb wel mooier vind. Dat fluogele accent op je stoel hoeft van mij niet zo nodig ;)
 

EdK

Forumguru
Gebruik een kleerhanger-45-cm-met-broeklat-blank-gelakt-080826353_10.jpg en dat in combinatie met de kleerhangerbeugel voor op de hoofdsteun van Skoda....
Is deze altijd onder handbereik !! :cool:
 

Tees

Donateur
Volgens mij moet je in bepaalde landen (Frankrijk en/of Duitsland?) officieel zo'n vest onder handbereik hebben. Das dus niet in de achterbak (maar in t achterzakje van de stoel is prima natuurlijk).
@hemi24 nog nooit nodig gehad...
 

Canon-Eye

Forumguru
(maar in t achterzakje van de stoel is prima natuurlijk)
Wel eens geprobeerd om vanuit je stoel daar iets uit te pakken? Gaat echt niet lukken (tenzij misschien na een jaar of 30 yoga... ;) ).
Doe er dan eentje in elk van de rugleuningvakken, zodat bestuurder én eventuele passagier die uit de "buurstoel" kunnen pakken.
 
Bovenaan Onderaan