Hij is in Nederland

Rosinfield

† In Memoriam
Net maar eens de dealer gebeld. Ze hebben het zo druk met verkopen van GL's dat er nog geen tijd was geweest om mijn mailtje te beantwoorden. Die dingen gaan echt als warme broodjes, zoals ook op dit forum kan worden vastgesteld.
Anyway, mijn Yeti (Henk) is al in Nederland (nog niet bij de dealer). Moet nog een trekhaak onder e.d. en werkplaats is ook erg druk (vakantie), dus levering duurt naar verwachting nog een week of 2. Blij dat het eind bijna in zicht is!
 

Rosinfield

† In Memoriam
CaseyBasey: Nee, dat weet ik niet, maar ik neem aan nog niet zo heel lang, hij zou eind juli gebouwd worden.
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik zat nog 's naar je foto's te kijken en zag dat je Yaris inderdaad lekker veel ruimte heeft. Handig voor kamperen, de honden mee. (Vooral die zwart/witte vind ik leuk. Is het je ook opgevallen dat ie altijd in de camera kijkt?)
De Yeti lijkt me iets minder praktisch in dat opzicht.
 

Rosinfield

† In Memoriam
CaseyBasey: ja, da's de mijne, een kruising border collie/australian cattle dog. Erg pittig hondje, uit het asiel gehaald en geen land mee te bezeilen. Nu redelijk goed gekomen. Moet erg veel beweging hebben, dus ze gaat elke dag mee hardlopen (we laten elkaar uit).
Yeti is idd qua ruimte veel minder praktisch, ondanks dat de inhoud in liters veel groter is. In die Yaris schuif ik zo 2 fietsen en heb er ook al ongelofelijke Ikea ladingen mee vervoerd. Maar goed, op de Yeti heb ik een trekhaak en fietsenrek en kan ik als het nodig is een boedelbakkie huren.
 

CaseyBasey

Actief lid
Dat border collie-achtige zag ik. Ja, die willen altijd rennen.
We logeerden eens in Ierland op een B&B boerderij waar ook een border collie rondliep. Volgens de boer met pensioen, maar zonder dat we erom vroegen gaf hij de hond een paar signalen en toen ging ie als een speer een paar schapen op het erf bijelkaar brengen. De boer was allang weer aan het werk gegaan, en de hond hield het samengedreven kuddetje met z'n ogen in op z'n plek. Dat vonden we wel een beetje sneu, maar de hond negeerde ons en liep pas na geruime tijd weer weg.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat doet deze ook, ze gaat spontaan aan het werk als we langs de schapen komen, maar blijft wel doen wat ik zeg. Reuze makkelijk dingen te leren, alleen wel constant bezig en oplettend, net ADHD. Ze gaat de Yaris ook missen. Is erg angstig in vreemde/nieuwe situaties, dus op die drukke camping is ze die achterbak haast niet uitgeweest. De auto is dan echt haar "safe haven".
 

CaseyBasey

Actief lid
Dat wat angstige en oplettende verklaart waarom ze altijd in je lens kijkt. Jammer dat ze blijkbaar een slechte jeugd heeft gehad. Maar dat ADHD-achtige is denk ik altijd wel het karakter.
Overigens, een drukke camping leek me dat toch niet echt. Mijn indruk was van een kleinschalige landelijke camping. Zo een waar rustige mensen staan.

Wat ik me ook afvroeg was of 1 van die hoge bergen in de verte de Triglav is. Die heb ik met 2 vrienden ooit eens proberen te beklimmen, maar met onze jeugdige onbezonnenheid moesten we 's avonds alweer omkeren (enigszins verdwaald vonden de eerste hut niet) en waren 12.00 uur 's nachts weer op de camping terug.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, idd de Triglav! Wij zijn (zonder stokken) gekomen tot het kale deel waar je echt in de touwen etc moet. Nou, die camping was stampvol! Elke dag tot laat in de avond nieuwe mensen en 's-ochtends al heel vroeg (5 uur) vertrekkenden. Daarbij valt op dat velen zich totaal niets gelegen laten liggen aan hun medemens (hard praten, lachen). Heb er een keer een stel op aangesproken; blijkt dat ze zich dus echt totaal niet hadden gerealiseerd dat ze om 5 uur 's-ochtends anderen wakker maakten. Daar kan ik dus echt niet bij.
Laatste dag in Duitsland een geweldige, heel rustige camping in het Taunus gebergte, hele weide met 7 picknicktafels voor ons alleen en hondvriendelijk (honden gratis)
Grappig dat jij daar ook geweest bent (Slovenie). Voor mij was het ook de 2e x, als kind met mijn ouders heel Joegoslavie doorgetrokken.
 

