Hoe plaatsen "inlegstuk" sensor gordelverklikker?

Huibert

Forumguru
Beetje onduidelijke titel helaas, weet het niet beter te beschrijven. Het gaat dus om een Fabia 1.6 TDI Ambition bj. jan. 2013. Was mij opgevallen dat de gordelverklikker voor de bijrijder niet werkte, na controle is gebleken dat er geen sensor voor deze verklikker in de stoel zit. Bij nazoeken door de dealer blijkt dat dit er bij deze Fabia wel in zou moeten zitten, is opgezocht mbv. het vin nummer. Deze sensor heb ik laten bestellen door de dealer en is nu in mijn bezit, deze sensor heet officieel inlegstuk en bestnr.is 5JO 963 553 C. Had verwacht het hoe makkelijk in Elsawin te kunnen vinden, maar helaas zie ik wel hoe de stoel gedemonteerd kan worden maar niet waar en hoe deze sensor geplaatst moet worden. Is er iemand hier die me kan vertellen, liefst met een duidelijk plaatje, hoe dit zit?
 

Joske

Forumguru
Ik kom helaas ook niet verder dan je te kunnen zeggen dat het nummer 20 op de tekening hieronder is... :pieker:
(en dat het 24 euro kost)

Maar ik vrees dat de bekleding er toch af moet? Waarom doet de dealer dit niet? (geen garantie meer?)

Naamloos.png
 

Huibert

Forumguru
Heb deze auto bij een handelaar gekocht met "ruimte" om zelf wat dingen op te kunnen lossen/ naar mijn zin te kunnen maken :) Je hebt al meer gevonden dan mij lukte. Monteur bij de dealer zij wel dat hij tussen het frame en kussen hoorde, dus verwacht wel dat de hele bekleding los mag. Zal wel een stief kwartiertje werk zijn. Maar evengoed alvast dank voor dit plaatje helpt me alvast een beetje met de stand.
 

Joske

Forumguru
En deze hoe je de bekleding moet losmaken:

S74-0057.png

bijlages vertellen het "verhaal" en ook hoe je de leuning moet losmaken (of dit écht nodig is... :pieker: )
 

Bijlagen

  • rugleuning losmaken.pdf
    136,2 KB · Weergaven: 0
  • stoffering losmaken.pdf
    87,4 KB · Weergaven: 3

Huibert

Forumguru
Dat is dus precies het onderdeel wat ik nu heb. Helpt mij alweer een stapje verder, weet nu zeker waar het precies moet zitten. Alweer een dankjewel voor jullie zoek kunsten.
 

Huibert

Forumguru
Ben vandaag bezig geweest met het monteren. Ben in totaal een 2 uurtjes bezig geweest en het zit erin en werkt :tegek: Ging alleen iets anders dan de verhalen aangaven, heb de sportstoelen en hierbij kun je dus betrekkelijk eenvoudig het zitkussen van de stoel verwijderen. Had dus de stoel uit de auto gehaald en al het plastic werk verwijderd. Toen zag ik dat je de rand van de bekleding zo van het frame kunt lostrekken en had ik het complete kussen in mijn handen. Kussen op tafel gelegd en hierna kon ik voorzichtig de bekleding lospeuteren van het schuim. In deze bekleding zitten stangetjes voor het opspannen en dit soort stangetjes zitten ook in het schuim. Met kleine ringetjes zit het geheel dan aan elkaar verbonden. Heb ervoor gekozen om deze ringetjes open te buigen maar had ze ook kunnen los knippen en vervangen door kleine tyraps.
 
Bovenaan Onderaan