Hoogte meter amundsen+

maxkuijsgrave

Nieuw lid
na het knopje I in te drukken kom op het scherm te staan de coördinaten en de aantal satellieten en ook de hoogte.
bij mij komt het voor dat de navigatie mijn te hoog inschat ik woon in Grave, 7 a 8 meter boven nap maar de navigatie geeft 51 meter aan.
mijn vraag is hoe krijg ik die amundsen+ zo wijs dat het maar 7 a 8 meter is.
bedankt voor het antwoorden .
vr gr max

fireben

Forumguru
na het knopje I in te drukken kom op het scherm te staan de coördinaten en de aantal satellieten en ook de hoogte.
bij mij komt het voor dat de navigatie mijn te hoog inschat ik woon in Grave, 7 a 8 meter boven nap maar de navigatie geeft 51 meter aan.
vr gr max
hallo heb je daar en foto van ??

EdK

Forumguru
Leer er maar mee leven, op mijn Zenec heb ik ook die optie zitten.
En heb het gehad dat ik in Noorwegen reed en onder water nivo reed volgens de navi.
Maw ze kunnen die functie beter weglaten want als je er al mee zou willen werken , wekt het alleen maar ergenis op

Canon-Eye

Forumguru
En heb het gehad dat ik in Noorwegen reed en onder water nivo reed volgens de navi.
Juist in Noorwegen kan dat héél goed: we zijn daar door diverse tunnels gereden waar we op het diepste punt honderden meters onder zeenivo kwamen. Min 865 meter was de diepste, als ik me goed herinner, en dat was best een vreemde gewaarwording - zeker als je daar dan ook nog een fietstoerist moet inhalen.
Daar beneden deed de gps het dan weer niet natuurlijk, toegegeven... ;)

hemi24

Forumguru
Nauwkeurigheid is afhankelijk van het beschikbare GPS-signaal.
Als je alleen "rondjes rond de kerk" rijdt kan ik me voorstellen dat het systeem weinig nauwkeurig is/gaat worden...

EdK

Forumguru
De NS rijd alleen rondjes om de kerk !!
Uiteraard mits er geen sneeuw of bladeren op de rails ligt

Canon-Eye

Forumguru
Nauwkeurigheid is afhankelijk van het beschikbare GPS-signaal.
Als het gps-signaal nauwkeurig genoeg is om aan te geven aan welke kant van een kanaal je rijdt - m.a.w. op ca. 50m nauwkeurig - dan zou je verwachten dat de locatie-gerelateerde hoogte ook wel, als onderdeel van de kaartgegevens, voor de navigatieapparaten bekend en leesbaar zou zijn. Als de hoogtegegevens echter rechtstreeks uit de satelietgegevens moeten komen, dan kan ik me voorstellen dat het voor civiele doeleinden beschikbare detailnivo hiervoor nog tekortschiet.

Kun je beter een goed bergbeklimmers- of pilotenhorloge of zo aanschaffen, als je het tenminste écht zou willen weten (quod non, wat mij betreft).
Dat zul je dan wel regelmatig op zeenivo moeten calibreren, vermoed ik? Ook niet heel praktisch...

Cordoba

Forumguru
vr gr max

Mogelijk dat je systeem niet de satellietsignalen gebruikt om de hoogte te bepalen maar de luchtdruk. Als er op het moment van bepalen van de hoogte een lage-druk-gebied is, zul je dus een te grote hoogte vinden (en te laag bij hoge-druk-gebied).

maxkuijsgrave

Nieuw lid
als je precies wil weten hoe hoog je zit moet je hier naar toe gaan https://www.krnwtr.nl/hoogtekaart-van-nederland/

Jammer dan dat je het niet met zo.n duur navigatie apparaat kan zien.
het zit erop en het werkt niet, een goed antwoordt heb ik gelezen van foremguru een berg hoogtemeter.

jongens, mannen, vrouwen, bedankt ik ben weer wat wijzer geworden.

vr gr max

maxkuijsgrave

Nieuw lid
Ik ben de meisjes vergeten en bied langs deze weg mijn oprechte verontschuldiging.
nu ik toch bezig ben, zit deze navigatie met luchtdruk ook in vliegtuigen!!
ja als ik op 55 hoog zit - 8 meter Nap dan heb ik nog veel grond onder me.

och ja misschien komt er iemand met een heel goed idee..
vr gr max

• Leuk
Waarderingen: EdK

Cordoba

Forumguru
zit deze navigatie met luchtdruk ook in vliegtuigen!!

ja als ik op 55 hoog zit - 8 meter Nap dan heb ik nog veel grond onder me.

Klopt, alleen moet vóór de start van het vliegtuig de luchtdruk op de hoogtemeter ingesteld worden (zowel om hoge/lage luchtdruk te compenseren als om hoger of lager gelegen vliegveld te compenseren), ook bij de landing krijgt de piloot van de verkeerstoren door op welke luchtdruk ie de hoogtemeter moet instellen. Daarnaast is er bij grote verkeersvliegtuigen ook een ander type hoogtemeter aanwezig, die werkt met radiosignalen en een zender op de grond om de hoogte te bepalen (en nog een aantal zenders om het juiste vliegpad bij de landing te bepalen).

Bovenaan Onderaan