CaseyBasey

Actief lid
We waren er in 1971 of '72. We reisden door heel Europa. Waren eerst in Spanje geweest en toen naar Joegoslavië en Griekenland. Wat die klim betreft, in mijn herinnering zijn we niet eens tot aan de boomgrens gekomen... Gewoon op gympen, geen stokken e.d.
Daarna Kroatië, Bosnië en door naar Griekenland. Later ben ik liftend met een vriend door Joegoslavië en Bulgarije naar Turkije geweest, weer later met vriendin in eigen auto en geleende caravan toenmalig Joegoslavie doorkruist. Ben er een keer of 6 geweest.

Wat jouw camping betreft; kan je nagaan wat voor verkeerd beeld je kan krijgen van een paar foto's! Dan is zo'n Duitse camping idd wel een verademing.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Rond die tijd heb ik daar ook rondgezworven met 2 vrienden in mijn kevertje. Door heel Joegoslavie en tot aan de Bulgaarse kust. Weet nog dat de verwarming niet meer uit ging en dat we ergens in het motor-compartiment 2 slangen los moesten halen, als ik het me goed herinner. Ja en voor die wandelingen heb je echt wel goeie schoenen nodig met al die keien. Mijn zoon is in 10 dagen 6 en ik 3 kilo afgevallen. Hij zat goed in zijn reserves, maar ik zat al op m'n minimum, dus moet het er weer snel aan zien te krijgen.
 

CaseyBasey

Actief lid
Dat is een mooie tocht geweest met je kever. Trouwens, verwarming bij kevers is vaak een probleem geweest. Of altijd aan, of altijd uit.

Over jullie gewichtsverlies: dat zal ik 's tegen m'n vriendin zeggen, die vraagt zich af hoe ze snel wat kan afvallen...
Maar serieus, dat is echt niet weinig wat jullie zijn kwijtgeraakt in zo'n korte tijd, zelfs niet als je het kan leie, zoals je zoon.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tsja, probleem is alleen dat je dan ook een behoorlijke conditie moet hebben om zo'n tour de force te volbrengen. Mijn wederhelft is ook al jaren aan het jo-jo-en, maar nu heeft ze mijn raad eindelijk ter harte genomen lijkt het: life style veranderen, gewoon bepaalde dingen qua eten/drinken definitief afzweren en regelmatig bewegen. Werkt niet perse snel, maar wel blijvend. Klinkt wel heel drastisch en dat is het ook, maar zij vindt bepaalde zaken veel te lekker en gaat daardoor steeds weer de fout in. Anderzijds verandert je smaak zo ook en ga je veel mee genieten van gezonde dingen.
 

corsaar

Senior Member
Hier moet ik nodig even inspringen. Leuke verhalen over de kever,jawel hoor
in 1964 reed ik in zo,n ding met brilraampjes achterin.
Als ging rijden eerst even aanduwen en dan erin springen.
Een ritje met mijn verloofde naar Brabant leverde bevroren voeten op
gewoon geen kachel. Dat was ook VW.
 

corsaar

Senior Member
Nee Fred dit gaat je te snel.
Hij is aangekomen, gezellig draadje toch.
Moet alleen in een ander rubriekje.
 

FredV

Banned
Nee Fred dit gaat je te snel.
Hij is aangekomen, gezellig draadje toch.
Moet alleen in een ander rubriekje.
Jazeker, ik moest er ook om lachen om al jullie belevenissen.
En tsja, als je Yeta bij de dealer staat, en je moet wachten, dan gebeurt het:)
Leef met jullie mee hoor:)
 
Bovenaan Onderaan