Het "zal ik een iV kopen" topic

EdK

Forumguru
Je kunt een 22kW lader ook op een 3x25A aansluiting gebruiken, maar dan kun je maximaal met 17,25kW laden.
Alleen dit wil je niet als je ook nog een warmtepomp / elektrisch koken etc hebt...
Dus maw dan moet je echt met load balancing gaan werken want anders word het om de zoveel tijd een wandeling naar de meterkast.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@EdK maar dat omschreef ik al in de daaropvolgende regel....
"**Dat dus alleen wanneer er verder echt helemaal niets stroom verbruikt in/aan huis.**"
 

EdK

Forumguru
Maar goed dat is dus een utopie !!
En dan vraag ik me af waarom je dat dan oppert ??
Hierdoor zijn er altijd mensen die lezen wat ze willen lezen en dus lekker een 22kW lader gaan plaatsen en er daarna achter komen dat dit dus eigenlijk niet gaat bij hun woning.

Bij een woning leveren wij max 11kW en bij bedrijven 2x 11kW of 1x 22kW
Want ook bij bedrijven is vaak meer niet mogelijk
Ja we leveren vaak meer palen op één locatie maar dan staan deze met elkaar in verbinding als master / slave / slave
En aan hand van max te gebruiken op aansluiting word er een laadplan ingesteld aan de hand van aantal gebruikers en wat Liander / eneco etc als beperking geven....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
En ook dan is er de volgende dag onderweg wel weer een snellader… :arghh:
Snelladen kost gemiddeld zo's 70 a 90 ct per kWh, dat is echt serieus duurder dan op benzine rijden met je PHEV. Zoals ik al eerder schreef verwacht ik niet dat je hel veel PHEV's aan de snellader zult zien, maar vooral thuis zullen laden en dan met 11 kW.
 

Bakkertje

Forumguru
@EdK goed te lezen dat jullie laders op een veilige manier installeren. Een zekering die klapt is 1, maar je wilt het niet op je geweten hebben dat er brand ontstaat. Mijn Alfen lader is voorzien van load balancing en is op de P1 poort aangesloten. Deze lader heb ik ingesteld om middels zonnestroom te laden (met een minimum van 1,4 kW anders vindt de BMW het niet fijn).
Maar we dwalen nu een beetje af vrees ik ..

@groentesoep ben je er een beetje uit?
Zelf rijd ik momenteel een PHEV met een 9,9 kWh accu die er inmiddels 162 dkm op heeft zitten. Die is nog altijd goed voor zo'n 36 km volledig elektrisch en daarmee kan ik nagenoeg alle in de buurt qua boodschappen e.d. doen. Een nieuw model met 25 kWh accu zou er helemaal voor zorgen dat ik nagenoeg niet meer op benzine hoeft te rijden. Momenteel tank ik zo ongeveer 1x per 2000 kilometer en dat gaat er 98 in (omdat die benzine er lang in blijft zitten). Momenteel rijd ik nog op de v-power 100 resten van de vakantietrip (getankt in Duitsland)
 

DiVini76

Forumguru
Het extra gewicht van een hybride t.o.v. eenzelfde benzine-versie; in hoeverre merk je dat?
Rij je elektrisch, zeul je een benzinemotor aan extra gewicht mee en rij je op benzine, zeul je een accupakket aan extra gewicht mee.
Of is dat verwaarloosbaar?
 
Bovenaan Onderaan