Hoe te weten komen welke week je skoda gemaakt is?

bert_469

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Waar kan je ergens terug vinden welke week je skoda octavia geproduceerd is? Omdat dit vaak gebruikt wordt over welke kleine aanpassingen er al dan wel of niet zouden gebeurd zijn?


Mvg,

Bert
 

Frenk21

Forumguru
Navragen bij je dealer is de enige mogelijkheid. Zelfs met het konn-nummer kom je
nergens verder.
 

Falcon

Donateur
Eigenlijk belachelijk dat je zo afhankelijk bent van je dealer in deze tijd. Gewoon een Mijn Skoda account op Skoda.nl (op basis van ordernummer) en je zou de statusupdate vanuit Elsa Pro zelf inzichtelijk moeten krijgen.

Ook als de levering later wordt moet dit inzichtelijk zijn, inclusief reden.

Transparantie is dé enige klantvriendelijke aanpak..

Ik ben persoonlijk van mening dat hier trouwens ook weleens regelment over moet komen.. levertijden van bijv. max 3 maanden etcetra... op dit moment ben je als klant maar wat overgeleverd aan de fabrikant zijn planning en prioriteiten, terwijl de volle pond al betaald is.
 

Oogje

Senior Member
Ik ben persoonlijk van mening dat hier trouwens ook weleens regelment over moet komen.. levertijden van bijv. max 3 maanden etcetra... op dit moment ben je als klant maar wat overgeleverd aan de fabrikant zijn planning en prioriteiten, terwijl de volle pond al betaald is.
Voor zover ik weet betaalt een leasemaatschappij pas bij aflevering. Verder is het streven van de fabrikant altijd om zo snel mogelijk te leveren. Er worden echt niet (of mogelijk slechts zelden) auto's bewust later ingepland. Als de fabrikant een onderdeel niet (tijdig) geleverd krijgt kan die er immers ook niets aan doen dat de levering van de auto vertraging oploopt...
 

EdK

Forumguru
Ach schrale troost is dat het niet alleen met de auto industrie is hoor, eind oktober een bank met twee stoelen en salontafel besteld en werd me meteen al gezegd dat levertijd rond week 7 zou zijn.
En je zou toch zeggen dat een stoel en een bannk eerder gemaakt moet wezen dan een Skoda
 

hpolie

Senior Member
Ach schrale troost is dat het niet alleen met de auto industrie is hoor, eind oktober een bank met twee stoelen en salontafel besteld en werd me meteen al gezegd dat levertijd rond week 7 zou zijn.
En je zou toch zeggen dat een stoel en een bank eerder gemaakt moet wezen dan een Skoda


Dat is dan alleen maar kostenbesparend voor de winkelier, dus geen voorraad en pas laten maken wanneer het al verkocht is. Is ook een zekerheid inbouwen voor de winkelier.
En ja dat ga je krijgen met al die internet verkoop!!

Henk
 

EdK

Forumguru
Gaat mij meer om de levertijd hoor en niet dat ze pas gaan maken na bestelling.
Dat is iets waar ik begrip voor kan tonen.
En internetverkoop is in deze prijssector iets wat niet echt veel voorkomt hoor, ja kan per internet bestellen bij de winkelier maar verschil is alleen dat ik dan niet er naar toe hoef te rijden.
 

hpolie

Senior Member
@EdK ik kan het ook anders formuleren hoor, de klant bepaald zelf hoe lang de levertijd is. Ik ging op 23 december 2012 mijn auto kopen en op 8 januari 2013 werd hij aan mij afgeleverd, om dat ik geen lange wacht tijd wilde daar ik anders naar een andere dealer of merk was gegaan. Zo simpel kan het dus ook. Dus klagen over lange wachttijden heeft helemaal geen zin.!

Henk
 

EdK

Forumguru
Kijk ik weet gewoon dat er een wachttijd bestaat op auto en in dit geval meubels.
En tijdens onderhandeling vraag ik om levertijd en indien zij een week opgeven is mijn volgende vraag aan hun of ze dat op papier willen vastleggen met boete classule.
En dat wil men terecht niet en wordt er meteen gezegd dat dit een verwachte week is, maar dat dit positief of negatief kan veranderen.
Dus tsja dan weet je in iedergeval waar je ongeveer op kunt rekenen.

En ach in mijn geval, die sinaasappel kistjes zitten ook die laatste weken nog wel goed hoor !
 
Bovenaan Onderaan