Amundsen Het welbekende navigatie update verhaal

Hey allen,

Ik heb zelf een mooie skoda fabia II uit 2010 met de 1.2 TDI greenline motor erin en Amundsen RNS 310 uitvoering nav+radio.

Alleen weet ik echt neit hoe ik mijn navigatie kan updaten, mijn laatste update is uit 2013 en ik heb een duracell SD kaart bij de wagen gekregen. Ik weet dat veel mensen spreken over het niet kunnen kopiëren van sd naar SD alleen is mij dat raar genoeg wel gelukt.

Alleen ben ik op zoek naar de nieuwere updates voor deze nav. Ik heb op de bijgeleverde SD een mapje met Cryptnav en allemaal bestanden erin en kan maar niet dezelfde indeling vinden op de fora.

KAn iemand mij in de goede richting helpen hiermee?

Daarnaast ben ik op zoek naar een bluetooth mogelijkheid maar weet ik dat ik geen bluetooth bekabeling heb, ik zie een yatouri interface online te koop staan voor 8 tientjes, is dit een goede interface of echt een super slechte knockoff? Ik wil graag namelijk de amundsen een beetje naar 2020 trekken.

Ik heb namelijk een rns510 clone geprobeerd met android maar dat was echt van een ferrari in geluid naar een Fiat multipla en super dof slecht geluid.
 

hemi24

Forumguru
Hey allen,

Ik heb zelf een mooie skoda fabia II uit 2010 met de 1.2 TDI greenline motor erin en Amundsen RNS 310 uitvoering nav+radio.

Alleen weet ik echt neit hoe ik mijn navigatie kan updaten, mijn laatste update is uit 2013 en ik heb een duracell SD kaart bij de wagen gekregen.

Hier de officiële weg : https://shop.skoda.nl/auto-accessoi...e-sd-kaart-fx-platform-west-europa-v10?cid=11

Misschien heb je geluk en stuurt iemand je een persoonlijk bericht, maar anders moet je op andere fora zoeken, of aanbieders op marktplaats...

Mocht je wat langer willen blijven hangen op dit forum, wordt het op prijs gesteld dat je jezelf (en je auto) even voorstelt in de Meet & Greet.
 
Laatst bewerkt:
@hemi24 Daar hoop ik dan maar op want anders moet ik gaan kijken naar ene vervangende unit aangezien ik nu letterlijk wegen niet heb die echt knooppunten zijn. ik heb tot nu toe namelijk alleen slechte clones gevonden en betaal liever geen 150 per jaar voor nieuwe navigatie haha.
 
Daarnaast adviseren jullie mij anders een ander systeem aan? Ik wil graag bluetooth hebben en lekker gewoon goede navigatie op dat ding hebben want dit werkt nu niet helemaal goed. De laatste update van de Amundsen was uit 2018 en wordt daarna niet meer geupdate.

Ik heb een clone geprobeerd(200 euro) maar dat was echt hele slechte kwaliteit qua geluid.
 

VAG-man

Forumguru
Yatour maakt goed spul. Heb ik in mijn vorige auto ook gehad. Handsfree bellen en afspelen van MP3 gingen prima.
V.w.b. navigatie zou ik het op de telefoon doen. Stukken voordeliger en altijd accuraat. Persoonlijk maak ik gebruik van Waze.
 
Bovenaan Onderaan