HI-Volt accu voor Skoda Superb Combi 1.4 PHEV 03/2022

@Vittorio Hoe is jouw actieradius nu in dit warme(re) weer?
Daarnaast vroeg ik mij af of jij een uitlees/diagnose dongle hebt.

Zo ja, zou je eens naar module 8C en dan naar Live Data willen gaan.
Daar kan je alle "cellen" selecteren.
Als je die in Live data zet, kan je exact zien hoeveel voltage elke individuele cel heeft (zouden er 96 moeten zijn).

Ik vermoed dat je daar cellen tussen hebt zitten die de 4V gewoon niet kunnen vasthouden. Dan kan je voor je zelf iets meer duidelijkheid verschaffen.

Vittorio

Nieuw lid
...Ik ben oprecht benieuwd naar jouw huidige actieradius.
Dank voor je belangstelling! Actieradius is nú aanzienlijk beter dan toen het koud was. Ik heb nu ongeveer 35 km elektrisch rijden tot mijn beschikking. Ik heb geen uitlees dongle. Excuus voor de late reactie, ik heb je vraag van 2 maart gemist.

Laatst bewerkt door een moderator:
We hadden het eerder over de verbruikers en of je op de snelweg rijdt.

Als je de aanjager gebruikt in EV modus, kost je dat al 5~15% over de gehele actieradius, afhankelijk hoe hard het blaast en hoe warm de kachel is ingesteld, of de airco erbij inschakelt

De snelheid op de snelweg eist meer constant vermogen waardoor de totale actieradius ook weer met een 10~15% afneemt.

Dan hebben we nog andere variabelen zoals temperatuur etc etc, die laten we buiten beschouwing.

Als je alles uit laat (ook de verlichting) en je rijdt puur de provinciale wegen, wat is dan jouw actie radius?

Pro tip:
Als je in EV modus rijdt, stoelverwarming verbruikt 3~5%. De elementen in de stoel hebben veel minder energie nodig dan alle pompen en overige electra van de aanjager.

Vittorio

Nieuw lid

Als je de aanjager gebruikt in EV modus, kost je dat al 5~15% over de gehele actieradius, afhankelijk hoe hard het blaast en hoe warm de kachel is ingesteld, of de airco erbij inschakelt

De snelheid op de snelweg eist meer constant vermogen waardoor de totale actieradius ook weer met een 10~15% afneemt.

Dan hebben we nog andere variabelen zoals temperatuur etc etc, die laten we buiten beschouwing.

Als je alles uit laat (ook de verlichting) en je rijdt puur de provinciale wegen, wat is dan jouw actie radius?

Pro tip:
Als je in EV modus rijdt, stoelverwarming verbruikt 3~5%. De elementen in de stoel hebben veel minder energie nodig dan alle pompen en overige electra van de aanjager.

Pro tip:
Ik laat alles uit behalve verlichting radio en kachel op 18. Verder niets. Rijdt 5km op provinciale weg 83kmh en 5km op snelweg 95kmh, trek langzaam op en zet automaat altijd in B opladen. Ik snap dat allerlei accessoires ook stroom nodig hebben daarom doe ik alleen de noodzakelijke dingen. Rijstijl is heel rustig, desondanks van de winter hooguit 24km bereik, nu met deze temp heb ik max 35 km bereik.

Dan is het duidelijk.

Probeer het morgen voor de test eens met alles uit. 99.9% zeker dat je minimaal 45km gaat halen.
Jouw verbruikers zijn de reden waarom je bereik zo laag is. De degradatie van de HV accu (SOH) is niet de primaire boosdoener.

Jappa

Actief lid
Ik haal met de huidige/gunstige weers omstandigheden ruim 45km bereik.
Hierbij laat ik niks bewust uit ofzo. Climate controle op 20C. Grotendeels snelweg cruisecontrole 105.
Dus 35km bereik valt dan nogal tegen. Wel laat ik de automaat bewust in D staan, die Superb rolt zo lang door, daarmee win je bij proactief rijden nog wel wat bereik. Ik tijdens mijn woon werk verkeer ruim 2km.
De B stand is mijn inziens meer voor in de stad een voordeel.

Bovenaan Onderaan