Hoe stil zijn onze banden ?

Wijnand850

Forumguru
Let bij Pirelli's wel goed op de eigenschappen bij nat wegdek. Ik heb me keer in een vlaag van onoplettendheid door Kwik fit een paar Pirelli's laten aanpraten op mijn Volvo en dat waren banden met een dramatisch weggedrag bij regen of nat wegdek. Nul komma nul grip. Ik was blij dat die krengen ook nog eens heel hard sleten, waardoor er snel weer Michelins onder konden... Ik herinner ze me ook niet als buiten gewoon stil, maar het waren ook niet de types die je in de link aanhaalt.
 
Wel bij het testverslag bij TA staat Pirelli als "redelijk" bij nat weer dat is zeker niet het beste resultaat.
De test gaat wel over een ander type de cinturato P1 maar aangezien ik het hier heb over de cinturato P7 lijkt me deze toch van de zelfde familie :(
 

s-line

Forumguru
Ik zelf vind ook de superb erg gehorig op de banden,de mijne vind ik zeker nu op de winter conti,s erg gehorig,hij is op mijn 19 inch conti,s aan zienlijk stiller.
Maar ik denk dat het een luxe probleem,is want de superb is verder zo stil dat de banden het enige is wat je hoort.
Bij mijn rs uit 2007 was dit probleem een stuk minder maar daar hoorde je dan ook meer de motor in de auto brommen waardoor het banden geluid gewoon minder opviel denk ik.
Gr.michiel
 
onze O2 staat op Pirelli cinturato p7 in de maat 225/45/17 en deze zijn hoorbaar stiller dan de goodyear ultragrip performance 2 in de zelfde maat.
de cinturato scoorde in 2010 ook bij de adac-test (ook anwb website) goed uit de geteste banden in 2010 de beste en stilste.
maar onde onze o2 hebben nog geen michelin.
bij onze vorige auto`s (polo en astra) vond ik de michelin eigenlijk niet heel stil , wel goed maar ook niet uitgesproken, wel vond ik dit de beste allround band(toen)
onder de polo`s waren de dunlops sp sport2000 in 185/55/14 stiller (dan michelin`s in dezelfde maat), maar wel minder slijtvast, wel moet ik zeggen dat de dunlop`s veel vertrouwen gaven, en je daar dan ook wel meer naar gaat rijden.
maar wie weet worden de volgende toch weer michelin`s, maar welke weet ik nog niet.
deel je ervaringen zou ik zeggen.

zomerbandentest2010-17inch
winterbandentest
 

punt_666

Nieuw lid
Onze Fabia staat nu nog op Semperit banden en die maken echt een puist herrie! Vooral bij nat wegdek is dit niet leuk meer!
In januari komen er All-Season banden onder van Vredestein (Quatrac 3) Dit omdat ik geen zin meer heb in het wisselen van zomer en winterbanden.
Ga er dan ook vanuit dat de Vredesteins zeker niet de stilste banden zullen zijn (All-Season), maar luider dan de Semperits kan bijna niet!

Wat ik als stille band heb ervaren zijn de Michelin Premacy en Pilot, Uniroyal RainExpert, Bridgestone Turanza ER300, en de Hankook S1Evo (buiten dat was het verder een waardeloze band)
Dunlops SP Sport vind ik herrie maken en de Pirelli P6000 slijt als een gek maar is wel comfortabel.
 

AMBIO2

Actief lid
We zijn wel allemaal op zoek naar een "stille" band maar ik denk dat er een uitdaging ligt voor Skoda om eens
wat aan de geluidsisolatie van afrolgeluiden te doen.
Rij nu al meer dan tien jaar Skoda naar echt bijna volle tevredenheid maar de isolatie is een behoorlijk minpunt.
Heb verschillende banden onder de auto gehad maar nooit tot volle tevredenheid.
 

deusjevo

Forumguru
Yep, volledig mee eens.
Onder een Audi kunnen Bridgestone Potenza's prima, onder een Skoda niet...:icon_smile_dead:
 

AMBIO2

Actief lid
Zo is het maar net!
Het ligt niet zozeer aan de banden.
Tuurlijk is de ene band net iets stiller als de andere.
Je kunt gaan zoeken naar de stilste band voor je Skoda maar optimaal zal het never nooit worden.
Maar dat is mijn mening
 
Heb in een bedrijf gewerkt waar men de wielkasten (PVC) maakte van verschillende merken en bij hun topmodel wordt daar isolatie op aangebracht.
Dus denk ook dat extra isolatie wel zal helpen om het nog stiller te krijgen.
Ook isolatie onder de achterbank aanbrengen.
 

floyd2

Forumguru
Ben bang dat het afrolgeluid moeilijk te temperen is.
Het is namelijk ook een groot gedeelte contactgeluid wat via allerlei wielophangingsonderdelen naar je carrosserie overgedragen worden.
En mijn ervaring is dat als je het ene geluid dempt het andere meer op gaat vallen.

http://www.akoestiekwinkel.nl/auto.html
 

arjahoekstra

Actief lid
Hallo S-line,
Gisteren bij mijn Superb Combi de ruimte voor het reservewiel bekleed met bitumenfolie om geluiden te onderdrukken. Dit maakt een wereld aan verschil. Tevens gedeelte motorkap bekleed. Zaterdag zijn de wielkasten en de deuren aan de beurt.
 

hemi24

Forumguru
Bitumen onder de motorkap bij een donkere auto?!? Ben benieuwd hoe dat zich houdt als de motor eens goed op temperatuur komt, of als deze een poos in de zon staat...
 

arjahoekstra

Actief lid
Dat is een goeie opmerking! heb even de productspecs. opgezocht, en is maar bestand tot 70 graden.
Zal 's zomers wel warmer worden in het zonnetje. Heb zojuist het materiaal en de motorkap goed warm gemaakt met bouwlamp, en het band gaf geen krimp. Laat het voorlopig toch in de motorkap zitten, en kijk het een tijdje aan.
 

s-line

Forumguru
Hallo S-line,
Gisteren bij mijn Superb Combi de ruimte voor het reservewiel bekleed met bitumenfolie om geluiden te onderdrukken. Dit maakt een wereld aan verschil. Tevens gedeelte motorkap bekleed. Zaterdag zijn de wielkasten en de deuren aan de beurt.

Heb je daar ook foto,s van,dan kan ik eens kijken of dit bij mij ook een oplossing is!
Vrg.michiel
 

arjahoekstra

Actief lid
Hallo Michiel, nog geen foto's, die plaats ik zaterdag wel even. Had na de opmerking van Hemi24 even twijfels of ik het in in de motorkap moest laten zitten, maar kijk het voorlopig even aan.
 
Bovenaan Onderaan