Hoogte dakdragers

Vwlunatic

Nieuw lid
Dag,

Wij gaan komende zomer naar een appartement in Parijs, hierbij moet ik weten wat de hoogte is van de dakdragers, dus hoogste maat scala+dakdrager.

Kan iemand mij hiermee helpen? Het is de bedoeling dat ik Thule square bars op de auto monteer.
 

Canon-Eye

Forumguru
De Scala zou van zichzelf 1471 mm hoog moeten zijn. Wanneer je als persoon van gemiddelde lengte rechtop in die garage kunt lopen zonder je hoofd te stoten, zal een stel dakdragers niet snel een probleem oproepen.
Hangt er natuurlijk wel vanaf of er ook nog iets óp die dragers zit, zoals een dakkoffer, fietsdrager(s) of zo. Als er echter niets op (blijft) zit(ten) dan kun je ze er net zo goed afhalen, lijkt me?
 

Vwlunatic

Nieuw lid
Die afmetingen had ik ook al gevonden, de hoogte van de dakkoffer ook, het gaat mij nu alleen puur om de hoogte van de dragers, ik zou namelijk 2m hoogte moeten hebben totaal.
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn Thule vierkante dragers zijn inclusief de pootjes 11cm hoog. Dat zijn dan wel de pootjes die om de platliggende dakrails van de Leon ST klemmen. Mogelijk zijn de voetjes voor de Scala iets langer, maar tot aan 2 meter totaalhoogte ga je met alleen de kale dragers nooit komen: dat zal met 1,60 tot 1,65m echt wel op zijn.
Met de dragers plus de 10 extra centimeters van de platgevouwen Thule kanosteunen op de Leon (zelf 1,454m hoog) kijk ik met mijn 1,84m lengte nog héél royaal over het geheel heen.
 

Tees

Donateur
Hangt natuurlijk ook af van de hoogte van je dakkoffer. Met de Octavia, originele Skoda-dakdragers en een Hapro dakkoffer (schat m iets hoger dan een gemiddelde skikoffer) komt ie bij mij rond de 1.90m uit, omdat ik er net wel net niet overheen kan kijken (ben 1.97m)
 

ElScorpione

Forumguru
Ik heb de originele Skoda dakdragers en een Hapro Traxer dakkoffer en dan kom je niet boven de 2.00 meter uit.
 

wiedeb

Nieuw lid
Waar monteren jullie de dakdragers op de rails van de Octavia? De handleiding zegt daar niks over.
Heb ze nu 20 cm van voren en de tweede 70 cm verderop (volgens handleiding Hapro dragers).
 

Tees

Donateur
Hangt nogal af van je auto lijkt me... Een Octavia heeft denk ik langere dakrails dan een Scala of een Fabia. Ik zet m'n dakdragers zo ver mogelijk naar voren ivm de gewichtsverdeling. Dus de voorste zit bij mij (O2c) net naast het voorste verbindingsstuk, en de achterste net voor het achterste. Dat is precies de afstand die nodig is voor m'n dakkoffer.
 

Canon-Eye

Forumguru
Komt niet zo nauw. Als er een dakkoffer op komt, plaats het geheel dan in zodanige positie dat de koffer bij beladen auto bij voorkeur een klein haartje "voorover" ligt, óf hooguit met de rechte bodemlijn precies waterpas. Nooit met de achterkant lager, omdat de rijwind dan lift zal genereren en dat wil je niet.
 

Vwlunatic

Nieuw lid
De dakkoffer (Thule Pacific 780) zit er op, samen met de dragers (square bar) steekt dit 45 boven het dak uit en dus minder dan de 2 meter wat een eis was.
 

octavia99

Senior Member
Heb de orginele dakdragers en incl. de dakdrager nog onder de 200cm.
Geen problemen met de automatische tol poortjes gehad (bip en go).
 

Bijlagen

  • scala2.png
    scala2.png
    1 MB · Weergaven: 17
Bovenaan Onderaan