Ik ben vorige week bij Lakeman geweest voor een grote onderhoudsbeurt + APK.
Bij het maken van de afspraak viel me meteen op in vergelijking met S-Point Amsterdam (nu samengegaan met VW dealer A-Point) dat er gevraagd werd wat er allemaal moest gebeuren. Ik zei volgens het boekje een grote beurt maar dat bij de kleine beurt van vorig jaar ook al luchtfilter, bougies en remvloeistof waren vervangen. Dat werd genoteerd en werd nog eens opgesomd toen ik de auto kwam brengen een paar weken later.
Via de mail ook een onderdeel besteld, ik werd keurig gebeld of het onderdeel wat ik bestelde wel klopte (is voor een Suberb en ik heb een Fabia) en of de bestelling definitief geplaatst moest worden.
Bij het brengen kreeg ik een leenauto mee (Felicia) echter zonder uitleg over de gebruikskosten. Ik ging er vanuit dat ik de Felicia afgetankt weer in moest leveren (metertje stond op bijna 'vol') maar dat klopte niet. Er werd 12 cent per km gerekend, maar toen had ik 'm al vol gegooid. Het viel me al op dat er zoveel peut in ging

Die kosten konden wel verrekend worden, maar voor die paar euro heb ik dat laten zitten (wat ben ik ook een geweldige klant, hea...) Maar dat mag wel even beter uitgelegd voor nieuwe klanten.
Ik werd tijdens de beurt netjes gebeld over de werkzaamheden en adviespunten, prijsopgave bleef uit. Ook had ik zelf nog 2 punten opgegeven om naar te kijken, daar kreeg ik ook terugkoppeling over (uitleg + advies)
Verder bleek de condensor lek, wat mij wel verbaasde want een paar weken geleden had ik de airco nog laten servicen en toen was er niks aan de hand. Maar ja zo'n lek komt niet op een moment dat zich laat voorschrijven natuurlijk. Dus dat wilde ik eerst even opnemen met mijn airco boer. Er werd totaal niet gehengeld naar of zij die klus mochten doen, of dat er druk uitgeoefend werd. Pas toen ik vroeg wat het me zou kosten als ik het hun liet repareren, kreeg ik een prijsopgaaf zo van: 'dan kunt er nog eens over nadenken'.
Bij het ophalen van de auto nog wat uitleg gekregen over de door hun geconstateerde lekkage van de condensor (lieten zien waar het lek zat)
Kortom; niet echt bijzonderheden, een tevreden gevoel over de service tot nog toe.
Het lek in de condensor is bevestigd door mijn airco boer vandaag, die repareert hem voor ongeveer 200 euro minder dan dat Lakeman ervoor vraagt (bijna 800,-)