hondenrek voor O3 HB

mc1977

Lid
Klopt, en zover ik heb gezien kan de hoedenplank makkelijk achter de bank worden weg geplaatst. Dan hebben de honden zicht naar buiten en ook meer ruimte. We hebben een Jack Russel en een Labrador, en tot nu toe heb ik altijd de grootste moeite ze in de kofferbak te houden. De pasvorm van een hatchback lijkt me ook heel moeilijk om een goed en stevig rek voor te maken.
 

mc1977

Lid
Kiswum

Ik heb de o2 HB en ik heb een gordel die vanaf de achterbank naar de kofferbak is doorgevoerd. Deze was voor ongeveer 30 euro te koop bij de betere dierenwinkel.
Hier en voorbeeld hoe het eruit ziet. In ons geval zit/ligt de hond in de kofferbak.


http://www.natteneuzen.nl/dier-veilig/autoveiligheidsgordel/auto-veiligheidsgordel-voor-de-hond.html

Dit is ook een goed systeem, maar dan zitten ze nog steeds op de achterbank. Maar als ik zoiets dergelijks kan koppelen met een haak of iets dergelijks in de kofferbak dan zou het wel een werkbaar systeem zijn.
 

Kiswum

Forumguru
Wij hebben de gordelunit vastgeklikt op de achterbank en de gordel doorgevoerd naar achteren, de gesp is dus tussen de 2 bankdelen naar achteren geplaatst zodat je de hond in de kofferbak vast kunt klikken.

Desgewenst kan ik evt. een foto hiervan maken en plaatsen.
 

mc1977

Lid
Als het niet teveel gevraagd is om er een foto van te maken, dan graag. Kan ik me er beter een voorstelling van maken.
 

Kiswum

Forumguru
Bij deze!
Ik hoop dat je er iets aan hebt :)
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1379264277429.jpg
    uploadfromtaptalk1379264277429.jpg
    173,2 KB · Weergaven: 96
  • uploadfromtaptalk1379264301955.jpg
    uploadfromtaptalk1379264301955.jpg
    105,2 KB · Weergaven: 94
  • uploadfromtaptalk1379264388842.jpg
    uploadfromtaptalk1379264388842.jpg
    118,2 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:

Henk72

Lid
Nou, ik wilde het eerst even bekijken of de hond op zijn plaats blijft als ik het zonnescherm naar beneden doe en de hoofdsteunen helemaal uittrek. Ik heb een HB besteld.
 

VWim

Forumguru
Zorg je wel dat die hond ook op zijn plaats blijft bij een ongeluk... Het zou vervelend zijn als je die hond met een gangetje van 50 in je nek krijgt bij een frontale klapper! Ik denk dat de oplossing van @Kiswum zo gek niet is
 
Hoewel dit draadje over HB gaat een vraagje over de Combi.
Kan het hondenrek van een O2C één op één overgezet worden in een O3C, maw is het dezelfde bevestiging? Qua maat van het rek zal het geen probleem zijn.

Onze beide honden zitten trouwens altijd op de achterbank in een honden autogordel :
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/tuigen/julius_k9/197681
Speciaal hondenkleed met openingen voor de gordel bevestiging. Praktisch iedere dierenwinkel heeft speciale riempjes die in de gordebevetiging geklikt kunnen worden.
 

RoelF

Forumguru
Ik krijg vandaag van mijn dealer door dat het hondenrek uit de folder 145 euro gaat kosten. (5E9 071 159)
 

RoelF

Forumguru
Er is op dit forum maar 1 topic over een hondenrek voor de O3. Het lijkt me niet nuttig om weer een apart topic te openen voor de O3 Combi. Zoveel is er nou ook weer niet te melden over een hondenrek.

Volgens Skoda_NL op twitter zit het rek (van de O3C dus) vast geschroefd in de auto. Erg onhandig als je een keer naar de Ikea wilt, lijkt me.
 

svdm

Senior Member
@mc1977, er zit niets anders op: toch voor de Combi gaan. Eén hond in de Hatchback oké, maar twee honden, dan is de Combi sowieso (en op voorhand) toch de enige juiste oplossing?

Hoop natuurljk wél dat je een antwoord krijgt op je vraag. Succes.
 

mc1977

Lid
@svdm: De honden hoeven maar zelden mee, daarom dat ik niet voor de combi heb gekozen omdat voor normaal gebruik de hatchbak ruim zat is. Het gaat me om de keer dat de honden wel mee moeten, en dan hebben ze nog ruimte zat in de HB :)
 

Canon-Eye

Forumguru
maar twee honden, dan is de Combi sowieso (en op voorhand) toch de enige juiste oplossing
Hangt een beetje van het formaat af. Twee chihuahua's kunnen wel in handschoenenkastje of middenarmsteun... :)
(bij wijze van spreken dus, hè - niet gelijk de dierenpolitie op me af sturen svp)
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm

VWim

Forumguru
Hangt een beetje van het formaat af. Twee chihuahua's kunnen wel in handschoenenkastje of middenarmsteun... :)
(bij wijze van spreken dus, hè - niet gelijk de dierenpolitie op me af sturen svp)

En voor het vuilnisbakkenrasje heb je een speciaal vak in de deur van de O3

OCTAVIA%20afvalbakje-550x550.JPG
 

RoelF

Forumguru
Vandaag van Skoda_NL een pdf gekregen waarin goed te zien is hoe het honden/bagage rek vast zit in de auto.
De schroeven met de grote plastic doppen (F en G), maakt het rek redelijk makkelijk te verwijderen.
 

Bijlagen

  • SKODA Octavia Combi bagagerek.pdf
    1,2 MB · Weergaven: 26
Bovenaan Onderaan