Hoofdsteun wrappen

Mijn vader heeft een nieuwe Renault waarbij de hoofdsteunen zwart zijn, vindt dit er wel leuk uitzien dus heb het zelf ook gedaan.

Eerst de hoofdsteunen eruit gehaald
Goed ontvet en daarna gewrapt.

Ik was in 10 min klaar.

Als ik het niet gezien had was ik er nooit bijgekomen om het te doen.
 

Bijlagen

  • 20180130_190930.jpg
    20180130_190930.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 296
  • 20180130_191017.jpg
    20180130_191017.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 254

barretje

Senior Member
Ik verschuif mijn hoofdsteun nooit, ik denk dat veel mensen hem nooit verstellen. En ik denk ook dat als je hem naar beneden doet het ook gaat oprollen.
 

Highway

Forumguru
Goede tip van die krimpkous. Dunne krimpkous met lijm lijkt mij wel mogelijk. Ik tweifel echter ook of dit goed blijft zitten.

In kleur spuiten zou ook nog een optie zijn, maar dat zou ook snel beschadigen.
Chemisch zwarten zou mogelijk wat langer netjes blijven, maar weet niet of dat over de bestaande laag chroom kan.
 

CDK

Forumguru
Krimpkous moet je verwarmen, kijk dan maar heel goed uit met de synthetische bekleding....., dat smelt eerder als de krimpkous ;)
 

Highway

Forumguru
Flink wat aluminium folie tussen het metalen stang en de bekleding. Dan trekt de hitte weg in de folie en wordt de omgeving minder warm.

Ik krimp mijn krimpkous meestal met een gasbrander (soldeerbout op gas) met een opzet stuk zodat deze alleen warme lucht blaast. Als ik deze net aanzet is die minder warm, maar krimpt de kripkous wel. Blaast ook niet erg hard, dus verhit je maar een klein stukje.
 
Krimpkous is een goed idee inderdaad, de folie zit net 1mm onder de rozet. Ik verstel hem nooit dus voor mij geen probleem. Krimpkousen kun je ook laten krimpen met een fohn op de hoogste stand.
 
Bovenaan Onderaan