Hoeveel sleutels worden er bij een Citigo geleverd?

Markomatic

Nieuw lid
Hallo,

Sinds kort zijn wij in het bezit van een nieuwe Citigo. Wat een leuk wagentje. Erg blij mee. Maar ik ben benieuwd of het normaal is dat er slechts één sleutel met afstandsbediening bij geleverd wordt. De reservesleutel is een conventionele sleutel, dus zonder afstandsbediening.
 

Blackciti

Senior Member
tja ze moeten ergens de winst vandaan halen :D
Nou, als je goed kritisch kijkt zijn er behoorlijk veel punten waar op beknibbeld is. Kijk in het interieur waar veel lak is te zien in plaats van bekleding en de kofferbak waar een te verwaarlozen en minimalistische afdekking op de bodem ligt en waar de wielkasten compleet kaal zijn. Ook de elektrische raambediening voor is eigenlijk niet van deze tijd met maar één schakelaar in het bestuurdersportier. Als je dan de ruit aan de bijrijdersplaats wilt openen moet je onder het rijden veel te ver reiken om daar de schakelaar te bedienen. Dan de achterruiten, die enkel op een kier kunnen worden gezet in plaats van naar beneden zoals de voorruiten. Dit zijn zaken die eigenlijk niet kunnen in een auto van deze tijd.
 

kansberg

Forumguru
@Blackciti : Dit zie je bij meerdere aanbieders van A klasse auto(otjes). De Peugeot van ma femme, precies hetzelfde verhaal, en het was destijds nog wel de duurste uitvoering. Maar wat zijn ze handig met die parkeerplaatsen als postzegels van tegenwoordig :jaja:
 

Blackciti

Senior Member
Misschien heb je gelijk, maar ze worden volop verkocht, en kennelijk ook aan jou:).
Dus bij de aanschaf vond je het vermoedelijk minder storend?;)
Nou, je hebt voor een deel gelijk. Omdat ik destijds kleiner ben gaan rijden en ik de Citigo qua looks de beste vond van de VW drieling ben ik daar overheen gestapt. Maar later ga je er toch wel iets anders tegenaan kijken. Maar, afgezien van dat alles, blijft het een mooi karretje.
@Blackciti : Dit zie je bij meerdere aanbieders van A klasse auto(otjes). De Peugeot van ma femme, precies hetzelfde verhaal, en het was destijds nog wel de duurste uitvoering. Maar wat zijn ze handig met die parkeerplaatsen als postzegels van tegenwoordig :jaja:
Hierin heb je deels gelijk. Maar anderen, zoals de Fiat Panda, waar ik sowieso niet in wil rijden om niet het idee te hebben in een brommobiel te rijden met dat tweecilindergeluid, en de Ford Ka, zijn wat dat betreft en stuk beter bedeeld.
 
Wacht ff...

Gisteren een citigo gekocht (greentech ambition 2018)

En in deze versie is de kofferbak keurig en netjes voorzien van een dik kleed. De bediening voor beide ramen zit aan de bestuurderskant. Dus geen gehannes of gestuntel
 

Cordoba

Forumguru
@Janneke Ook de Citigo is met de tijd mee-geëvolueerd, en betere kofferbak bekleding (is al een aantal jaren zo) en bij de bestuurder ook raambediening voor het bijrijdersportier zijn het resultaat. Overigens waren er vroeger ook veel auto's waar het slim opgelost was: elektrische raambediening in de middenconsole, dan kun je er vanaf beide voorstoelen makkelijk bij, en heb je dus geen 2 knoppen nodig voor het bijrijdersraam.
 
Bovenaan Onderaan