High & low converter caliber

beste allemaal,

Ik heb onlangs een hi & low converter gekocht voor mijn radio, om signaal door te geven aan de versterker.

Nu is het zo dat aleen de voor speakers werken van de radio.
Hoe kan weten welke kleur draden de speakers voor zijn?
Of de achter speakers?
Wil dat alle speakers in de auto werken en niet 2.

Ik weet niet of dit al bekend is?
Ik ben benieuwd of jullie wat weten.
 

Bijlagen

  • 6B1987FD-69FE-457B-97FC-17216E32567D.jpeg
    6B1987FD-69FE-457B-97FC-17216E32567D.jpeg
    487 KB · Weergaven: 22

Bakkertje

Forumguru
De standaard kleuren:
HYUNDAI%20H-CDM8022.jpg


Of Skoda zich daaraan houdt weet ik niet, anders is dit hieronder de pinbezetting van een ISO stekker:
220px-ISO_10487_connector_pinout.svg.png


Als je geen achterluidsprekers hebt kun je deze eventueel via VCDS (laten) activeren. Dan kun je daar de versterker op aansluiten. Dan kun je de fader op je toestel gebruiken om wat af te stellen ..
 
De standaard kleuren:
HYUNDAI%20H-CDM8022.jpg


Of Skoda zich daaraan houdt weet ik niet, anders is dit hieronder de pinbezetting van een ISO stekker:
220px-ISO_10487_connector_pinout.svg.png


Als je geen achterluidsprekers hebt kun je deze eventueel via VCDS (laten) activeren. Dan kun je daar de versterker op aansluiten. Dan kun je de fader op je toestel gebruiken om wat af te stellen ..

Die hi low conver pikt het signaal van de achterspeakers vandaan.
Dus dat wordt naar de dealer of een andere oplossing zoeken...
maar bedankt voor je feedback!
 

Bakkertje

Forumguru
Your welcome
De aansluitingen van de achterspeakers moeten waarschijnlijk eerst ingeschakeld worden bij de dealer, of je moet nu al een fader functie op je radio hebben.
Dus als je wel een fader hebt, maar geen luidsprekers in de deuren dan zou het zomaar kunnen werken door de draden aan te sluiten in het isoblok
 
Is het mogelijk om de achter speakers te blijven benutten ondanks de converter die aangesloten zit op de achterspeakers? Want als het goed is gaat naar de speakers canbus bedrading, waar je beter niet aan kan liggen rotzooien..
 

Bakkertje

Forumguru
Naar de luidsprekers gaat geen CAN bus signaal, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Of je radio er last van heeft is afhankelijk van de ingang-impedantie van de Caliber. De omvormer zit in feite parallel geschakeld aan de luidsprekers, hoe hoger de ingang-impedantie des te minder je radio ervan zal merken.
Net even gezocht op de specs van de Caliber, maar ik kan daar zo 1, 2, 3 niets over vinden..
 
Bovenaan Onderaan