hier zijn dan de beloofde foto's

remo

Lid
hier zijn dan de beloofde foto\'s

Dit weekend was het dan zover alles was terug van de spuiter en kon dus gemonteerd worden.

De grill op de motorkap en en onder in de bumper zijn vrij eenvoudig te monteren.
Voor montage van de grill op de motorkap moest wel de haak voor het openen van de motor kap aangepast worden omdat deze niet meer door de grill heen kan.
De luchtinlaten en de ondergrill zitten vast geklikt dus dat was zo gebeurt.
De koplampspoilers en de onderbumpers zitten gelijmd, door de goede pasvorm zit dit goed vast.
Alles aan de voorzijde is van Milotec, dit is absoluut van goede kwaliteit en pasvorm, ook de montagehandleiding en het montage materiaal is erg goed.

De zijskirts zijn van MS-design en zitten over de gehele lengte gelijmd met voor en achter bevestiging aan een orginele parker in het binnenscherm.
Ook hiervan is de pasvorm goed alleen kunnen ze na het spuiten wat krom trekken, maar door ze een beetje te verwarmen zijn ze eenvoudig weer in vorm te brengen.
Het lijmen op zich is wel een hele klus omdat je ze op de juiste hoogte met tape moet vastzetten tot de kit droog is.

Ook de achterbumper is van MS-design maar deze is door ons aangepast omdat we een dubbeluitlaat systeem wilde monteren.
Deze aanpassing (zie fotogallerij) is gedaan met polyester voordat de bumper gespoten werd.
De bumper zit aan de bovenrand gelijmd op de orginele bumper, waar eerst hier en daar een stuk vanaf gezaagd moet worden.
Aan de uiteinden zit de bumper vast op de orginele parkers aan de binnen kant van het spatscherm.

Tot zover mijn verhaal, er volgt nog meer.

De prijzen van dit alles zal ik ook binnen kort op het forum zetten.

Remo




In de foto gallerij staan de foto's van onze (vernieuwde)O2.
 

Bijlagen

  • 11217-zijkant klein.JPG
    11217-zijkant klein.JPG
    64 KB · Weergaven: 80

Dutch4x4

Senior Member
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

Wow, dikke bak!

Vaak gaan dergelijke bodykits helemaal de verkeerde kant uit (IMHO dan), maar deze is heel beheerst en toch vet.

Mooie velgen ook.
 

higgy

Forumguru
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

Fraai! (op die booskijkers na, maar daar houd ik sowieso niet van en (terecht) zal jou dat een biet zijn)
Wat me wel nieuwsgierig maakt: HOE heb je die hendel voor het openen van de motorkap nou aangepast en hoe werkt dat nou? Want op de foto te zien past daar niks meer tussendoor.
 

remo

Lid
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

De hendel van de motorkap moet je normaal gesproken een stuk afzagen, dan kun je er onderlangs nog wel bij maar dit gaat een beetje moeilijk.
We hebben er een stuk afgezaagd (vanaf de knik) en dit recht naar beneden er weer aangelast.
Nu kun je gewoon van onderaf de motorkap openen.
 

poekie

Actief lid
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

Errugh mooi!
Heb je misschien ook een foto van het uitlaat systeem (als de auto op de brug staat bv).
Hoe bedoel je 'van onderaf openen'? Dat je je arm onder de bumper door moet stken om de hendel te pakken?
Heb je het meeste zelf gedaan of heeft de dealer het nodige gedaan?
 

Wiseguy

Actief lid
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

Ziet er inderdaad errug strak uit hoor.... mijn complimenten! /forum/images/graemlins/cool.gif
 

remo

Lid
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

We hebben alles zelf gedaan behalve het spuitwerk, wij verkopen en monteren auto accessoires dus.......

Om nog even terug te komen op het openen van de motorkap, als je de motorkap van binnen uit ontgrendeld komt hij een stuk omhoog, je kunt nu met je hand tussen de bumper en de grill door om de vergrendeling los te halen.
Van de uitlaat zelf heb ik geen foto omdat er rechts alleen een sierstuk is opgehangen en links is er eenzelfde sierstuk over de orginele demper geschoven.
Het sierstuk links is open aan de onderzijde zodat de uitlaatgassen (en het roet) de achterkant van de auto niet zo vervuilen.
Op dit moment is er nog geen pasklaar uitlaatsyteem te koop met een links rechts systeem voor de O2.
Wel voor de O1 trouwens.
 

Zoef

Actief lid
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

Mooie wagen, netjes getuned. Jammer van de toch wat saaie kleur. /forum/images/graemlins/crazy.gif(in mijn ogen dan). En voor het mooie, zou ik hem persoonlijk nog iets verlagen...
Verder; Toppie /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
Gr.
Zoef
 

Karstieman

Forumguru
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wat zijn de kosten nou van zo'n complete tuning?

[/ QUOTE ]

Als je het helemaal laat doen neem ik aan, want Remo heeft het zelf gedaan /forum/images/graemlins/worshippy.gif , maar zo goed zijn wij niet /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

Maar Remo kan vast wel een prijslijstje maken voor 'laten doen'.

Misschien kan zijn handel ook wel sponsor worden en à la Guido Sound &amp; Vision korting geven aan leden van skodaforum.nl... Idee, Remo?
 

Zoef

Actief lid
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

Over chippen gesproken...;
Via TDIclub.nl heb ik nogal wat ervaringen gehoord van veel andere gebruikers. Zelf had ik in het verleden ervaring met JD en nu dus met chipmeister (was wetterauer). Beiden goede resultaten voor niet te veel geld. Doe het niet via de dealer, dat kost in mijn ogen 450,- meer ( = het dubbele /forum/images/graemlins/ooo.gif)voor garantie die je niet nodig hebt.
gr.
Zoef
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

Maar soms staat een leasemaatschappij of baas daar nu eenmaal op.
 

remo

Lid
Re: hier zijn dan de beloofde foto\'s

De prijzen van dit alles moet ik nog even uitwerken maar zodra dat klaar is volgt er een prijslijst.
 
Bovenaan Onderaan