Hoe haal ik mijn frontje, oftewel de grill van mijn Karoq af? Anders gezegd, wie weet waar een mooie zwarte ter vervanging?

Zoals de titel al verraad wil ik graag een sport grill monteren, maar ben een beetje huiverig om er aan te gaan zitten rukken. Allereerst wil ik hem matzwart spuiten maar wel onbeschadigd. Wie kan me adviseren?
 

EdZ

Donateur
Hier staat iets beschreven, maar het lijkt niet heel simpel te kunnen:
Ik had ergens anders al gelezen dat de kans groot is dat de chromen lijst in stukjes breekt.
 

BartjeB

Senior Member
Laten wrappen is mooi strak, je kunt ook zelf met plastidip aan de gang gaan! Laatste optie is de goedkoopste, heb ik zelf ook en ziet er netjes uit. Kost ongeveer 3 uurtjes. Afplakken, 7 lagen spuiten, half uurtje drogen en tape verwijderen.
 
Laten wrappen is mooi strak, je kunt ook zelf met plastidip aan de gang gaan! Laatste optie is de goedkoopste, heb ik zelf ook en ziet er netjes uit. Kost ongeveer 3 uurtjes. Afplakken, 7 lagen spuiten, half uurtje drogen en tape verwijderen.
Thanx! Ik heb hem zelf al zwart gespoten met een spuitbus van de Action. Maar ja, dat houdt niet. Blijkt dus dat de voorbumper eraf moet wil je de grill kunnen omwisselen...
Ik ga eens zoeken waar zo'n grill te koop is.
Weet jij iets?
 
Grill er naar voor uithalen gaat niet lukken..
bumper er afhalen en vanachter los klikken en voorzichtig eruit drukken..
om de bumper te demonteren moeten ook de modderkuipen een stuk los.
is wat werk maar goed te doen.
 

Beauri

Forumguru
Ik ga eens zoeken waar zo'n grill te koop is.
Weet jij iets?
Hier is hij te koop:


De oude grillijst overleeft de demontage niet.

eindresultaat in mijn geval:

verkoopKaroqzwnbvoorkant.jpg

Paar booskijkertjes erbij en een mooi zwart embleem, of embleem in kleur van auto met zwart kan het ook mooi doen en dan gaat het er allemaal wel evenwichtig uitzien. Oh.... de spiegelkappen waren in mijn geval ook rood, deze ook vervangen voor zwarte exemplaren, bij dezelfde winkel gekocht.
 

064harry

Donateur
Ziet er goed uit!
Lijkt alleen wel of je het gedeelte waar de sensor in zit ook gewrapt hebt? Of lijkt dat alleen op de afbeelding zo?
 
Maar dan doet ie het toch niet meer?
Ja hoor. Sterker nog, ik heb hem vroeg ingesteld en ik schrik me af en toe rot als’tie weer eens ingrijpt. Overigens heb ik nu lak van de acrion gebruikt hoor. Die metallic black. Zelfde effect met een glinstertje…
 
Bovenaan Onderaan