Hoedenplank

Fabia

† In Memoriam
Ik ben met mijn tweede FabiaII twee bezig en ook met deze heb ik weer ruzie met de hoedenplank. De constructie is m.i. niet echt super. Bij mijn eerste FII brak de bevestiging af waarmee de hoedenplank vast klickt en nu is mijn nokje waarop de hoedenplank rust afgebroken omdat de hoedenplank weer eens uit zijn houder schoot. Als je dat niet in de gaten hebt en vervolgens de achterklep dichtdoet dan breekt dus de houder af. Gelukkig valt het nog onder de Skodazekerheids garantie maar ik zat me af te vragen of er meer mensen last van hebben.
 
Hoedenplank -> aanpassing 22-03-2010

Ik zie dat je Fabia van oktober 2009 is, dat is die van mij ook. Bij de eerste beurt in 2010 heeft de dealer een update uitgevoerd aan de hoedenplank, de twee 'scharnieren' zijn hierbij vervangen. Is dit bij jouw ook gebeurd? Dit kun je controleren door te kijken (als de dealer goed zijn werk heeft gedaan) of er ook een extra stikkertje op de bodem van de kofferruimte is geplakt naast de grotere stikker van je voertuiggegevens. Aanpassing is bekend onder kenmerk 70D8, ik heb ook nog de bijlage hiervan bijgevoegd. Bekijk bijlage Rückruf Skoda.pdf
 
Bovenaan Onderaan