Hoeveel pk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

faldo

Nieuw lid
Dag,
Ik ben volledig nieuw op de site maar als het meezit zal ik er nog vaak komen. Echter een vraag : ik ben van plan van de week een fabia te bestellen, de combi versie.

Echter ik twijvel tussen :
Combi Ambiente 1.4 16V 55kW of Combi Ambiente 1.4 16V 74kW
oftwel 75 pk of 100pk. Hiervoor reed ik een punto 8v 1.2 maar die was niet echt vooruit te branden. Is die 75 pk genoeg voor deze auto of toch 100 pk. Ik ga dinsdag rijden in een 75 pk.....dus het zal mij benieuwen maar graag hoor ik de ervaringen. En weet iemand hoeveel korting ik doorgaands kan bedingen bij aankoop van een nieuwe auto zonder inruil?

Alvast bedankt

Faldo
 

Hetzer

Forumguru
Volgens mij is een korting van 500 toch euro wel te krijgen , hoewel het natuurlijk wel meetelt wat voor type je koopt , misschien krijg je al je de duurdere 74 kw of een 55kw Elegance koopt wel nog wat meer korting , of gratis autoradio / nav-systeem

Ja wat voor motor je moet nemen , wat wil je zelf , mijn motor heeft krap 70 pk (wel iets meer koppel wat bij een lager toerental beschikbaar is, dan de 75 pk benzine ), maar voor mij is hij snel genoeg , ik wilde een auto die rustig loopt en zuinig is en dat is hij !!!!!
(zie ander topic , verbruik 1.9 TDI )
Ik moet misschien wel wat meer schakelen dan enige ander auto , maar dat is met deze versnellings bak ook geen ramp!! /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

Atria

Actief lid
Als je dan echt vooruit wilt dan zou ik gaan voor de 2.0 met 115 PK, daarmee ga je echt als de brandweer.
 

faldo

Nieuw lid
ja oke dat is de snelste maar het gaat mij ervooral om dat hij gewoon normaal lekker meekomt, als ook als je tegenwind hebt en achter een vrachtauto vandaan komt. Dan moet hij toch nog de 140 in een beetje tempo halen.

Maar ik ga het beleven dinsdag.

Faldo
 
Het aantal pk's is misschien nog niet het belangrijkste: let eens op het koppel en bij welk toerental dat koppel wordt afgegeven. Houd je van enigszins sportief rijden kun je met de 1.4 55Kw redelijk goed uit de voeten en zeker bij binnenlands gebruik. Deze motor is vrij stil en relatief zuinig. Je moet wat verder in de versnellingen doortrekken. Ga je echter regelmatig naar het buitenland(autobahn) en heb je bagage en/of medepassagiers overweeg dan de 1.4 75 Kw. Wil je veel kracht zonder veel te moeten schakelen dan is de 2.0 de beste machine. In de Elegance-uitvoering is deze (slechts) € 800 duurder dan de 1.4 75 Kw. Succes met het maken van een keuze! Ikzelf heb een proefrit gemaakt met de 1.4 55Kw en vond deze hier in het Zuid-Limburgse heuvelland iets te licht. Mijn Felicia 1.6 (met 8 kleppen) had meer trekkracht!
 

Karstieman

Forumguru
Ik denk inderdaad dat een proefrit de meeste helderheid zal verschaffen. Leg je probleem gewoon voor aan je dealer en zeg dat je ze allebei -op een dag- wil testrijden. Ik denk dat je het verschil zo het beste merkt.
Succes met je keuze !
 

Hetzer

Forumguru
Nou ben ik niet zo'n snelheids freak , maar hoeven jullie nooit te tanken of zo ?, als ik een bezine motor moest kiezen dan zou ik persoonlijk toch voor de 75 pk versie gaan die is toch echt wel wat zuiniger in het gebruik dan de 100 pk motor..
Mijn vader heeft een tijdje een Xantia gehad zo'n 2.0 liter , gewoon heel snel , maar waar ken je nu nog hard rijden , hier in de Regio Rotterdam in ieder geval niet!!
En mijn vader werd gewoon errug zielig bij de pomp ,en dat was nog voordat de prijzen zo hoog waren gestegen als nu /forum/images/graemlins/blush.gif

Een ieder heeft natuurlijk zo zijn eigen keuze voor een bepaalde motor.
Het beste is voor jouw inderdaad een testritje en dan maar het eventuele brandstofverbruik er bij afwegen!

succes met je keuze /forum/images/graemlins/laugh.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Het aantal pk's is misschien nog niet het belangrijkste: let eens op het koppel en bij welk toerental dat koppel wordt afgegeven. Houd je van enigszins sportief rijden kun je met de 1.4 55Kw redelijk goed uit de voeten en zeker bij binnenlands gebruik. Deze motor is vrij stil en relatief zuinig. Je moet wat verder in de versnellingen doortrekken. Ga je echter regelmatig naar het buitenland(autobahn) en heb je bagage en/of medepassagiers overweeg dan de 1.4 75 Kw. Wil je veel kracht zonder veel te moeten schakelen dan is de 2.0 de beste machine. In de Elegance-uitvoering is deze (slechts) € 800 duurder dan de 1.4 75 Kw. Succes met het maken van een keuze! Ikzelf heb een proefrit gemaakt met de 1.4 55Kw en vond deze hier in het Zuid-Limburgse heuvelland iets te licht. Mijn Felicia 1.6 (met 8 kleppen) had meer trekkracht!

[/ QUOTE ]


Hihi. Ik reed met mijn broer mee in Zuid Limburg met zijn Felicia. De auto ging steeds langzamer rijden, omdat de motor niet genoeg koppel had. /forum/images/graemlins/yeah.gif Oh wat heb ik hem daarmee geplaagd /forum/images/graemlins/uitlachen.gif ..
 

Berry

Senior Member
Mijn Vorige Fabia was een 1.4 55KW en eenvan de redenen dat ik voor een zwaardere motor heb gekozen is dat als je 120 rijd met 75 PK en je wilt gauw even ergens langs komt hij tekort hij loopt prima en hard genoeg maar boven de 120 moet je geduld hebben
 

AMBIO2

Actief lid
Tja.... wat is snel ?
als je snel wilt moet je een Ferrari kopen , alleen hangt
er een prijskaartje aan.

Dat is ook het verschil tussen de 75 en de 100 pk , niet alleen in de aanschaf maar ook in andere kosten zoals
brandstof , verzekering en wegenbelasting wellicht.

Heb nu een 1.6 maar had ook wel een 2.0 kunnen kopen ,
maar waarom , ik kom nu ook van A naar B en veel goedkoper
dan met de 2.0 .

Voor mij hoeft het allemaal niet met een rotgang , het
financiele aspect vindt ik veel belangrijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan