Hoe ouder hoe gekker

Rosinfield

† In Memoriam
Ik moest gisteravond nog uit Hilversum terug naar Oldeberkoop in code Oranje. Zoveel mogelijk de snelwegen genomen met gepaste snelheid (rond 100, bij regenbuien minder ). Ruim 2 uur over gedaan ipv 5 kwartier. Was blij dat we veilig thuis waren
 

Tees

Donateur
Ja joh, idioten genoeg met weinig voertuigbeheersing of verkeersinzicht. Vanochtend is t spekglad bij mij in de wijk, rijden ze in krappe straatjes ook gewoon 30, en dan bij elke bocht en hobbel slippende voorbanden...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb gisteren geen enkele keer slippende voorwielen gehad. Ook niet over spekgladde ijzel met de zomerbandjes. .
Was gelukkig niet zo druk en hoefde nauwelijk te remmen. Ja, op de motor. Maar had het nooit gedaan normaal gesproken. Maar we moesten toch weer terug naar huis
 

Rosinfield

† In Memoriam
Vanwege de gladheid zal Han Peekel over de A1 worden uitgestrooid
Ja hadden ze het gisteren over bij Oranje Winter. Maar durfden het niet aan met het oog op de nabestaanden. Begrijpelijk en terecht. Maar binnen een beperkte context zoals hier moet het kunnen wat mij betreft. Vind hem wel goed!
 

spikehome

Forumguru
Ja hadden ze het gisteren over bij Oranje Winter. Maar durfden het niet aan met het oog op de nabestaanden. Begrijpelijk en terecht. Maar binnen een beperkte context zoals hier moet het kunnen wat mij betreft. Vind hem wel goed!

Ja snap ik dat soort grappen kan niet iedereen waarderen
 

Cordoba

Forumguru
Met -6 als uitgangspunt zul je de eerstkomende 150 jaar ook niet aan een leesbril toe komen, gok ik... ;)
Dat ligt toch iets genuanceerder, dan krijg je een leesbril met bijvoorbeeld sterkte -4. Ik ben ook nog niet aan een leesbril toe, maar zal niet lang meer duren, als ik moe ben kosten kleine lettertjes toch wel moeite om te lezen. Als je contactlenzen hebt kun je gewoon een leesbril met bijvoorbeeld +2 gebruiken, maar als je een bril hebt en geen leesdeel/variofocus wil, zul je een -4 leesbril krijgen in dit voorbeeld. (Voor het gemak er even van uitgegaan dat je lenssterkte en brilsterkte 1 op 1 mag vergelijken, maar door het effect van oogvocht op lenzen is dat niet zo)
 

Eltjo

Forumguru
Dan word het tijd voor eentje !!
Of zit je nog in die ontkennings fase ?
Nee !

Inmiddels 53 en sinds 1-2 jaar gebruik ik bij kleine fijne werk-werkzaamheden een +1 (+1,25 op beide ogen gemeten).
Nooit brildragend geweest, behalve in de auto en op het water bij zon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan