Hoofdsteun passagierszetel verwijderbaar maken

DavidV

Forumguru
Hoi, Ik heb de Skoda Superb besteld omdat ik veel laadruimte nodig heb. Ik moet regelmatig items laden die tot 3 meter lang zijn. Het zou handig zijn als ik de hoofdsteun van de voorste passagierszetel zou kunnen verwijderen, om een vlakke laadvloer tot voor te kunnen bereiken (zie foto's). Omdat ik een L&K besteld heb, was de neerklapbare zetel geen optie. Heb dit al gevraagd bij de Skoda garage waar ik hem besteld heb, en ook bij een andere Skoda dealer, maar bij beide garages bleven ze, zelfs na aandringen, me aankijken of ik de meest onmogelijke zaak ter wereld stelde, iets waar ze ECHT niet konden in meedenken.

Heeft er iemand ervaring, suggesties, technische tekening van de stoel, adressen of ideeën van mensen die zouden kunnen helpen ?
 

Bijlagen

  • 2015-09-22 18.01.34.jpg
    2015-09-22 18.01.34.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 143
  • 2015-09-22 18.01.38.jpg
    2015-09-22 18.01.38.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 122

DavidV

Forumguru
Wat de 2 garages me niet konden vertellen, kon dit forum dus wel, bedankt @RefleCs en @Monteurtje . Werkt idd zelfde als bij een O3, als je de bekleding wat naar beneden drukt, zie je aan elk been een pinnetje. Gisteren bij de dealer geprobeerd, kon het gewoon met de vingers indrukken en de hoofdsteun verwijderen.

Grappig : uitleg bij de dealer bleef : neen, dit kan niet, en is ook zo bedoeld. Omwille van veiligheidsredenen is de hoofdsteun binnen in de zetel zo gemaakt dat hij niet verwijderd kan worden..... Verkopers.... pfffff :tongue:

2016-01-30 16.46.40.jpg 2016-01-30 16.47.46.jpg
 
Wat ben ik blij!
Hier een dochter die doodziek wordt in de auto achterin. Dus een Octavia besteld met isofix voorin. Ik vanochtend vrolijk haar stoel erin gezet MAAR... de hoofdsteun zat in de weg.
En volgens de handleiding niet te verwijderen... ik mopperen dat het mijn dag niet was. Maar nu heb ik dus weer hoop; ik ga het morgen direct proberen.

Even voor de zekerheid: verwijderen lukt maar terugplaatsen hopelijk ook? :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

DavidV

Forumguru
Terugplaatsen is geen enkel probleem, gewoon de hoodsteun met 2 staven terug in de zetel schuiven, klikt automatisch.
 
Bedankt voor de reactie. Ondertussen is het ook hier gelukt. Bij mij zit er maar aan 1 staaf iets om in te drukken maar dat was dan ook voldoende. Toch raar dat ze dat dan niet in de handleiding vermelden...
Maar goed, het is dan toch opgelost; de kinderstoel zit er in.
 
Bovenaan Onderaan