Hoe werkt plan opstellen voor laden Citigo IV?

Beste forumleden,
Sinds vrijdag in bezit van een hagel(witte) nieuwe Citigo IV voor mijn vrouw. Nu zijn we drie dagen verder en hebben we nog 45 km te gaan. De eerste km’s is een verademing voor wat betreft rij eigenschappen en het geluid dat (niet) geproduceerd wordt. nu willen wij de auto programmeren om overdag op te laden. In de Skoda App kan je hiervoor een plan instellen. Weet iemand hoe dit werkt? Ik vind de vragen of de parameters die je kunt opstellen niet verhelderend, dus ik denk dat ik het niet goed instel, met gevolg dat de auto niet volgens plan geladen wordt:-) Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
 

AndreM

Forumguru
Volgens mij met de Move & Fun app maar die is nog steeds niet beschikbaar in de app store :(

Ik ben niet bekend met de Citigo IV, maar bij de benzineversie Citigo van mijn vrouw werkte de app na een paar maanden met een update niet meer. Sindsdien gebruikt zij de app van VW. Misschien staat het er daar wel bij. ;)
 

Canton

Nieuw lid
Dit kan ook met de Skoda Connect App. Die moet je koppelen middels je chassisnummer (op je kentekenbewijs) en even Skoda account aanmaken. Dan onder “accu laden” en kopje “timers” kun je een schema instellen. De Citigo e begint dan bijvoorbeeld ergens ‘s nachts te laden zodat hij om 8:00 vol is als je vertrekt.

Succes!
 

Ahr

Nieuw lid
Ik gebruik ook de Skoda Connect app en die werkt prima met het opstellen van een laadplan. Ook kun je de auto zo instellen dat deze op temperatuur is al je gaat rijden. Van de week nog even geïnformeerd naar de move & Fun app. Deze komt waarschijnlijk eind deze week of volgende week weer online.
 
Bovenaan Onderaan