hoes homokineet zijde versnellingbak

Hallo,


Morgen ga ik een nieuwe beugel monteren aan hoes homokineet zijde versnellingbak, die had ik afgedaan voor zoektocht probleem.

Is het intressant om wat vet bij te spuiten in de hoes , zo ja , welk type



groeten steven
 

van inkel

Forumguru
Hallo,


Morgen ga ik een nieuwe beugel monteren aan hoes homokineet zijde versnellingbak, die had ik afgedaan voor zoektocht probleem.

Is het intressant om wat vet bij te spuiten in de hoes , zo ja , welk type

groeten steven

Als er veel is uitgekomen ja, en als er zand in is gekomen zul je alles schoon moeten maken en nieuw vet er in moeten doen, en niet alles vol stoppen tot er niets meer bij kan.
Vet = bijvoorbeeld Molycote.
 

Ronnie

Forumguru
Hallo,


Morgen ga ik een nieuwe beugel monteren aan hoes homokineet zijde versnellingbak, die had ik afgedaan voor zoektocht probleem.

Is het intressant om wat vet bij te spuiten in de hoes , zo ja , welk type



groeten steven

Je kunt de assok ook vastzetten met een brede tyrap(trekbandje)
werkt ook goed.
Vet naspuiten zou ik beslist niet doen, want er zit een precies gedoseerde hoeveelheid (ik dacht dat het 90 gram was) molybdeenvet in.
Kan wel, maar dan eerst de kyneet en de sok goed reinigen zodat er geen oud vet meer inzit.
Vet is in patroon met juiste inhoud verkrijgbaar bij de dealer (VAG/Skoda/Seat/Audi) of bij de betere automaterialen handel. € 8,50
 

Ronnie

Forumguru
Als er al iets uitgekomen is zie je het wel aan de smeerbende eromheen!!
De as beweegt aan de bakzijde amper op en neer....
 
In de garage hebben ze met een schroevendraaier in de hoes geweest en vonden moeilijk vet , is dit goed of niet .

Rond de hoes is er niets te bespeuren van vet
 

Ronnie

Forumguru
Als je normaal een sok losmaakt is het een grote vettige bende,
Ik heb een tube voor me liggen en hij is zo groot als een forse tube tandpasta (90 ml)
Dat zie je niet over het hoofd.
 
Wat bedoel je daarmee ?


Wanneer ik een schroevendraaien in de hoes steek moet ik dan vet vinden.

KAn ik gemakkelijk de hoes wegschuiven om dit visueel te kunnen zien
 

Ronnie

Forumguru
Ik neem aan dat je de hoes aan de bakzijde hebt losgemaakt, steek er een schroevedraaier o.i.d. achter de rand en je wipt hem er zo af.
Druk hem iets terug en je moet het vet zien zitten (het is er ja immers niet uitgelopen).
 
sorry hoor , ben nogthans handig , maar zonder te zien soms niet zo gemakkelijk


Het is inderdaad kant versnellingsbak.
Rechterkant versnellingsbak
Van rechts naar links :

Rechterkant is smal en beugel heb ik aan deze zijde afgedaan, aan deze zijde kan ik onmogelijk iets zien (visueelà

iets verder is er de bredere kant van de hoes, bedoel je deze zijde om weg te klikken.Is hie geen beugel aanwezig (zit voorlopig in mn zetel)


waneer ik morgen daar geen vet vind , dan breng ik er beter aan .


Dank voor de moeite
 

Ronnie

Forumguru
Heb het even opgezocht in het reparatiehandboek: brede kant bakzijde heeft een "aangegoten" flens, om deze te openen moeten de 6 12-kant inbusbouten losgemaakt worden en kan de sok teruggeschoven worden.
Vetinhoud: bij 90 mm flensdiameter moet er 90 gram vet in ,en bij 100 mm 100 gram.
Lijkt me sterk dat ze deze as vergeten zijn te vullen....
 
Dank dank voor de moeite ,

dit zijn die boutjes waarvan er een plaatje over ligt ?
Wanneer ik die los zal de homokineet er nog niet loskomen he?
Want kant wiel is nog gemonteerd ( Ben ik correct ??)

Om alles te monteren zijn dit dezelfde boutjes ??

Groeten steven??

Ik ben van Belgie Ingelmunster
 

Ronnie

Forumguru
Bouten zitten fatsoenlijk vast, goed passend gereedschap gebruiken....
De kyneet blijft aan de as zitten, dus als je hem met de hand op de plaats houdt blijft hij keurig aan de bak "plakken". Eigenlijk moeten de bouten na demontage vervangen worden, maar ja....
Aantrekken bouten met 40Nm (m8) 70Nm (m10).
 
Thanks , nu is het véélll duidelijker

De vraag is nu enkel nog als ik morgen dit zal openen of niet?

Heb je reeds mn ander probleem gelezen (enkele onderwerpen onder deze)


Eigenlijk is dit een vervolg erop ,


Vandaag heb ik naar de dealer garage geweest en ........... zie ander onderwerp
 
In de garage doen ze moeilijk ,omwille van dat ik spanband al had afgedaan.
Auto heeft geen 100 meter gereden zonder spanband. lawaai was reeds voordien.

+ lawaai is nu plotseling verdwenen , toch eigenaardig , vermoedelijk toch geen homokineet stuk denk ik dan.



Heb nog prive bericht van iemand ontvangen, maar snap er maar weinig van ?

Begrijp jij meer :


Heb het volgende voor je opgezocht, of het betrekking heeft op je klacht.... ik weet het niet, verder heb ik geen suggestie's, zonder het geluid daadwerkelijk te horen blijven zulke ding lastig.


Metaalachtig kloppen uit de motorruimte tijden het rijden

Bij het rijden over een hobbelig wegdek klinkt er een hol klopgeluid uit de rechterzijde van de motorruimte (in rijrichting gezien).

Technische achtergrond

Het geluid wordt door twee aanslagrubbers bij het contact met de buitenste plaatstalen behuizing van de motorsteun veroorzaakt.

Maatregel

1.
De bouten van het expansiereservoir van de koelvloeistof demonteren en het reservoir iets naar de zijkant schuiven om genoeg ruimte rondom de motorsteun te creëren.

2.
Bij de aanslagrubbers een dosis van het spray SILICONE GREASE minimaal 2 seconden op beide aanslagrubbers spuiten. De spray vervolgens 5 minuten hard laten worden.

3.
4 ml in de injectiespuit drukken en een slang van 10 cm op de spuit plaatsen.

4.
Met behulp van een collega op de aluminium console drukken, de slang zo dicht mogelijk tot aan de aanslagrubbers schuiven en de dosis aanbrengen (ca. 1 ml vet blijft na de eerste applicatie in de slang achter).

5.
3 ml vet in de injectiespuit drukken, de slang op de spuit zetten en de dosis op het tweede aanslagrubber aanbrengen.

6.
Het expansiereservoir van het koelvloeistofreservoir inbouwen.

7.
Over een hobbelig wegdek van ongeveer 10 km lang rijden om het vet in alle delen van het aanslagrubber van de motorsteun te laten binnendringen.

8.
Het overtollige vet verwijderen en de verontreinigde delen schoonmaken.


hebben reeds 22 euro betaald( om effe te kijken )
 
Bovenaan Onderaan