Hoe deze krasjes verwijderen?

Jessedew

Forumguru
Afgelopen week zaten we op een boerencamping, waar de oprit gemaakt was van reprak. Daarnaast was het al gortdroog, dus gevolg, auto onder dikke laag stof. Dat is niet zo erg, totdat je zoon bedenkt dat het uitermate grappig is om een tekening te maken op de motorkap. Toen kon ik m wel wat aandoen.

Ik heb bij thuiskomst alles goed gewassen en in de wax gezet (zit nu ook alweer stof op) maargoed, ik krijg die krassen er met een simpele wax niet uitgewreven, is wel iets verminderd, maar niet weg.

Hoe kan ik dit wel weg krijgen? Ik vermoed met een polijstmiddel, maar wil er geen machine voor aanschaffen. Een handmatige polijstpad lijkt me nog wel oke. Het benzinestation in de straat verkoopt wel (te dure) stipt producten.

Of iemand in de omgeving van de Krimpenerwaard, die zo'n polijst machine heeft en een half uurtje tijd heeft?

Bijlagen

• 20250509_154615_resized.jpg
    20250509_154615_resized.jpg
    478,5 KB · Weergaven: 29
  • 20250509_154644_resized.jpg
    20250509_154644_resized.jpg
    371,5 KB · Weergaven: 29

Bakkertje

Forumguru
Ik ben zelf ooit begonnen met een Meguiars setje:

Daar zit alles in wat je nodig hebt, voor een motorkap is het daarmee prima te doen, een hele auto is een ander verhaal ..

• Leuk
Waarderingen: Frup

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Ik had een zelfde soort situatie; auto net nieuw (paar weken) vrienden van broertje hier paar pretcilinders drinken, toen er een dacht dat het grappig was een nader te benoemen vorm op mijn motorkap te tekenen, met handschoenen aan.
Enige oplossing, ivm diepte van de krassen, was polijsten (achteraf had ik moeten laten spuiten, maar ja dat is achteraf). Dit is prima weg te polijsten, maar dan zou ik wel gelijk de hele motorkap doen, anders krijg je zo'n opvallende plek die helemaal spik en span is.

Jessedew

Forumguru
Dat was inderdaad wel het plan, de hele motorkap polijsten, ik betwijfel of het 'handmatig' mooi wordt, dus overweeg om misschien een excentrische polijstmachine te kopen. Zal ooit nog wel eens nodig zijn. mja, 2 a 3 honderd euro, excl poetsmiddeltjes, dat wordt voor mn zoontje heel lang geen zakgeld ;) of een plaatselijke detailer opzoeken, maar ben je ook 300 euro kwijt en heb je alsnog de machine niet.

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Als je een offerte opvraagt voor het polijsten van je motorkap kost dat inclusief alles 100,-. Tenminste, zo duur was het bij mij 3 maand terug.

• Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Motorkap eerst goed wassen zonder schuursponsje
Dan de kap even kleien
Dan in polijsten, en ja makkelijkst met de machine maar met een hand pad gaat het ook
Dan goed uitpoetsen met een fiberdoek
En hierna met een goede wax in poetsen en uitwrijven en dan zijn die lichte krassen in algemeen wel verdwenen hoor
Zo'n setje wat @Bakkertje aangeeft is het prima mee te doen, zou je er alleen nog een kleiblok bij moeten aanschaffen...

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan