Huibert
Forumguru
Beetje onduidelijke titel helaas, weet het niet beter te beschrijven. Het gaat dus om een Fabia 1.6 TDI Ambition bj. jan. 2013. Was mij opgevallen dat de gordelverklikker voor de bijrijder niet werkte, na controle is gebleken dat er geen sensor voor deze verklikker in de stoel zit. Bij nazoeken door de dealer blijkt dat dit er bij deze Fabia wel in zou moeten zitten, is opgezocht mbv. het vin nummer. Deze sensor heb ik laten bestellen door de dealer en is nu in mijn bezit, deze sensor heet officieel inlegstuk en bestnr.is 5JO 963 553 C. Had verwacht het hoe makkelijk in Elsawin te kunnen vinden, maar helaas zie ik wel hoe de stoel gedemonteerd kan worden maar niet waar en hoe deze sensor geplaatst moet worden. Is er iemand hier die me kan vertellen, liefst met een duidelijk plaatje, hoe dit zit?

Je hebt al meer gevonden dan mij lukte. Monteur bij de dealer zij wel dat hij tussen het frame en kussen hoorde, dus verwacht wel dat de hele bekleding los mag. Zal wel een stief kwartiertje werk zijn. Maar evengoed alvast dank voor dit plaatje helpt me alvast een beetje met de stand.

ontcijferd maar het lijkt te gaan over wat je beschrijft)
Ging alleen iets anders dan de verhalen aangaven, heb de sportstoelen en hierbij kun je dus betrekkelijk eenvoudig het zitkussen van de stoel verwijderen. Had dus de stoel uit de auto gehaald en al het plastic werk verwijderd. Toen zag ik dat je de rand van de bekleding zo van het frame kunt lostrekken en had ik het complete kussen in mijn handen. Kussen op tafel gelegd en hierna kon ik voorzichtig de bekleding lospeuteren van het schuim. In deze bekleding zitten stangetjes voor het opspannen en dit soort stangetjes zitten ook in het schuim. Met kleine ringetjes zit het geheel dan aan elkaar verbonden. Heb ervoor gekozen om deze ringetjes open te buigen maar had ze ook kunnen los knippen en vervangen door kleine tyraps.
, is een andere handleiding had ik gezien.