Hoe werkt de "mijn skoda app"?

Richie80

Nieuw lid
Ik heb de skoda fabia 3 uit 2016.
Van af het begin moeilijkheden met de start stop. Het motor managment zegt dat de energie behoefte van de auto te hoog is en daardoor kan de start stop niet werken.
Nu heeft PON geadviseerd de module die de mijn skoda app aanstuurt uit te schakelen. Hoe werkt die app. Welk signaal stuurt die uit? Wifi, bluetooth, mobiel? Maar ik heb geen simkaart in de auto. En ik kan me niet voorstellen dat die module veel vermogen vraagt.
 

Rallye

Forumguru
De module die de gegevens verschaft voor de mijnskoda-app is voor aflevering ingebouwd door Pon. In de module zit een simkaart; daarvoor hoefde jij niets te doen. Hier vind je meer info over de app zelf: https://www.skoda.nl/mijn-skoda-app Als je nu de app niet gebruikt, verlies je niet veel bij de uitbouw van de module.

Ik neem aan dat je dealer de module uit moet bouwen; mogelijk moet er ook nog iets aan de auto gecodeerd worden na verwijdering. Garantie? Ik kan mij echter ook niet voorstellen dat de module veel vermogen vraagt. Hoe is het met je accu? Rij je veel korte stukjes?
 

Richie80

Nieuw lid
Bedankt voor de info. Nee ik rijdt geen korte stukjes. Friesland amsterdam vv. Ongeveer 100km. Akku is al een keer vervangen. Heeft maar korte tijd geholpen. Dealer kwam er niet uit en nu maar de app buiten werking gesteld. Ben benieuwd!
 

Alpha

Donateur
Grappig om te lezen. Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb de module naderhand laten inbouwen en sindsdien geen start/stop meer. Ik verbruik teveel energie volgens het display.

Nog geen tijd gehad om eens met de dealer te gaan babbelen. Binnenkort maar eens gaan doen.

Niet dat ik stop/start mis... maar krijg wel af en toe een foutmelding op de radio dat de accu bijna leeg is.
 

richie81

Nieuw lid
Dat probleem van Alpha onderken ik. Ik begrijp nog steeds niet dat de module zoveel stroom trekt dat de accu binnen 14 dagen te weinig spanning heeft. Er moet toch ergens iets fout zitten.

Of de app of de module is uitgeschakeld weet ik niet maar op mijn telefoon krijg ik de gegevens niet meer te zien.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Bovenaan Onderaan