Fasttech:
Mijn allereerste Octavia 1.9TDI 90pk/210Nm bj. 1998 in 2000 laten chippen door Fasttech.
Destijds nog onwetend en via het TDI forum aan dit adres gekomen. Gelukkig kan er aan de TDI techniek van 1998 ook weinig mis gaan.
Volgens de specificaties heb ik er 30pk en 66 Nm bij gekregen destijds.
Terugkijkende was het niet meer dan een kwestie van turbodruk verhogen en de EGR afdichten. Maar wat gaan met die banaan. De auto is gechipt bij ca. 60.000km. Geen motorische problemen mee gehad maar verbruik steeg wel. Dat ging echt van ca. 1:20 naar 1:17. Ook geen extra onderhoudskosten tov de reguliere beurten.
Het was zo'n grootgrutter want ieder merk werd er gedaan en je reed naar binnen en na een half uur was je al weer weg. Er waren destijds geen mogelijkheden voor een rollenbank. Dat de auto er wezenlijk sneller door geworden was en meer trekkracht door gekregen had daar was ik wel van overtuigd.
De auto verkocht bij een km stand van ca. 120.000km.
TVS Engineering:
Mijn huidige Octavia 1.4TSI / DSG 122pk/200Nm motorcode CAXA bj. 2010 in 2013 tijdens de forummeeting laten chippen en de DSG laten optimaliseren. Dit bij een km stand van ca. 43.000 en de auto nog in de garantie want ik heb bij aanschaf 4 jaar garantie weten te bedingen.
Eigenlijk was de eerste keuze alleen de DSG laten optimaliseren want dat schakelgedrag leek nergens op. Had ook nog niet eerder van TVS gehoord totdat het hier vorig jaar zo nadrukkelijk aan de orde kwam en ik steeds meer begon te lezen over de versleten koppelingen in de DSG-7 versnellingsbak.
Door de zeer aantrekkelijke prijzen door de meeting en bedongen door onze @
Corné de Kluijver uiteindelijk gekozen voor de motortuning en DSG optimalisatie. Resultaat: 150pk en ca. 260Nm
Nou dat het een zeer geslaagde dag is geweest hebben jullie al her en der op het forum kunnen lezen.
De aanpak vond ik super.
Allereerst werd mijn software uitgelezen zowel motor als DSG want de VAG groep is volgens mij kampioen software versies maken en kunnen aardig wedijveren met de producten van Microsoft

Nadat de software uitgelezen was ben ik met ene Dirk (nee niet onze Dirk Kroneman) naar een kantoor achter gegaan waar we de software bekeken hebben en ik op diverse zaken zichtbaar uit de software een goede toelichting heb gehad. Tja ik wil graag alles van de techniek weten.
Nadat de voor mij ideale motorsoftware en DSG software samengesteld was is dit middels speciale software geflasht naar de computer van motor en DSG. De auto heeft hierbij zeker een uur aan de laptop gelegen waarbij Dirk van TVS diverse malen gekeken heeft naar voortgang. Gelukkig hoefde de motorbox niet gedemonteerd te worden en kon alles via de OBD stekker.
Na dit alles heb ik samen met Dirk nog een proefrit gemaakt waarin diverse zaken gecontroleerd werden en uiteindelijk werd de auto aan mij overgedragen. Het is echt een professioneel bedrijf met verstand van de VAG producten en vooral super veel kennis op DSG gebied.
Ik heb niet gekozen voor de rollenbank want ik had echt zo iets van ik laat m'n gevoel wel spreken dan kan het nooit tegenvallen.
Nu is de km stand bijna 55.000 en ik ben nog steeds super tevreden. De adaptiewaarden van de koppelingen zijn niets verandert ten opzichte van m'n log die ik met VCDS vlak na de meeting heb gemaakt dus het lijkt erop dat die koppelingen er wel bij varen. Ook het hele schakelgedrag bij de hogere toerentallen vind ik prettiger en mechanisch klinkt het allemaal beter als voor de optimalisatie.
Ook de motorsoftware is perfect en ik merk vooral met accelereren en tussentijds accelereren dat ik "meer" heb dan voorheen. Brandstof verbruik is wel iets gestegen van een goede 1:16 naar een 1:14 gemiddeld maar dat heeft ook te maken omdat ik in 2013 van 16" naar 18" ben gegaan.
Tot op heden geen motorische / mechanische / elektrische problemen of gestegen olieverbruik.
Nazorg perfect want onlangs nog diverse keren via mail en telefoon contact gehad met TVS (Ronald) over de oliewissel in de DSG en alle tijd wordt genomen om het e.e.a. met elkaar te bespreken.
Ik had deze actie gelijk moeten doen toen de aflevering gedaan werd dus dat is de misser die ik mezelf kan toe rekenen.

Verder super tevreden en zou het zo weer doen