Hoe-presteert-een-sjoemel-vw-na-de-dealerupdate ?

turboturbo

Forumguru
Grappig-dat-de-vermogens-van-de-geteste-motoren-zelfs-iets-verbeterd-is.

Dat-bevestigd-ook-mijn-vermoeden-dat - mits rustig en beheerst bereden - krachtiger motoren-in-de-praktijk-vaak-net-zo-zuinig-kunnen-zijn-als-hun-geknepen-varianten.
 

oco1979

Forumguru
Bij deze leuk artikel voor de medeforumgebruikers :lezen:.

Zal dan toch nog positief zijn, nu zal die erna toch sjoemelsoftware krijgen euh.... op maat chippen bedoel ik :maakmegek::yeah:
 

MacManiac78

Forumguru
Ook goed om te zien dat de auto na update meer gaat drinken. Dat bevestigd mijn verhaal. Meer EGR is meer roet is vaker degenereren is meer slurpen. :banghead:
 

MacManiac78

Forumguru
Ach VVT (en andere tuners) kunnen de ECU inmiddels via OBD2 tunen. Het is nog even wachten op JD. Zij kijken op het moment net even verder. De EGR is al weg te schrijven. Dus dag 1 recall laten doen dag 2 DAG EGR!
 

Figaro75

Senior Member
Collega heeft zijn golf 1.6 TDi afgelopen maandag in Nuenen laten tunen. In januari was die bij de dealer geweest en Erik zag dat er inmiddels alweer nieuwe antisjoemelsoftware was (2 versies nieuwer). Dus die versie is er eerst opgezet. Voor tuning waren de waarden al hoger dan verwacht en na tuning ook. Ze hadden zo'n hoge waarde nog niet eerder gezien. Collega schrok er zelf van toen hij bij het wegrijden bij een stoplicht in zijn stoel werd gedrukt.
 
Bovenaan Onderaan