Hoe plat kan de achterbank neergeklapt worden in de Octavia 3 Greenline Businessline modeljaar 2015?

Petrolhead

Forumguru
Dat vind ik dus echt een misser van Skoda. :fool:
Het is zo simpel om nog meer (vrijwel vlakke) ruimte te creëren in je O2 combi, als ik terugdenk aan al die momenten dat ik complete Ikea babykamers en paxkasten erin kreeg. :rockon:
Zonde dat dat in de O3 niet meer mogelijk is.
 

EdK

Forumguru
Het stoelensysteem wat Skoda achterin de RoomsteR en Yeti toepast moet men eigenlijk standaard gaan invoeren op elke wagen van Skoda.
Maakt je zit / bergruimte achterin zo ongelooflijk multi functioneel .......
Gewoon een ideaal systeem
 
Ik wel, moet nog wel eens mijn hele drumkit meenemen. Dan is een vlakke laadvloer erg handig :)

Beetje off-topic.. Kit vervoeren in 4 stapelbare losse cases die je bij een gig gebruikt als drumpodium. Onze slagwerker is als eerste klaar met opbouwen. Een grote gesloten aanhanger is dan wel een vereiste...:rockon:
 

micky

Forumguru
Hum, ben ik niet helemaal met je eens, nu kan je en een dubbele laadvloer hebben, en een vlakke laadvloer.
Vond het bij mijn astra prettiger dan nu bij de O3, zit er aan te denken dit alsnog zelf te doen.
helemaal mee eens, ik heb de standaard spullen voor het werk onder de vloer en neem dan gewoon 12 dozen met GPS units mee zonder de bank in te klappen, bij de V50 moest dan al heel lang de bank ingeklapt, kinderstoeltjes eruit en die had ook geen dubbele bodem, dus de 2 boodschappenkratjes met werkspul moesten dan ook nog overl tussen gepropt worden....
 

micky

Forumguru
Dat vind ik dus echt een misser van Skoda. :fool:
Het is zo simpel om nog meer (vrijwel vlakke) ruimte te creëren in je O2 combi, als ik terugdenk aan al die momenten dat ik complete Ikea babykamers en paxkasten erin kreeg. :rockon:
Zonde dat dat in de O3 niet meer mogelijk is.
Waarom zou dat niet mogelijk zijn dan? de kofferbak is zelfs groter dan bij de O2, alleen omdat er een randje zit als je niet de dubbele vloer hebt, er zijn zoveel auto's die dat niet hebben, enige lastige is wel dat het het dan even over het richeltje moet tillen/schuiven, maar daarvoor heb ik dan de dubbele vloer, zodat mijn laadvloer wel vlak is.
 

Smarron

Actief lid
Bij de O3 Combi GBL kan het zeker niet. Ik ben pas verhuisd en heb echt overal zitten kijken hoe de zitting opgeklapt kon worden, maar die zit gewoon echt vast. In mijn vorige auto de VW Golf 6 Variant kon de zitting wel opgeklapt worden voor een volledig vlakke vloer. Hoe het zit met een niet-Greenline weet ik niet.

Oh shit, heb ook gewoon een 2014 model.
 

Darkside

Forumguru
In de O2 nooit last gehad van de rand. Ja het schuift wat moeilijk naar achteren maar beetje optillen en verder schuiven was nooit een probleem.
Nu wel een dubbele laadvloer. En dat bevalt toch wel. Nog niet de bank hoeven neer te klappen. Maar het gaat wel een stuk makkelijker om de boodschappen te plaatsen. Ook heb ik regelmatig spullen onder de dubbele vloer zodat ze uit zicht zijn.
Maar die dubbele vloer kan toch max 150kg aan. Als je echt zware spullen gaat vervoeren moet hij in de laagste stand staan en heb je weer de opstaande rand
 

TL@

Forumguru
Waarom zou dat niet mogelijk zijn dan? de kofferbak is zelfs groter dan bij de O2, alleen omdat er een randje zit als je niet de dubbele vloer hebt, er zijn zoveel auto's die dat niet hebben, enige lastige is wel dat het het dan even over het richeltje moet tillen/schuiven, maar daarvoor heb ik dan de dubbele vloer, zodat mijn laadvloer wel vlak is.

De koffer is inderdaad groter dan in de O2 maar minder diep (wel hoger), juist gemerkt toen ik mijn fiets in de koffer legde. In de O2 was er plaats over en in de O3 moet ik goed opletten hoe ik hem er in leg want het is echt erg nipt (wielen uit de fiets, bank niet plat)

Vlakke laadvloer is inderdaad niet mogelijk zonder de dubbele koffervloer, zittingen klappen niet weg.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ook heb ik regelmatig spullen onder de dubbele vloer zodat ze uit zicht zijn.
Met donkere ruiten plus sonniboys is vanaf de B-stijl naar achteren alles altijd uit het zicht, ongeacht de stand van achterbank of rollo. Ik heb ooit eens proefgereden met een dubbele laadvloer, maar vond 'm vooral in de weg zitten dus verder geen moeite voor gedaan.
 

dirkkroneman

Forumguru
Beetje off-topic.. Kit vervoeren in 4 stapelbare losse cases die je bij een gig gebruikt als drumpodium. Onze slagwerker is als eerste klaar met opbouwen. Een grote gesloten aanhanger is dan wel een vereiste...:rockon:
Ja dat is een mooie maar zeer kostbare oplossing ;) Ten eerste zijn de flight cases behoorlijk prijzig. En dan moet je ook nog een gesloten aanhanger kopen :nono:
 

micky

Forumguru
Met donkere ruiten plus sonniboys is vanaf de B-stijl naar achteren alles altijd uit het zicht, ongeacht de stand van achterbank of rollo. Ik heb ooit eens proefgereden met een dubbele laadvloer, maar vond 'm vooral in de weg zitten dus verder geen moeite voor gedaan.

Hij zit bij mij ook altijd in de weg als ik iets nodig heb wat er onder ligt, mijn oplossing is dan de vloer aan het handvat omhoog klappen, dan kun je wel bij de spullen die eronder liggen:maakmegek::deuk:
 

Canon-Eye

Forumguru
Hij zat bij mij al in de weg als ik iets groots wilde inladen.
Oplossing: het hele ding weggelaten. Meer ruimte, lagere kosten.
Dat noem ik nou simply clever... :D
 

blauwkeut

Forumguru
Ik heb een paar maand geleden ook noodgedwongen de achterzetel moeten verwijderen (jongste had de hele achterbank euhm, tsja, ondergek*tst). Is vrij omslachtig vanwege de isofix bevestiginspunten en het feit dat 'officieel' de plastieken clips waar de zitting mee vastgeklipst zitten na een keer loshalen vervangen moeten worden door nieuwe. Heb ik natuurlijk niet gedaan, maar duid wel aan dat het niet gemaakt is om frequent te doen...
 

Skoda-MAN

Forumguru
@blauwkeut Heb je bij het verwijderen van de zitting nog elektrieke draadjes los moeten maken?
Ik zat namelijk aan de gordelherkenning van de achter passagiers te denken. Herkenning kan ook uit de leuning komen maar is niet gebruikelijk.
Ergens op dit forum heb ik een paar klachten gelezen over het zoemende lawaai van de brandstofpomp, dat deksel zit er ook en kan mogelijk geluid geïsoleerd worden.
 

blauwkeut

Forumguru
Nee, gordelherkenning zit in de gordelsloten (hoe heet zoiets officiëel?) - die hebben een draad + connector lopen. Ik vermoed dat er enkel kabels naar de zitting zullen gaan als je zetelverwarming achter hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan