Hoogte binnenspiegel?

Eltjo

Forumguru
Er zijn in de S3 2 soorten binnenspiegels.

Versie A;
De (oudere) waar nog aardig boven en langs de spiegel gekeken kan worden. De montagevoet aan de ruit is klein. Het vlak met de zwarte stippels is deels doorzichtig.

Versie B;
De latere? versie heeft een grote driehoekige montagevoet en daardoor is een groot deel van de ruit afgedekt.
Waarschijnlijk betreffen dat ook auto's met meer sensoren die de de weg en voorligger in de gaten houden.

Mijn indruk tijdens een proefrit was dat de B versie ook lager zit gemonteerd.
Dat is lastig voor een lange man; de spiegel zit precies op ooghoogte. Daardoor verdwijnen (kleine) auto's achter de spiegel - vooral bij kleine "geef voorrang aan rechts" straatjes.
Gevaarlijk, denk eens aan kinderen op de fiets.
Een botsing met een auto heb ik al eerder gehad op die manier.

Wie kan voor mij de afstand tussen de onderste chroomrand van het mediasysteem en de onderzijde van een spiegel meten?
Bij versie B heb ik de rolmaat onder het systeem gehouden en deze uitgetrokken tot onderzijde spiegel; 42 cm.

Hoeveel cm is dat voor versie A?

Ik zou het heel graag willen weten aangezien ik proefritten gepland heb in waarschijnljjk prima auto's die allen spiegel versie B hebben.
Als er geen verschil is in spiegelhoogte, maakt het niet uit, moet ik bij elke straat bukken en kan ik dus ook een S3 kopen met versie B spiegels.

Heel graag weet ik dat voor zaterdag.
Kan iemand a.j.b. de afstand bij versie A meten?

• Leuk
Waarderingen: Okki

1983jeroen

Forumguru
Geen antwoord op jouw vraag, maar ga het eens echt goed proberen. Ik had mijn 508 bijna niet gekocht omdat de binnenspiegel ook zo laag hangt. Vond het met de eerste proefrit echt een bezwaar, maar inmiddels met de stoel in de laagste stand zijn er maar weinig situaties dat ik last heb van de lage spiegel

Eltjo

Forumguru
Ik heb nu eerst 1x S3 spiegel versie A (gaat) gereden en daarna 3x S3 spiegel versie B (ik denk lager en iig grotere driehoek raamafdekking rond de spiegel).
Allemaal met de elektrische stoelverstelling op maximaal laag, net zoals in mijn huidige auto.

Bovenaan Onderaan