Hoe ver zakt open raam?

Sinds deze week dus Skoda-rijder na 17 jaar Peugeot.:aangenaam:
De Superb rijdt super, ben nog volop aan het wennen en genieten.

Zouden jullie wat voor me na willen kijken? Hoe ver zakt bij jullie Superb het glas in het bestuurdersportier weg bij volledig openen? Bij mij blijft er (aan de achterzijde) een klein randje bovenuit steken. Bij het aanbieden van een parkeerkaart oid is dat toch een behoorlijk scherp randje in je bovenarm. Zakt het raam niet ver genoeg, of is dit zoals het is? Alvast bedankt om het een keer te bekijken voor me.
 

corsaar

Senior Member
Volgens mij is dat niet alleen bij de superb zo (zoon)maar ook
bij mijn Yeti blijft het raam minimaal 3 cm boven de rand uitsteken.
 

Giant

Forumguru
:722: Dit is gebruikelijk bij heel veel auto's. Als het bovenste deel van het raam niet tussen de afsluitende rubbers gepositioneerd zou blijven dan heeft het raam in het portier teveel speling. Bij het (te hard) sluiten van het portier is de kans dan groter dat het glas hard tegen het binnenwerk van het portier komt, waardoor er ruitbreuk kan optreden.
 

GJS

Senior Member
Bij de Fabia en de andere 2 auto's die ik momenteel heb is dat niet zo en ook alle andere auto die ik ooit gereden heb hadden dit niet, dus waarom er dan beweerd wordt dat het gebruikelijk is, misschien bij Skoda maar niet bij de merken die ik gereden heb.
Bij de achterramen zal dit vaker wel het geval zijn, maar dat heeft meer te maken met dat het glas niet volledig in de deur kan zakken vanwege de vorm van het achterportier.
 

corsaar

Senior Member
Dat wordt ook niet beweerd er staat bij heel veel auto's en expliciet
bij sommige Skoda,s, de ramen van mijn opels gingen gewoon helemaal naar beneden.
 

hemi24

Forumguru
Voor zover mij is opgevallen gaat ook het raam van mijn O2, compleet naar beneden, dus het is niet Skoda-specifiek
 

hemi24

Forumguru
Andersom redenerend: hoe vaak doe je nou je raam open om een parkeerkaart aan te bieden?

Bovendien: een ezel... ;)
 

quorumz

Actief lid
hoe vaak? ik rij elke dag in en uit een garage, lijkt me dus een onzinnige opmerking. maar in mijn auto gaat hij gewoon helemaal erin, incl de achterramen. (bij mijn ford focus wagon gingen de achter ramen er niet helemaal in)
 
Andersom redenerend: hoe vaak doe je nou je raam open om een parkeerkaart aan te bieden?

Bovendien: een ezel... ;)

Elke dag tenminste twee keer, bij het in- en uitrijden van de bedrijfsgarage. Bovendien ben ik lang, en gebruik de rand van het portier als armsteun. Dus... bedankt voor het meedenken.
 

LenK

Forumguru
Bij mijn O2 gingen de ramen niet allemaal even ver naar beneden.
Betekent toch dat er mogelijk iets afgesteld kan worden (?)
Heb ook ergens ooit iets gelezen over inleren van de ramen. Probeer daar eens op te zoeken.
 

EdK

Forumguru
Tsja Hemi zo ken ik er ook nog wel één,

Kaart / sleutel aanbieden via achterraam als je last hebt met het voorraam !
Of misschien iets minder ver doorrijden zodat je vooruit moet buigen naar de kaart lezer, heb je ook geen last meer van het raam !!

Maar Scooper ik zou even naar de dealer toe rijden en ze laten kijken of er nog het één en ander is af te stellen, want met mijn RR valt het raam net een paar mm tussen het rubber in, en heb je dan geen last meer waar jij last mee hebt.
Dus samengevat moet er wel iets aan af te regelen zijn !
 

EdK

Forumguru
slijpen we gewoon wat van de bovenkant raam af !!
Heb toch van die windgeleiders !
 
Kijk daar hou ik van, slijpen we gewoon een stukje van het raam af niet zeuren maar gewoon praktisch oplossen niks mis mee...

Gr,

Tom
 

corsaar

Senior Member
Bij een tweede controle met en zonder afstandbediening zakken
alle ramen van de Yeti volledig in de rubbers.
Dus bij de eerdere test niet lang genoeg vastgehouden.
Zo ontsaan misverstanden !
 
Oud verhaal, maar bij het teruglezen realiseer ik me dat dit probleem vanzelf is opgelost. Stond op lijstje voor eerste beurt, maar was het tegen die tijd weer vergeten, omdat het zich niet meer voordeed.
 
Bovenaan Onderaan