Hoeveel KM kan je rijden als computer 0 aangeeft

Eltjo

Forumguru
Ook wel.eens >60 l in dito tank van Passat 3BG gegooid.
Huidige S2 geeft aantal km's aan wat je nog kan rijden, maar ben regelmatig genept, omdat ik bij tanken erachter kwam dat er tientallen km's meer gereden kon worden dan de BC weergaf en dus makkelijk bij die pomp had kunnen tanken die ik in gedachten had. Als je zo'n 1:19 rijdt komt 6 liter al gauw op 110 km in NL.
Maar ja, als je hopeloos in de file komt of dat je harder rijdt of berg op gaat dan heb ik liever te veel dan te weinig.

Aliahk

Nieuw lid
Als ik hem helemaal tot 0 rijd kan ik nog steeds maar 45l tanken dus dat zou betekenen dat ik eigenlijk nog 100km verder kan.

EdK

Forumguru
Ach en daarna kun je hem ook nog 100Km verder doorduwen als het moet........ :lezen:

Maar weet je dan zeker dat je tank groter is dan 45 ltr ?
En dan nog is het niet echt slim om de tank geheel leeg te rijden, op de bodem zit altijd wel wat vuil wat dan meegezogen kan worden.
Of als je een lange bocht neemt met iets teveel snelheid en je geen brandstof toevoer hebt en de motor uitslaat...:pieker:

Eltjo

Forumguru
Ha, mijn collega reed ook altijd ver zijn Bora SDI tank leeg. Hij kon niet meer starten nadat hij hem ‘s ochtends bij het werk had geparkeerd. Pechservice constateerde dat hij geen brandstof meer had omdat de auto daar scheef staat..... Lachen!

EdK

Forumguru
Bij mijn vorige werkgever had ik collega die er ook een handje van had.
En toen stond hij ook een keer stil toen we naar huis gingen.
Reed nog motor en zag hem staan zwaaien, heb terug gezwaaid en door gereden.
Was die de volgende dag ook nog pistoff......maar sindsdien tankte hij wel zodra hij nog kwart tank vol had...
Ja die dag was die niet rond 5 uur thuis maar was het 8 uur sávonds

Bovenaan Onderaan