Hoe de Aandrijfas uit de versnellingsbak te krijgen?

GijsH

Nieuw lid
Beste allemaal,
Ik loop al 2 dagen te kloten om mijn aandrijfas uit me automatische versnellingsbak te krijgen. Heeft iemand nog tips? Lepels ertussen gedaan, vorken er tussen gedaan. Maar het komt maar niet los.
Alle tips zijn welkom!
Auto is een Skoda Fabia combi 2 1.6 bts motor.

Ben niet zeker dat het bij Skoda ook zo zit, maar bij mijn vorige auto ging dat vaak héél moeilijk omdat de borgclip iets 'open' was gegaan.

Als je de buitenzijde los hebt, de as zo recht mogelijk houden, de as voor en achterwaarts 'kloppen' en met een ruk naar buiten trekken.
Gebruik bij montage wel altijd een nieuwe borgclip!.
Zet ook de auto aan de kant waar je de as verwijderd, iets hoger zodat er geen olie uit de bak loopt.
Als je twijfelt een opvangbak eronder zetten, zodat je altijd dezelfde hoeveelheid kan bijvullen.

GijsH

Nieuw lid
Ben niet zeker dat het bij Skoda ook zo zit, maar bij mijn vorige auto ging dat vaak héél moeilijk omdat de borgclip iets 'open' was gegaan.

Als je de buitenzijde los hebt, de as zo recht mogelijk houden, de as voor en achterwaarts 'kloppen' en met een ruk naar buiten trekken.
Gebruik bij montage wel altijd een nieuwe borgclip!.
Zet ook de auto aan de kant waar je de as verwijderd, iets hoger zodat er geen olie uit de bak loopt.
Als je twijfelt een opvangbak eronder zetten, zodat je altijd dezelfde hoeveelheid kan bijvullen.
Ja heb het geprobeerd maar zit extreem vast. Heb nu een tool besteld. Een beitel met een hoek maar zou je verbazen als de as er daar nu wel mee uit gaat.

Bovenaan Onderaan