@EdK goed te lezen dat jullie laders op een veilige manier installeren. Een zekering die klapt is 1, maar je wilt het niet op je geweten hebben dat er brand ontstaat. Mijn Alfen lader is voorzien van load balancing en is op de P1 poort aangesloten. Deze lader heb ik ingesteld om middels zonnestroom te laden (met een minimum van 1,4 kW anders vindt de BMW het niet fijn).
Maar we dwalen nu een beetje af vrees ik ..
@groentesoep ben je er een beetje uit?
Zelf rijd ik momenteel een PHEV met een 9,9 kWh accu die er inmiddels 162 dkm op heeft zitten. Die is nog altijd goed voor zo'n 36 km volledig elektrisch en daarmee kan ik nagenoeg alle in de buurt qua boodschappen e.d. doen. Een nieuw model met 25 kWh accu zou er helemaal voor zorgen dat ik nagenoeg niet meer op benzine hoeft te rijden. Momenteel tank ik zo ongeveer 1x per 2000 kilometer en dat gaat er 98 in (omdat die benzine er lang in blijft zitten). Momenteel rijd ik nog op de v-power 100 resten van de vakantietrip (getankt in Duitsland)