Hoe betrouwbaar zijn bandendrukmeters?

machlo

Forumguru
Hierbij een "test"......in de consumentengids was dit extra info bij een bandentest.
 

Bijlagen

  • 201407p062_Bandenspanningsmeters-1.pdf
    414,5 KB · Weergaven: 41

tist

Actief lid
Ok bedankt, tof dat je dit meegeeft.
Ik heb die van Michelin, nu weet ik ook dat hij goed is aangaande meetresultaat.
Heb hem zelfs gratis bij iets gekregen (een paar jaar terug) maar weet al niet meer wat het was.
 

andrehj

Forumguru
Maar wel op een typisch Consumentengids criterium: De handleiding....
Echt belangrijke zaken, als meetresolutie en meetnauwkeurigheid worden niet vermeld.
Ze zeggen alleen dat er niet één meer dan een tiende bar afwijkt.

Oftewel, een typische consumentenbondtest, waar je als techneut niet veel mee kunt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

tist

Actief lid
Die van Michelin scoorde wel het slechtst in de test of las ik dat nu verkeerd? ;)
In het gebruik volgens hen blijkbaar wel, maar zo moeilijk handelbaar is hij echt niet hoor, het kan beter maar wat kan er nu niet beter ->Skoda ? :arghh:
Mij ging het meer over de juistheid en die is zo te lezen prima, had al wel mijn analoge bandendrukmeter nagekeken via een andere proffesionele en de mijne bleek ook prima te zijn, heb dus 2 mogeljkheden he, analoog en elektronisch :D
 

skodaboy

Forumguru
ik heb onlangs mijn bandendruk gecontroleerd en op druk gezet hier in het plaatselijke Esso-tankstation,heb toen 2.5 bar in de 17 inch banden gedaan..

vandaag bij ons op het werk de bandendruk nogmaals gecheckt.
volgens de bandendrukmeter van op het werk zat er nu 2.8 bar in de banden..:jaja:

heb ook eens de moeite gedaan om het reservewiel uit de 02 te halen en dit terug op druk te zetten,dit bleek ook nodig te zijn,want het was een beetje aan de platte kant..:D
 

Joske

Forumguru
vast gewoon een goed ritje achter de rug waardoor de banden goed warm waren en de druk 100gr gestegen is ;)
 
Bovenaan Onderaan