Hill Assist op een Citigo?

emilio3333

Forumguru
Heb de zoekfunctie al gebruikt maar niet gevonden.
Heb voor mijn moeder een gebruikte Citigo uit 2017 aangeschaft.
Deze auto heeft geen hill asssist. Nu lees ik dat het via VAG-com aangezet kan worden eventueel.
Ik krijg het niet gevonden op welke uitvoeringen dit achteraf kan worden gecodeerd.
Is dit bekend bij een van jullie?
 

emilio3333

Forumguru
Ja gezien, het kan vanaf bouwjaar 2013.
Ben alleen benieuwd of het op bepaalde uitrustingsniveau’s niet kan wat hier bekend is.
 

emilio3333

Forumguru
Ja iets vragen op een forum is heel gek inderdaad.
Ik vraag alleen meer info, dat kan me dan een eventuele flinke rit besparen naar iemand met VAG-com.
Maar mag dicht, gek sfeertje zo op deze manier.
 

SteGo

Donateur
@emilio3333 weet je wel heel zeker dat de Citigo het niet heeft?
Het systeem stelt namelijk nogal weinig voor, hij houd slechts heel kort de rem even vast zodat je je voet van het rempedaal naar het gaspedaal kunt brengen. In het boekje staat 2 seconden .. in praktijk voelt het zelfs nog iets korter.

Schermafbeelding 2023-11-01 181643.png
 

EdK

Forumguru
Maar mag dicht, gek sfeertje zo op deze manier.
Niet zo aangebrand meteen hoor !
Je hebt hier met platte tekst te maken en je ziet dus geen gezichtsuitdrukkingen erbij, en kan het dus verkeerd opvatten als je een antwoord krijgt.
Maar ga er van uit dat een ieder je wil helpen naar eer en geweten en hier niet zit om je af te zeiken !!

Mijn Yeti / Fab 3 zouden het ook moeten hebben volgens de manuals van toen, maar heeft het nooit gedaan.
Nu bij me Fab 4 doet het het wel , en ja het is in bepaalde gevallen erg prettig
Maar kijk eens op de site van @Antera of hij dit al zo en zo aanbied bij je wagen !?
En dan nog wil het niet voor 100% zeker zijn dat het is in te stellen, dat is pas duidelijk als de laptop eraan hangt met VCDS en de module erin zit en dus is in te stellen...
 

emilio3333

Forumguru
@EdK; ben niet zo snel aangebrand hoor:).
Zit op vele fora en vooral veel op Seat-online maar vond de toon erg opvallend wat ik niet gewend ben op forums. Je zit er inderdaad om elkaar te helpen.

Maar ontopic; afgelopen zaterdag de auto aan VAG-com gehad en het systeem stond al aan. Het lijkt bij mij dus ook niet te werken helaas. :pieker:

@SteGo: thanks!
 

hemi24

Forumguru
Kan zijn dat jouw Citigo nog net te oud is, vanaf modeljaar '13 schijnt het wel te kunnen:

1698867406437.png
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

emilio3333

Forumguru
De auto is uit 2017, VCDS gaf aan dat het aan stond (originele kabel).
We hebben alleen de duur aangepast, van ’normaal’ naar ‘lang’.
Lijkt ook niets te doen helaas.
 

Antera

Donateur
Word bepaald door de ABS module en niet elke ABS module kan dit. Het kan dus goed zijn dat jij er dus een hebt die het niet kan.
 

Kanerr

Forumguru
Geen idee hoe hard je de rem intrapt maar ik vond op mijn oude drieling auto's ook dat het vrij onregelmatig werkte.

Het leek erop dat ik echt hard mijn rem moest intrappen en dan kreeg ik hillassist voor ~2 seconde. Maar met de handrem veel makkelijker en sneller :)

De Tiguan van mijn pa en de (oude) panda van mijn vriendin doen het wel beter
 

Kees62

Actief lid
Ik reageer ff op een oud bericht: mijn Citigo uit 2018 heeft het wel, maar werkt allen bij vrij steilehellingen. In normaal verkeer doet ie echt niets. Alleen in bijv een parkeergarage werkt het, en alleen nadat ik de rem hard intrap. Ik weet eigenlijk niet of dit standaard gedrag is, ik rijd op een beetje helling gewoon de oude manier weg
 
Bovenaan Onderaan