Hoeveel garantie? Superb 2020, 67k teller

StijnJ

Lid
Binnenkort ben ik eigenaar van een Superb,
Combi 1.4 TSI iV Edition Plus.
Hij komt uit België en is daar netjes onderhouden. 67K op de teller.
De verkoper biedt in 3 trappen garantie aan.
3 mnd à 899 (nieuwe apk, onderhoudsbeurt volgens opgaaf Skoda - volgens mij dient de dsg olie bijgevuld te worden bij 60k? Dit was nog niet gebeurd, was te zien in de onderhoudshistorie).
Deze neem ik sowieso.

Maar dan wordt het lastig. Kan ook 1/2 jaar garantie nemen à 1299.
Of 1 jaar à 1899.


Ik verwacht de meeste kilometers te maken het eerste half jaar (2x trip noord Frankrijk en 1 keer zomervakantie à circa 4000 km).
Dus half jaar is wellicht wijs om te doen, maar dan is het nog maar 600 euro extra voor het hele jaar. De glijdende schaal.. het lijkt wel of er een verkoopstrategie achter zit

Wat te doen?
Wat zijn de ervaringen van anderen in soortgelijke situatie?

Mvg
Stijn
 

StijnJ

Lid
Geen idee. Met mijn vorige auto nokte de airco ermee binnen de 3 maanden garantie. Dat was wel fijn dat die gemaakt werd..
 

Herperduin

Forumguru
Met 67.000km en nog geen 4 jaar oud verwacht ik niet zozeer dat je garantie nodig hebt maar…(zegt degene die geen auto durfde te kopen hier op forum omdat er geen garantie bij zat:censored:) ik snap heel goed dat je garantie wil. Als je het kan betalen en rustiger rijdt en slaapt (niet tegelijk a.u.b.) dan zou ik het jaar kiezen. Wel zoals @hemi24 zegt heel goed kijken wat allemaal wel en niet onder garantie valt. Ik heb alles toen goed uitgepluisd en in veel gevallen vielen zaken waarvan ik het logisch vond dat ze onder garantie zouden vallen er niet onder. Bovag vond ik wel betrouwbaar!
Maar serieus mooie auto! Ik zou bij zo’n auto liefst levenslang garantie willen :love:
 

ertromp

Forumguru
Ik zou de auto zonder 1 van de pakketten kopen. Wat een geld zeg. Kun je zelf of bij menig gespecialiseerde VAG specialist veel voor doen. En met 67K op de teller is de auto pas net ingereden daar hoef je niet gelijk allerlei ellende op te verwachten. Ik neem aan dat je een uitgebreide proefrit hebt gemaakt?
 

hemi24

Forumguru
Heb je de auto al in het echt bekeken?
Voor de kilometerstand zit er nog wel één en ander aan beschadigingen aan…
 

Lean79

Nieuw lid
Ik zou het bij die drie maanden laten, die je sowieso zegt te willen nemen. Beter drie maanden goede garantie dan een slechte garantie van een jaar. Over het algemeen komen de mankementjes vrij snel boven water. Tuurlijk kan er na 4 maanden iets heftigers gebeuren, maar dat kan ook na 13 maanden… In noodgevallen mag je met deze prijs en kilometerstand ook echt wel iets verwachten van je wettelijke garantie.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
4 jaar oud en 80K is ook geen nieuwe meer dus daar kan zeker e.e.a aan beschadigingen aan zitten. Veel kan dmv poetswerk eruit gehaald worden.
 

Tees

Donateur
Ik vind €900 ook een stevige prijs voor een onderhoudsbeurt, al betaal je bij de dealer ook zomaar zo'n prijs. Garantie zou ik geen geld aan uitgeven, je hebt sowieso de non-conformiteitsregelgeving voor tweedehands autos die je bij een bedrijf koopt, en daarnaast kan je voor €1000 een hoop laten repareren!
 

StijnJ

Lid
Heb je de auto al in het echt bekeken?
Voor de kilometerstand zit er nog wel één en ander aan beschadigingen aan…
Hoe bedoel je? Dat er beschadigen aan zitten? Ja uitgebreide proefrit gemaakt. Heb geen ervaring met phev anders dan andere proefritten van Kia optima sw en Passat gte. Deze reed het fijnst
 

StijnJ

Lid
Ik zou de auto zonder 1 van de pakketten kopen. Wat een geld zeg. Kun je zelf of bij menig gespecialiseerde VAG specialist veel voor doen. En met 67K op de teller is de auto pas net ingereden daar hoef je niet gelijk allerlei ellende op te verwachten. Ik neem aan dat je een uitgebreide proefrit hebt gemaakt?
Die 3 maanden neem ik sws. Dan zit de apk er ook voor 2 jaar op en die onderhoudsbeurt. Proefrit was heerlijk. Dank voor de term vag specialist. Zo leer ik steeds meer over de Skoda wereld.
 

MarcoO2

Forumguru
Garantie zou ik geen geld aan uitgeven, je hebt sowieso de non-conformiteitsregelgeving voor tweedehands autos die je bij een bedrijf koopt, en daarnaast kan je voor €1000 een hoop laten repareren!
100% eens! Garantiepakketten zijn gewoon een verdienmodel natuurlijk, maar niet voor de koper. Kies voor de wettelijke garantie en zet het geld wat je uitspaart apart.
 

Bakkertje

Forumguru
Mijn ervaring met dealers en garantie is dat er toch wel iets gevonden kan worden waarom het toch aan mij zou liggen.
Voorbeeld was een lekker airco radiator, zou komen door steenslag en dus geen garantie.
Bij nader onderzoek door mijzelf bleek dat de aansluiting van de radiator aan de achterkant lekte..

Dus ja..

€900 voor een 60k beurt kan zomaar kloppen, DSG olie wordt dan ook ververst (is alleen al iets van 300), grote beurt zelf en dan wellicht nog dingen als bougies, luchtfilter..

Onderhoud nog wel even bij de dealer laten doen, er zit garantie op het hoogvolt gedeelte (uit mijn hoofd 6 jaar of een bepaalde km stand)
 
Bovenaan Onderaan