Hoogglans kunststof stijlen tussen de zijramen krasvrij maken

serum

Senior Member
Iemand een idee hoe je dit boterzachte kunststof krasvrij krijgt? Auto keurig met de hand gewassen, maar er hoeft maar een mug overheen te lopen met een mank sleeppootje en er zit een kras in.
 

serum

Senior Member
Op microfiber pantoffeltjes zijn ze nog wel te harden, maar die chagrijnige manke klootzakken verzieken het.
 

CDK

Forumguru
Gewoon met de polijstmachine er overheen, bij mij zaten ze ook vol krassen, maar is vrij makkelijk weg te krijgen. ;)
 

blokart

Senior Member
Veel zin om dat modegedoe te dippen of te foliën evenals het kras- en stofgevoelige frame van m'n Amundsen.
Iemand weet hoe dat frame te verwijderen, vermoedelijk gewoon lostrekken?

@corné, ja de polijstmachine kan wonderen doen maar wil die voor zijn en een duurzame oplossing voor het probleem want ook vieze vingers zijn er makkelijk op te zien, misschien moet de politie die gebruiken om vingerafdrukken te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
@serum via google heb je in elk geval ook reacties gevonden van detailer die ik wel ken van andere fora. Wat het wassen betreft: je schrijft dat je met de hand wast, maar ook volgens de 2-emmer methode en de regels der kunst?
 

serum

Senior Member
Jazeker, hoewel de twee emmer methode ook niet heilig is. Ik gebruik hogedruk, foam, washandschoen etc.. Hij is alleen naar de spuiter geweest (schade bij aflevering) en daar trekken ze hem doodleuk door een rollover. Bah. Krijg je hem terug, zit er nog een dikke lakrand rond de randjes plus een druiper in ook.. Gerenomeerd schadeherstel.. Volgende week gaan ze voor een her.
 

hberg

Actief lid
Vandaag de auto lekker gewassen en in de wax gezet. Krasjes die er waren zijn nu verwaarloosbaar. Zal toch op de lange termijn niet te voorkomen zijn ben ik bang.
 

Tafkah

Forumguru
Zonnebrandcreme is ook leuk. Handafdruk van dochterlief staat nog in de lak van mijn 'oude' SII. Nieuwe SII wordt met voorzichtigheid behandeld. Er staan immers nog geen 3000 km's op...
 
Bovenaan Onderaan