Hoe ouder hoe gekker

Eltjo

Forumguru
Wat een gedoe met die lijmresten.
Kijk eens naar een filmpje met “caramelschijf”. Ik heb alle lijmrestjes van chromen plakstrippen rondom verwijderd van de auto van mijn vrouw. Gaat echt zo goed als in de filmpjes! Daarna nog even met een poetsschijfje er over heen en.....

toen kon je door de lakverkleuring precies zien waar ze gezeten hadden....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja als je de spullen hebt als poetsgek. Maar die heb ik niet omdat ik dat niet ben ;). Des te leuker als het dan toch lukt met primitieve middelen
 

SteGo

Donateur
Oei, ja pas maar op hoor voor die anti-wasstraatbrigage. :maakmegek:
Die zijn vaak vaak behoorlijk fanatiek en uitgesproken.

Ondanks dat ik het soms best leuk vind om er filmpjes van te kijken, met hun 2- of 3-emmer systeem, allerlei verschillende kwastjes, doekjes, foampjes, ontvetters, teerverwijderaars, allerlei sprays, klei, polijstmiddelen, etc etc ... doe ik de auto zelf ook gewoon door de wasstraat. :cool:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, zo sta ik er ook in. Eens in de paar maanden de krasstraat en verder af en toe de tuinslang en vogelpoep direct verwijderen.
Laat ook wel blijken dat ik hun gedoe met veel ontzag en respect bezie. Evenals wat ze zoal aanpassen aan die Upjes, niets is te gek. Zijn natuurlijk ook vaak jonge kerels die het liefst een "echte "GTI" zouden hebben en dan al hun ziel en zaligheid leggen in het vervolmaken van zo'n Uppie. Of die zoiets er bij hebben als hobby project. Ook wel grappig voor hen om iemand in hun midden te hebben die juist de omgekeerde weg heeft gevolgd.
 

Eltjo

Forumguru
Mijn auto heeft een uitstekende vuilkleur. Ik was misschien 4 x per jaar mijn auto met slootwater.... opgepompt uit het water achter het huis om de voortuin water te geven. En als het water dan toch stroomt was ik de auto dan ook maar. Ruiten even natrekken omdat je anders vieze ruiten hebt.
Dus om nou te zeggen dat ik po lijst of duiven kleidt, nee!

Wel duurde het verwijderen van 20 cm strip waar het chroom al maanden afbladderde, veel te lang en kostte veel te oplosmiddel. De strippen zaten rondom, vandaar de caramelschijf. De simpele spons op schijf voor op de boormachine heeft veel goed gedaan voor de vergeelde koplampen van de Trevis en de na de 322dkm dof geworden koplampen.
Ook heb ik hier en daar wat lakschade bijgewerkt door het opvullen van gaatjes en weg polijsten. Ook wel eens aardig om te proberen. Dom, maar zulke kleine dingen vindt ik leuker dan het veel nuttigere schilderen van de kozijnen van ons huis.

Van vuile matten houdt ik niet, af en toe uitkloppen om de schoenen tijdens het rijden uit te trekken.

Zo, is dat er ook weer uit, het epistel over mijn auto-hygiene.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Dank, voorlopig is alles er af wat er af moet.
Gisteren gebeld of ik a.s. maandag ipv vrijdag schroefset en uitlaat kan komen laten monteren. Meteen even het gewrapte embleem aan voorzijde laten aanbrengen
 

Eltjo

Forumguru
WD-40 werkt ook prima als lijmrest oplosser
Dat klopt, ook gebruikt, net zoals remmenreiniger. Maar het schiet echt totaal niet op en je moet er veel te veel van gebruiken om het op te lossen als er veel te doen is en er zit nog zo’n foam-plaklaag op de lak. Dan heb ik het dus niet over een embleempje.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Onze oude Up is ook eindelijk verkocht. Ik dacht al de hele tijd, wanneer gaan ze zakken met die belachelijke vraagprijs van €11 900. Is niet gebeurd. Denk dat ze er gewoon op hebben gespeculeerd dat er maar één gek hoeft te zijn die een dealer onderhouden Up met automaat zoekt. Kennelijk was dat moment vandaag daar.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Milltek Road + zit eronder en klinkt een stuk beter dan ik had verwacht. Precies goed eigenlijk.
Voor de schroefset moet ik nog een keer terug helaas. De voorste veerpoten bleken 0,5 mm te breed gek genoeg. Ook balen voor de monteur (Stroeve). Voor de kat zijn k.t 4 wielen er af en weer op gezet.
 
Bovenaan Onderaan