Hoeveel korting zonder inruil ???

Scheppie

Actief lid
Ga a.s zaterdag een proefrit maken in een fabia automaat.
Als het bevalt wil ik de combi gaan bestellen met als opties metalic lak, parking distance, ASR, zijairbags, Navigatie (din1). Al met al kost dit "grapje" Euro 20.000.
Heb de laatste karen alleen maar lease-auto gereden, dus ik ben het onderhandelen verleerd:(

Kunnen jullie mij aangeven hoeveel procent korting ik kan bedingen???

Ik zie jullie reacties graag tegemoet
 

Dutch4x4

Senior Member
Maar om op de vraag antwoord te geven: korting zonder inruil is maximaal 7 procent, dacht ik.
 

VEEJAY

Forumguru
Nou met leaseauto kan je al 8 procent halen hoor! Zolang de leasemaatschappij en/of je werkgever maar geen afspraken heeft met de importeur/dealer. Gebruik vooral de mogelijkheid om zaken in te laten bouwen (bijv. eigen radio) door de dealer. Of evt opties die achteraf mogelijk zijn.

Suc6!
 

Dutch4x4

Senior Member
Zeker waar. Los van die 7 of 8 procent pure korting op de catalogusprijs is het loskletsen van accessoires (dus geen opties) en inbouwwerkzaamheden het handigste. Kan een dealer je ook het meeste in tegemoetkomen.
 

VEEJAY

Forumguru
Anders neem je Dutch en mij mee, succes gegarandeerd! ;)

Laatst een collega geholpen met een Toyota Celica. Korting in de vorm van een spoiler, inbouw radio (+frame) + subwoofer en korting sportvelgen.
 

tim

Lid
Heb bij aankoop 10,5% korting gekregen op Oct II Combi Elegance. Wilde eigenlijk voor de Business edition gaan, maar daar schijnen de marges nihil te zijn en dus geen korting..
 
Mijn ervaring met het kopen van een nieuwe auto zonder inruil in de randstad is dat je tussen de 4 en 8 procent korting krijgt op de de kale autoprijs en niet op de totaalprijs. Het is soms handiger om inderdaad even te kijken en berekenen of je niet beter allerlei opties bij de onderhandelingen kunt betrekken. De kans op korting bij het inruilen van een auto is aanzienlijk kleiner.
 
Bovenaan Onderaan