Hij komt, hij komt! Mijn nieuwe O2

Mistraller

Senior Member
Na 4 jaar is het dan echt zover, ik neem afscheid van mijn trouwe blauwe O2tje. Hij is al helemaal leeg, gestripped (twinnyload ding, carkit, alles is eruit) en nu alleen nog z'n laatste wasbeurt.
Woensdag mag ik aantreden om mijn nieuwe O2 combi greenline businessline in antraciet in ontvangst te nemen, in Den Bosch.

Ik heb er zin in!

Ik heb nog eens nagekeken of er nog zaken zijn die de dealer zou moeten regelen, maar ik kan niets bedenken. De cornerlights laten inschakelen doe ik voorlopig nog niet, ik heb het idee dat ik dat kerstboom idee helemaal niet mooi vind, ik heb me met mijn oude O2 ook al tijden gestoord aan de coming home functie (Meneer uw lichten staan nog aan! Dat is in 4 jaar tijd niet veranderd) en ik denk dat ik dus de cornerlights na een tijdje toch uit zal schakelen.

Naast de businessline opties zijn de volgende zaken meebesteld:

- de nieuwe (hoge) trekhaak
- dorpelstrips met inleg
- bagagerek
- dakdragers
- zonnebril houder in dak zoals in elegance

Verder komt erin:

- Parrot CK3000 uit de oude O2 (Ik maak nog een nieuwe howto als het wezenlijk anders is als in de oude O2)
- Zonneschermen van zonweringshop (privacy shades)
- PDA steuntje
- Volwaardig reservewiel (Nog kijken hoe ik dat ga aanpakken)

deusjevo

Forumguru
Mooi nieuws!
Wat was het merk van die hoge trekhaak ook alweer?
Onderdeelnummer bij je bekend misschien?

Mistraller

Senior Member
oude is westfalia, nieuwe is bosal.

Typenummer van de haak weet ik niet (morgen waarschijnlijk wel ;)), prijs was gelijk, en de kabelset is niet veranderd.

deusjevo

Forumguru
Oke, jij gaat vast een prettige dag krijgen vandaag:cheer: :473::cheer:
Mocht je in alle commotie nog onderdeelnummer van je trekhaak vinden, laat 't dan effe horen.

Mistraller

Senior Member
Zo, de eerste ritjes zitten erop.

Eerste impressie:
- Het rijgedrag is vrijwel net zo fijn als met de 1.9tdi, maar door de stillere motor uiteindelijk prettiger
- Ik mis de sportstoelen gelukkig niet
- De nieuwe trekhaak vind ik veel mooier, de oude haak vond ik een beetje een stijve l*l, dit is een mooi strak haakje. Insnijding in de bumper is praktisch niet te zien, alleen van dichtbij. Het laagste punt van de auto wordt absoluut niet gevormd door de haak dus hele nette oplossing.
- Ik mis wél de instapverlichting... :( Was alweer vergeten dat dat ook een Elegance optie was.
- Het meeste is eigenlijk gewoon lekker vertrouwd, bij sommige features is het een "hehe, eindelijk" (cruisecontrol lampje, veel instellingen in de BC) en kleine slimmigheidjes zoals automatische binnencirculatie bij vieze lucht.

De aflevering was prima gegaan, de dorpelbeschermers en zonnebril houder waren keurig aangebracht, en ook het bagagerek en de dakdragers had men er keurig op gezet.

Er waren zelfs luxe kentekenplaten meebesteld! Enige minpuntje was de typeaanduiding. Ik had gevraagd om de dealerreclame achterwege te laten, maar nu was ook de typeaanduiding eraf...Terwijl ik juist dat Greenline wel mooi vond, omdat het een leuke aanvulling is op onze diverse duurzame maatregelen. Die wordt dus nog bijbesteld.

Al met al ben ik erg blij met mijn nieuwe auto, de rest puntjes nog even oplossen en afwerken...(carkit inbouw, typeaanduiding, navi kaarten nog op SD zetten) en dan kan ik gaan genieten!

Inmiddels zijn ook de privacy shades besteld, dat vond ik ook wel handiger dan die irritante zuignapdingen, die steeds net verkeerd zitten, of eraf vallen...

Er komt nog een howto van de inbouw van de carkit, en een uitgebreide fotoshoot. Vooralsnog heb ik alleen een aantal foto's van de trekhaak in mijn album gezet.

Het was de eerste haak voor Nieuwkoop, en misschien is dat de reden dat het gat niet 100% netjes is gezaagd, maar zoals gezegd, dan moet je echt op 30cm afstand kijken. Liever dit dan die oude haak, met (zoals nu blijkt onnodige) hulpveren...

hemi24

Forumguru
de oude haak vond ik een beetje een stijve l*l, dit is een mooi strak haakje.

Lijkt wel op de neus van Gonzo uit de Muppet-show..! :grin:

Het is inderdaad de oplossing voor het hulpveren verhaal, of je moet al heel vaak met een zware last/aanhanger rijden. Dan zou ik toch nog hulpveren laten monteren.

Ben benieuwd naar het verbruik wat je gaat halen met deze GL.
Voor iemand die het begrip "duurzaamheid" zo hoog heeft zitten verwacht ik toch waarden zoals Marsepein die weet te realiseren..!

Wasmachineman

Forumguru
Veel fijne en veilige kilometers, Mistraller !
Ik had jouw kleur ook in eerste instantie besteld maar heb deze nu veranderd naar Rosso Brunello.
Privacy shades ga ik er ook bij bestellen. In de winter kun je het eruit laten en zomers erin klikken. Sunset kon ik niet bestellen en met sunset is je auto ten alle tijden donker. Wel merkwaardig dat je bij de combi wel sunset kan bestellen en bij de hatchbak niet..:ahum:

Mistraller

Senior Member
@ Hemi

Daar heeft het wel iets van weg ja ;) Maar het is maar net hoe je kijkt hoor.

Ik ben er in elk geval meer dan tevreden mee. Alleen twinnyload ding moet nu aangepast worden, maar dat komt wel goed.

Qua duurzaamheid; we zijn wat betreft vervoer nog niet zo heel goed bezig, want we hebben immers een paar maanden terug een 2e auto bijgekocht.

Mijn duurzame bijdrage op de weg is vooral te herleiden op het lage aantal kilometers. Ik probeer altijd projecten in de regio te krijgen, en dat is al bijna 3 jaar gelukt. (ca 20 km van huis) Zodoende fiets ik ook af en toe. Mijn oude O2 ging er zodoende uit met 125k op de teller. Waarbij de eerste 60k in het eerste van de 4 jaar is gemaakt, toen heb ik 8 maanden in zuidlimburg gezeten.

Ik ga uiteraard wel proberen om een net verbruik neer te zetten, maar ik ben niet iemand die dat nauwkeurig gaat bijhouden. Ik ben wel meer geneigd om braaf te schakelindicator te volgen, te meer omdat de motor immers toch al stiller is. Tot nu toe lijkt het er al wel op dat ik ruim meer km kan rijden op een tank.

hemi24

Forumguru
@ Mistraller : wat is de keus voor een tweede auto uiteindelijk geworden: een gebruikte hybride, of een zuinige 'mini' zoals een aygo/C1/107, etc...

Mistraller

Senior Member
Eindelijk toegevoegd: Een foto impressie.

picture.php

picture.php

Privacy shades
picture.php

Pracy shades van binnenuit gezien.
picture.php

Bovenaan Onderaan