Hoe goed is Autobedrijf Lakeman

Binnenkort voor mij ook een Skoda en ik hoop natuurlijk nooit voor problemen naar de dealer te hoeven gaan, maar wie heeft er al ervaringen met Autobedrijf Lakeman in Purmerend?

EdK

Forumguru
Hallo BBskoda,

mijn eerste fabia gekocht bij lakeman mijn roomster staat er nu in bestelling. (moet me nog voorstellen )
Mijn bevindingen mbt Lakeman zijn redelijk to goed. Heb er mijn Fabia gekocht in 2004 en de koop ging heel gemoedelijk, aflevering werd er echt de tijd genomen voor alle uitleg. Naderhand 2 keer terug geweest voor vochtproblemen bij de achterdeuren en is allemaal erg netjes en correct behandeld. Bij grote beurt moest er meteen een flinke kras op bumper worden weggewerkt en vroeg wat ik voor bedrag hiervoor kon verwachten. Doordat het bij derde wordt uitgevoerd kon men het niet precies vertellen maar indien het deels gespoten moest worden dan zou het rond de 200 zijn en als gehele bumper gespoten moest worden dan zou dit rond de 400 zijn. Wel het werd het eerste.
Bij mijn aankoop van de Roomster ( eind deze maand aflevering ) ben ik door de baas himself geholpen en ook weer zeer correct geholpen, ondanks dat ik laat op de dag binnenkwam lopen en uiteindelijk ruim na sluitingstijd weg ging, was er geen enkel spoor van gejaagdheid.
Het is echt een familie bedrijf en dat ook achter zijn product staat.

De showroom/verkoop is inderdaad prima. In 2000 was ik al eens bij ze geweest toen ze nog in De Rijp zaten, maar toen heb ik voor een VW gekozen.
Erg vriendelijk en behulpzaam, en vooral niet opdringerig, integendeel zelfs. Moest de verkoper soms een beetje enthousiasmeren.

Is de werkplaats ook zo vriendelijk? En verhelpen ze ook alle aangemelde storingen, als die er al zijn?

Volgende week mijn aflevering van een O2!

EdK

Forumguru
Mijn ervaring met de werkplaats is eigenlijk minimaal.
Dit omdat je bij de balie je sleutels aflevert en je daar ook weer ophaalt.
Maar dat ik mijn Fabia toendertijd ophaalde en vertelde dat ik mijn autoradio zelf wilde inbouwen werd er door een van de monteurs wel opgemerkt dat er 1 of 2 draadjes in de ISO stekker losgehaald moesten worden anders zou er een kans bestaan dat er andere elektronica van de auto defect konden raken. Dit werd ook meteen verholpen !! De laatste keer dat ik met een van de monteurs rechtstreeks te maken had was met de lekkage van de deur, en bij de vraag wat er gedaan was kreeg ik een keurig en correct antwoord van deze persoon.
Mijn ervaring met deze dealer is goed, en mocht ik op bepaald moment een viese smaak in de mond krijgen dan stap ik ook heel makkelijk over naar een andere Skoda dealer, al zou ik hiervoor meerdere kilometers rijden.

Ik ben hier de laatste anderhalf jaar diverse keren geweest en ik ben altijd goed geholpen. Of het nu ging om de aanschaf van een auto of om wat informatie te verzamelen. Ze doen hun best om je niet te lang te laten wachten als er meerdere klanten zijn. Ze hebben veel verstand van (technische) zaken, vooral de jongeheer Lakeman en de chef werkplaats. Ik vind ze al met al heel betrouwbaar overkomen. Als enig minpuntje kan ik misschien de prijzen noemen van hun occasions, alhoewel ik denk dat dat voor wel meer merkdealers geldt.

turboturbo

Forumguru
Ik ben vorige week bij Lakeman geweest voor een grote onderhoudsbeurt + APK.

Bij het maken van de afspraak viel me meteen op in vergelijking met S-Point Amsterdam (nu samengegaan met VW dealer A-Point) dat er gevraagd werd wat er allemaal moest gebeuren. Ik zei volgens het boekje een grote beurt maar dat bij de kleine beurt van vorig jaar ook al luchtfilter, bougies en remvloeistof waren vervangen. Dat werd genoteerd en werd nog eens opgesomd toen ik de auto kwam brengen een paar weken later.

Via de mail ook een onderdeel besteld, ik werd keurig gebeld of het onderdeel wat ik bestelde wel klopte (is voor een Suberb en ik heb een Fabia) en of de bestelling definitief geplaatst moest worden.

Bij het brengen kreeg ik een leenauto mee (Felicia) echter zonder uitleg over de gebruikskosten. Ik ging er vanuit dat ik de Felicia afgetankt weer in moest leveren (metertje stond op bijna 'vol') maar dat klopte niet. Er werd 12 cent per km gerekend, maar toen had ik 'm al vol gegooid. Het viel me al op dat er zoveel peut in ging :facepalm: Die kosten konden wel verrekend worden, maar voor die paar euro heb ik dat laten zitten (wat ben ik ook een geweldige klant, hea...) Maar dat mag wel even beter uitgelegd voor nieuwe klanten.

Ik werd tijdens de beurt netjes gebeld over de werkzaamheden en adviespunten, prijsopgave bleef uit. Ook had ik zelf nog 2 punten opgegeven om naar te kijken, daar kreeg ik ook terugkoppeling over (uitleg + advies)
Verder bleek de condensor lek, wat mij wel verbaasde want een paar weken geleden had ik de airco nog laten servicen en toen was er niks aan de hand. Maar ja zo'n lek komt niet op een moment dat zich laat voorschrijven natuurlijk. Dus dat wilde ik eerst even opnemen met mijn airco boer. Er werd totaal niet gehengeld naar of zij die klus mochten doen, of dat er druk uitgeoefend werd. Pas toen ik vroeg wat het me zou kosten als ik het hun liet repareren, kreeg ik een prijsopgaaf zo van: 'dan kunt er nog eens over nadenken'.

Bij het ophalen van de auto nog wat uitleg gekregen over de door hun geconstateerde lekkage van de condensor (lieten zien waar het lek zat)

Kortom; niet echt bijzonderheden, een tevreden gevoel over de service tot nog toe.

Het lek in de condensor is bevestigd door mijn airco boer vandaag, die repareert hem voor ongeveer 200 euro minder dan dat Lakeman ervoor vraagt (bijna 800,-)

EdK

Forumguru
tsja dat is één van de redenen dat ik mijn derde Skoda daar al vandaan heb.
Het is en blijft een familiebedrijf en met een andere instelling dan een S point

Bovenaan Onderaan