Hoe zet ik Apple carplay uit in Apple ios 12 bij Amundsen

Mr_McPhisto

Actief lid
laatste hoop, vandaar hier mijn vraag.

Ik ben geen fan van Apple carplay. De handsfree geluidskwaliteit schijnt erg slecht te zijn aan de andere kant van de lijn tijdens telefoongesprekken.

In de eigen skoda bluetooth modus handsfree bellen was vijf slokken op een borrel beter, hoorde ik van de bellers aan de andere kant.

Nu heb ik een iphone en na die vervelende pop ups steeds in beeld om de telefoon te updaten naar ios 12, heb ik dat tot mijn grote spijt gedaan.
In de huidige ios 12 is het onderdeeltje ‘beperkingen’ verdwenen bij instellingen en gaat mijn amundsen nu in de s3 automatisch naar carplay als deze aan de usb kabel zit om batterij te laden. Dat wil ik dus niet!!

Weet iemand hoe dit is op te lossen?
Kan je in amundsen ook ergens weigeren de smartlink toe te staan?

In de iphone is ‘vergeet deze auto’ bij de instellingen geen oplossing. Ik sluit de usb kabel weer aan en dan gaat helaas automatisch het hele speltakeltje van apple weer aan.

Ik hoop dat het uberhaupt nog kan.
Hoor graag van wijzere mensen hier.
 

Phoenix2149

Senior Member
Zonder Siri werkt CarPlay niet. Als je dat niet gebruikt kun je het uit zetten.

CarPlay werkt bij mijn iPhone 8 dus ook niet.
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Ok dank ik ga een en ander nog proberen. Siri gebruik ik inderdaad niet. Dat zou het snelst zijn!

Dank allen
 

Spector

Forumguru
Bij lange ritten gebruik ik de navi in de Columbus (verbonden via hotspot) en Waze op mijn telefoon voor de snelste informatie aangaande vertragingen e.d. ik verbreek dan handmatig de Carplay/Smartlink verbinding met mijn iPhone.
Is wel een extra handeling, maar het werkt. Ik heb nog geen klachten ontvangen van een slechte(re) telefoonverbinding wanneer mijn telefoon met Carplay is verbonden t.o.v. een Bluetooth verbinding.
 

Schep

Forumguru
In de huidige ios 12 is het onderdeeltje ‘beperkingen’ verdwenen bij instellingen
Niet verdwenen, maar verplaatst ;)

Hij zit nu (mijn iPhone staat op Engels) onder Screen Time > Content & Privacy Restrictions > Allowed Apps.

Soms is de logica ondoorgrondelijk, maar goed.
 
Bovenaan Onderaan