Hoe nu maps and more toegang krijgen op pc?

bert44

Senior Member
Ik heb dus een navigon maps and more doet het prima en ja kaarten van 2020 maar ok
Kwam er laatst achter dat kaart van Duitsland er niet op stond, toen ik de grens over ging :oops:
Heb ik wel op de pc, aan usb koppelen geeft mij toegang tot alles behalve het navigatie gedeelte
Win 11 hier nu
Hoe krijg ik nu in godsnaam mijn kaart van Duitsland op mijn navi :sterretjes:
Fresh software kan hem niet vinden, win verkenner dus wel maar niet tot navi gedeelte

HELLUP

VAG-man

Forumguru
Hoe heb je het in het verleden gedaan?

Eerlijk gezegd snap ik mensen niet waarom je gaat navigeren met zwaar gedateerde software.
Neem aan dat je een mobiele telefoon hebt. Download daar de laatste kaart op van bijvoorbeeld Maps.

EdK

Forumguru
waarom je gaat navigeren met zwaar gedateerde software.
Wat noem jij zwaar gedateerd ?
Met kaarten van 3 a 4 jaar oud kom je in algemeen gewoon op de lokatie aan waar je moet wezen hoor !
En met de google maps kaarten die als up to date te naam staan, kom ik ook wekelijks nog dingen tegen die niet kloppen...

Navigatie zie ik nog steeds al een makkelijk hulpmiddel maar rij er zeker niet blind op !
Ook omdat ik het nog altijd leuk vind om mensen de weg te vragen als ik iets niet kan vinden.... :koffie:
Dit levert soms erg leuke gesprekken op waarvan ik kan genieten....:koffie:

Arjan1985

Forumguru
Helemaal eens @EdK. Die spontane gesprekken zijn het leukst.

@bert44 even off topic maar ik werd herinnerd aan een leuk filmpje door je profielfoto. Ken je het filmpje van Bert en Ernie “kakhoofd”. Die is echt goud.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Slider

Forumguru
Dat is iets te kort door de bocht, dan maar te vragen.
Ja tuurlijk werkt dat voor je eind bestemming. Maar zijn ook veel situaties te bedenken waar dat je wel op je navi wilt vertrouwen.

Ik zie het hier dagelijks bij onze op en afritten van de A12. Die zijn "recent" verplaatst naar de compleet andere kant van de provinciale weg. Als je hier niet bekend bent, kan je aan de verkeerde kant van een 5 baans stoplicht staan als je je navi te vertrouwd. En dat levert behoorlijk gevaarlijke situaties op.
Staan wel borden, maar dan moet je wel weten welke richting je blijkbaar moet volgen. Als je er niet bekend bent, moet je je navi vertrouwen.

En ik zou die gesprekken niet gaan voeren voor deze stoplichten :LOL: Beetje gevaarlijk om even uit te stappen.

EdK

Forumguru
@Slider als jij de weg op gaat en je weet al niet eens waar je naar toe moet ?? Wel kun je dan niet beter thuis blijven ??
Maw je verhaaltje A12 , de verkeersborden met omleidingen etc gaan voor wat een Navi zegt !
Dus je Navi vertrouwen in jouw tekst ?? dan is het geen hulpmiddel meer en krijg je dus dat je een zwembad inrijd met de wagen want tomtom zei dat ik rechtsaf moest ...... :pieker:
En ik zou die gesprekken niet gaan voeren voor deze stoplichten :LOL: Beetje gevaarlijk om even uit te stappen.
TSja hiervoor hoef je niet uit te stappen hoor !!
( TIP ) Je kunt ook dat knopje in je portier indrukken zodat het raampje naar beneden gaat ( links of rechts ) en dan kun je ook met medebestuurder praten !!

EdK

Forumguru
Ik lees jouw geschreven tekst en als er nergens staat dat JIJ het zo niet doet dan ga ik er vanuit doordat jouw naam erbij staat dat je dit zo doet ........
Logisch toch lijkt me ?? toch ?? :koffie:

bert44

Senior Member
Hoe heb je het in het verleden gedaan?

Eerlijk gezegd snap ik mensen niet waarom je gaat navigeren met zwaar gedateerde software.
Neem aan dat je een mobiele telefoon hebt. Download daar de laatste kaart op van bijvoorbeeld Maps.
In het verleden werkte mijn fresh software nog en kon ik kaarten erop zetten
Nu gebruik ik hem als muziek speler en handsfree voor de telefoon en staat de kaart aan als hulpmiddel
Telefoon staat ernaast in houder met stroom met Flitsmeister aan:cool:
Lekker interessant dit twee schermen :yeah:

Bovenaan Onderaan