Hoeveel km stond er op de km teller bij aflevering?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trucker

Actief lid
Bij aflevering stond er bij mijn fabia 21km op de km teller,ik vond dit vrij veel maar de dealer vertelde dat dit normaal is .
Hoeveel stond erbij jullie op?
 

FredV

Banned
Bij aflevering stond er bij mijn fabia 21km op de km teller,ik vond dit vrij veel maar de dealer vertelde dat dit normaal is .
Hoeveel stond erbij jullie op?
8 km, maar ook dit zegt niets.
Vanaf fabriek kan de garage max twee keer dacht ik, de teller op 0 zetten BINNEN de eerste 100 km op de teller.

Heb dat zelf een aantal keren moeten doen toen ik voor de garage spiksplinternieuwe auto's over de weg elders ophaalde.
(opletten voor 100 km op de teller stoppen, teller op 0 zetten en weer verder rijden)
 

NielsW

Lid
Wij hadden 6 kilometer op de teller.
Wat op en neer naar de wasstraat en een testritje zou kunnen zijn :)
 
Toen ik de auto kreeg stond er 11Km op de teller.
Had jij een volle tank?
Zo ja waar ligt het dichtsbijzijnde tankstation?
Dit is namelijk bepalend voor de Km stand ze zullen er toch heen moeten rijden en terug.

Bij onze dealer ligt er een tankstation om de hoek dus dat scheelt in kilometers die gereden moet worden.
 

Trucker

Actief lid
Mijn tank zat bij aflevering vol en het tankstation is 500 meter bij de dealer vandaan dus dat kan het niet zijn.
 

FredV

Banned
Mijn tank zat bij aflevering vol en het tankstation is 500 meter bij de dealer vandaan dus dat kan het niet zijn.
Je bent dus nooit zeker van de 'echte' beginstand, Er kon al max 200 km op staan.
Maar dan moeten ze de auto bij een andere delaer of zo hebben weggehaald over de weg.
En die stand kan alleen binnen de eerste 100 km, dan met een truukje kun je de meterstand resetten, daarna dus nooit meer.
 
Bij mij stonden er 27 km op, blijkbaar redelijk veel dus. Maar ik kan me er niet zo druk over maken, wat is nou 27 km op een autoleven... (mits geen vroegtijdig total loss...)
Ondertussen trouwens ongeveer 1450km. Vandaag de duitse autobahn opgeweest, naar advies van de verkoper, om dit na 1000km eens te doen!
Hierna getankt, en nu eens de 1:25 proberen te gaan halen met deze tank...
(sorry voor het stukje :ot:)
 

FvElswijk

Nieuw lid
On-topic: Bij ons stond er 17 kilometer op bij aflevering. Vond ik ook wel vrij veel, maar goed. Je laat hem er niet voor staan. ;)

Off-topic: Je zou verwachten dat als er al 17 kilometer op de auto staat er inmiddels wel iemand doorhad dat er 3,5 bar (!) luchtdruk in de voorbanden zat. Maar niet dus. Vandaag weer laten terugzakken naar de voorgeschreven druk van 2,6 bar.
 

FredV

Banned
Off-topic: Je zou verwachten dat als er al 17 kilometer op de auto staat er inmiddels wel iemand doorhad dat er 3,5 bar (!) luchtdruk in de voorbanden zat. Maar niet dus. Vandaag weer laten terugzakken naar de voorgeschreven druk van 2,6 bar.
Leuk :( naast te lage spanning nu ook een veel te hoge spanning...
 
@Fred
Bij +/- 170 km/u (volgas) was het verbruik volgens BC 1:9,7
Op zich nog wel netjes dacht ik zo, mijn vorige auto reed dat gemiddeld :grin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan