Hoe is jullie ervaring met de officiële Skoda dealer ?

Beste leden.

Hierbij een topic over de Skoda dealer ( broekhuis) hoe is jullie ervaring daarmee ? Ik heb namelijk mijn twijfels.

Ik ben nu 2 keer naar de dealer geweest en heb zo mijn bedenkingen . Allereerst ging ik naar de dealer hier in Purmerend voor een nieuw ruitenwissersetje . Ik vroeg of ik een nieuw setje mee kon krijgen maar daar deden ze heel moeilijk over ze zeiden namelijk we kunnen u alleen een nieuw setje geven als u dit door ons laat instaleren . ( ik ben zelf automonteur geweest) en zoveel werk is het niet . Uiteindelijk toch maar door hun laten plaatsen en moest ff €95 aftikken . Dus ik maakte er best wel een heisa van en was er niet over te spreken .

Mijn 2e ervaring was vandaag ik wou informatie hebben over 3 nieuwe bougies wat eventueel de kosten zijn los en door hun te laten plaatsen de verkoopmedewerker ging de werkplaats in om dat te vragen en dit kreeg ik als antwoord : sorry meneer maar wij hebben hier niks op voorraad en hebben ook geen magazijn en hebben nu niemand om een vactuur te kunnen maken dat moeten we bestellen voor u . ik stond vol verbazing te kijken en zei .Niks op voorraad? Dat zijn de dagelijkse onderdelen die jullie nodig hebben voor een grote beurt en dan geen bougies op voorraad? Wat is dit voor toko ? Dus als ik onderdelen nodig heb kan ik hier niet terecht? Zijn antwoord was nee dan moet u contact opnemen met Alkmaar daar zit ons magazijn .

Echter moet mijn auto volgende maand voor een beurt en ben genoodzaakt om dit ergens anders te laten doen . Maar als ik dit niet bij een officiële Skoda dealer laat doen ben ik verzekering voor vervangend vervoer ect kwijt .

Groetjes Frank
 

Erik_NL

Forumguru
bij de Broekhuis-dealer in Hoogeveen zijn wij ca. 18 jaar geleden weggelopen vanwege slechte werkplaatservaringen en dito service.
Sindsdien bij Skoda-dealer Korterink/De Lichtmis. Dat was een verademing.

Mijn Passat is ruim 15 jaar in onderhoud geweest bij VW-dealer Brink. Toen het dealerschap enkele jaren terug door Century was overgenomen begonnen vergelijkbare ervaringen als hierboven beschreven en heb ik daar afscheid genomen.
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Maar als ik dit niet bij een officiële Skoda dealer laat doen ben ik verzekering voor vervangend vervoer ect kwijt .
Heb je wel eens uitgerekend of die 'verzekering' überhaupt de moeite waard is? Zeker gezien de meerprijs?

En, als puntje-bij-paaltje-komt, helpen ze je dan net zo klantvriendelijk zoals dat je eerder al beschreef?

Kortom, misschien is een 'universele' garage wel een stuk voordeliger en klantvriendelijker. EN hou je dan genoeg geld over om b.v. een ANWB lidmaatschap te nemen... Dan heb je die 'verzekering' bij pech ook... (e.e.a. afhankelijk van wat je nou precies wilt 'verzekeren' uiteraard)
 

Tees

Donateur
Zoek eens in het 'Ervaringen verkooppunten' deel van dit forum, daar zou je wel eens wat interessante info kunnen vinden. Volgens mij is Broekhuis daar ook al wel eens langs gekomen.

Maar als je een oud-monteur bent, dan zou ik heel ver weg blijven van de dealer. En sowieso misschien zelf het onderhoud doen? Die mobiliteitsservice hoef je t niet voor te doen, die is op zat plekken te vinden voor meer of minder geld. En onderdelen haal ik bij voorkeur van een A-merk bij een webshop, vaak véél goedkoper dan de dealer/garage en minstens dezelfde kwaliteit. Alleen specifieke VAG-onderdelen haal ik bij m'n lokale dealer, die wél een magazijn heeft gelukkig en bovendien vrijwel alle onderdelen binnen een dag binnenkrijgt vanuit het centrale magazijn van Pon (kwestie van even mailen en online betalen).
 
@Captain Hook @ertromp ik zal hier mijn toch is in gaan verdiepen hoe het nou allemaal zit met die verzekeringen ikzelf heb de Skoda verzekering en mij is verteld als ik niet bij een skoda dealer onderhoud doe dan vervalt de service van de aanschafwaarde van de auto en vervangend vervoer ect . Sleutelen kan ik zeker dat is het probleem niet haha bedankt heren
 
Zoek eens in het 'Ervaringen verkooppunten' deel van dit forum, daar zou je wel eens wat interessante info kunnen vinden. Volgens mij is Broekhuis daar ook al wel eens langs gekomen.
Ik ga ff snuffelen in het forum tees =)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Echter moet mijn auto volgende maand voor een beurt en ben genoodzaakt om dit ergens anders te laten doen
Heb de ervaring die jij hebt nog niet ervaren bij hun , maar wat niet is kan uiteraard nog (snel) komen.
Nu bestel ik ruitenwissers zo en zo al via een website en haal ik niet bij de dealer(s) want als ze al goud rekenen voor de vloeistof dan moeten die wissers ook speciaal zijn en dus duur !
Maar goed Broekhuis heeft Heron overgenomen en die vond ik echt erbarmelijk en ben daar ook een keer weggelopen met de tekst dit zal de laatste keer zijn.
Dat ik dit niet heb gedaan komt doordat ik naderhand ben gebeld door een medewerker die bij Lakeman nog had gewerkt en me wat toezeggingen heeft gedaan en is nagekomen.
Maar goed Broekhuis zie ik niet als een echte Skoda dealer maar meer als een dealer waar je elk merk auto kan kopen en ook motorfietsen.
En als ik nog Skoda blijf rijden in de toekomst dan is de kans groot dat ik met onderhoud vertrek naar https://autogarageaadsteur.nl/
Gasten komen bij Schipper ( Skoda dealer Hoorn ) vandaan en zijn in Zwaag voor hun zelf begonnen.

En pech service, heb zo en zo 2x per jaar bij pech ophalen in mijn verzekering zitten en als je met je garage ( niet broekhuis ) dan een goede band hebt is daar mbt een tijdelijke wagen zeker wel iets te regelen.
Darr heb ik Broekhuis dan niet voor nodig hoor.
En zoals Meneer Haak al zegt, via een ANWB lidmaatschap is er ook iets te doen
 

Frup

Forumguru
Je kan de dealers niet over één kam scheren. Ik heb ook goede ervaring bij Korterink (in de buurt van m’n werk).
Ervaring bij de dealer hier in de buurt (Drachten/Heerenveen) zijn wisselend. Kwaliteit is wisselend, soms slordig, matige informatie, niet terugbellen, maar wel zeer vriendelijk, behulpzaam en hulpvaardig. In een kleinere vakgarage, die alleen VAG doet, heb ik wel goede ervaringen. Die gebruikt originele onderdelen. Schappelijke tarieven en denkt mee.
 

EdK

Forumguru
Ja vertel me wat dat het om de hoek is ....... Maar het is wel Zwaag hoor en geen Hoorn !! echt wel een verschil van enkele minuten...
Broekhuis Koog a/d Zaan ook, maar heb je zelfde ellende..... :D
 
Tegenwoordig werken veel dealers zonder onderdelen magazijn. Bij bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt bestellen ze een pakket voor het betreffende onderhoud en brengen dat pakket bij die beurt volledig in rekening. De dealer in Culemborg doet dat ook. Gelukkig zijn er alternatieven voor dealers.
 

