Hij is er, en bevalt prima!

Wildor

Actief lid
Hallo allemaal,

Op 15 februari is mijn O3 geleverd! Het was, ondanks het vele lezen van boekjes, forum etc. toch nog wel even wat werk om alles 'eigen' te maken, en het meeste is nu wel gelukt. Voor sommige zaken was de informatie uit het forum erg nuttig, dank daarvoor!

Zo heb ik er tot op heden een kleine 2000 km op staan, en eigenlijk ben ik zeer tevreden met de gekozen opties, en ook de veelbesproken Eiback pro kit zit eronder. Staat mooi, ligt goed op de weg, en zonder dit forum had ik er waarschijnlijk niet voor gekozen. Ondanks de ervaringen van anderen kan ik melden dat de dealer de Eibach veren zonder problemen heeft geplaatst, ondanks het negatieve advies van Pon (i.v.m. Xenon) en de auto rijdt uitstekend!

Een van de belangrijkste zaken voor mij was de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen. Dit omdat mijn vrouw een stuk lager op de bandjes staat. :deuk:
Het was even wat probeerwerk, maar de stoel en spiegels met geheugen zijn nu per persoon opgeslagen op de sleutel (Kessy). Ook het kantelen van de spiegels in de achteruit is ingesteld.

Ik zou graag nog wat foto's plaatsen, maar ik heb de auto in slecht weer ontvangen en is inmiddels iets minder wit :nailbiting: wordt vervolgt.

Verder ben ik er nog niet uit hoe de overige instellingen per sleutel opgeslagen kunnen worden. Ik gebruik voor het vergrendelen en ontgrendelen voornamelijk Kessy. De instellingen voor radio, drive mode, ac etc. worden met het vergrendelen met Kessy i.i.g. niet opgeslagen. Ik vermoed dat dit pas gebeurd als de vergrendelknop van de sleutel ook echt wordt ingedrukt, maar dat moet ik nog verder uitzoeken. Tot nu toe heb ik dit thuis geprobeerd om steeds de andere sleutel (i.v.m. Kessy) terug in huis te leggen en met de andere sleutel de auto te openen en te sluiten (Kessy), maar op een gegeven moment maar even mee gestopt omdat de buurt dacht dat ik zo blij was met mijn nieuwe koets omdat ik er toch al gauw 20x per uur in en uitstapte. :maakmegek:

Wellicht iemand ervaring mee die kan bevestigen dat de persoonsgebonden instellingen met het indrukken van de knop echt worden opgeslagen?

Verder top auto en top forum.

Groet,
Wildor
 

Antera

Donateur
Gefeliciteerd met de nieuwe skoda. Zover mij bekend word automatisch met de sleutel die de auto geopend heeft de instellingen opgeslagen omdat hij ziet welke sleutel er mee genomen is.
 

Wildor

Actief lid
Dankjewel! Qua opslaan van instellingen lijkt het niet te lukken. De auto ontgrendelen/vergrendelen met de knop op de sleutel lijkt geen instellingen te bewaren. Spiegels en stoel, geen probleem.

Instellingen voor radio etc worden niet onthouden. De handleiding schrijft niets over instellingen opslaan, enkel stoel en spiegels. Dus of het kan, en ik doe iets verkeerd, of het kan gewoon niet.

Dus mocht iemand het wel voor elkaar hebben, dan ben ik benieuwd hoe het is gelukt. Wellicht lukt het wel met de S3, en niet in de O3?

Morgen iets meer tijd om e.e.a. te proberen.

Wildor
 
ben in zelfde stadium als jij :jaja:

goed om lezen dat kessy en zetelgeheugen werken want ik slaagde er nog niet in
ik vrees dat je ook enkel zetel en spiegel kan koppelen aan de sleutel
ik heb afspraak met dealer om dat uit te fietsen
ook mijne is wit en wacht op tijd en mooi weer om fotoshoot te doen
pas volgende week tijd om wat uit te testen hoewel ik hem al 2 weken heb maar een overlijden in de familie had prioriteit

succes nog en have fun !
 

Wildor

Actief lid
Ziet er top uit , mooie kleur ook :thumbsup:
Bedankt, had vandaag nog geparkeerd naast een auto met witte standaard lak, dan springt de moonwhite metallic er erg mooi uit. Ben er erg blij mee. Mag nu snel voorjaar worden, dan kan er een mooie wax op. Nu te koud om goed te verwerken.
 
Bovenaan Onderaan