BigCheese

Forumguru
Heb verschillende Skoda dealers bezocht omdat mijn auto op CNG een gaskeuring nodig had. Nou dat heb ik geweten. Eerst bij A-Point in Hoofddorp. Daar werd ik redelijk arrogant te woord gestaan door iemand achter de balie die stug volhield dat de APK voldoende was, terwijl ik heel specifiek om een APK + aardgaskeuring (met Kiwa rapport) had gevraagd. Dat laatste kreeg ik dus niet. Ik kon praten wat ik wilde maar ze vonden me maar lastig. Later een formele klacht ingediend en geld terug gehad voor die zogenaamde keuring. Uiteindelijk kon ik wel terecht bij Hoogenboom in Rotterdam waar een gecertificeerde keurmeester zijn werk deed. Ben ik weer voor 4 jaar van af.

Mijn huisdealer is Broekhuis Heemskerk waar onze beide Skoda's altijd in onderhoud waren. Totdat er een indicatie verscheen op het dashboard van de Citigo die ik niet thuis kon brengen. Broekhuis ging er naar kijken. Meer dan dat was het niet want ze wisten het niet, maar ik mocht wel 60 euro onderzoekskosten aftikken. Later zelf zitten Googlen en het bleek een storing in het City Safe systeem te zijn (automatisch stoppen voor obstakel). Vrouwlief was er helemaal klaar mee en de Citigo gaat tegenwoordig voor onderhoud naar een lokale universele garage in Beverwijk. Broekhuis heeft eerder bij mijn Octavia een wiellager vervangen maar niet opnieuw de boel uitgelijnd, ik vond het rijgedrag een beetje zoekerig. Dus nieuwe banden + uitlijnen + APK bij de universele garage waar ik prima ben geholpen.

Alleen mijn Octavia gaat nog naar Broekhuis voor (motor)onderhoud, omdat een auto op CNG wellicht wat speciale zaken nodig heeft. Alle overige zaken zoals APK en banden/uitlijnen laat ik door de universele garage doen. Ben helemaal klaar met de merkdealers. We hebben er een Wegenwacht abo bij genomen en houden zo nog geld over.
 

nicknameless

Forumguru
Ik heb een bittere nasmaak van Skoda dealer Wittebrug (voorheen Versluis) in Zoetermeer.

Na een kleine beurt werd mij verteld dat de waterpomp zweette en deze t.z.t. vervangen diende te worden.
Oke, wat gaat me dat kosten dan? Er werd me verteld dat dit rond de 800 euro zou gaan kosten, maar ik kon er nog wel mee rijden, al werd het me op het hart gedrukt wel binnenkort te gaan vervangen.

Eigenlijk was de Fab ook toe aan 2 nieuwe banden omdat het profiel minimaal was. Dit heb ik niet laten doen bij de dealer want dat was best prijzig.

Ik ben naar Euromaster gereden en aldaar toen de auto op de brug stond gevraagd aan de monteur of ik even mocht kijken aan de onderkant of de boel vochtig en/of nat was.
Samen met 2! monteurs gekeken en er was niets te zien, de boel is kurkdroog.
Sindsdien heb ik de kilometerstand én een streepje op het "vol" punt van het reservoir gezet.
Nu een jaar verder en nog geen kwart litertje kvs bijgevuld, is de boel nog steeds droog.

Ik vind het niet erg om ergens voor te betalen als het nodig is, maar ga me niet oplichten want dan ben je echt aan het verkeerde adres bij mij...
 

Tees

Donateur
Niet om je ervaring te ontkennen @nicknameless, maar ik vind 250 mL KVS-verlies in een jaar wel veel. In principe is nul KVS-verlies de bedoeling, en bij m'n oude F1 heb ik in 4 jaar ook helemaal niets bijgevuld. Dus dat er wel wat KVS verdwijnt, is wel een teken dat er ergens een klein beetje lekt danwel zweet.
 
Bovenaan Onderaan