Het grote "schade aan autoruiten" topic

van_der_P

Senior Member
In de voorruit van de GL zit een heel dun draadje onder spiegel van boven naar onder (of andersom), het is bijna niet te zien.. Waar dient dat voor ?

Darkside

Forumguru
How 'unlucky' can one get.
Sinds mij eerste ervaring met een sterretje schik je toch steeds als je een harde tik hoort als je op de snelweg rijdt.
En zo ook van de week. Weer een harde knal. En jahoor. Sterretje numero 2.
Dus autotaalglas gebeld. Konden gelukkig langs werk komen (scheelt mij weer) en toen bleek er nog een sterretje te zitten die ik niet zag.
auto rij ik sinds 1 nov. En heb er nog geen 9k mee gereden al 3 sterretjes.
Elke 3k is het dus raak. Met zo'n 150k te gaan zie ik door de 50 sterretjes in mijn voorruit straks niets meer.

darkprojectx

Forumguru
mijn scheur in de raam houdt goed stand, hij groeit gelukkig langzaam.
van de week weer helemaal in mn nopjes toen ik weer eens een harde kets op de raam hoorde,
eerst boos maar daarna weer blij, want ik had er nog geen nieuwe raam in laten zetten.

kijken hoelang hij het houdt... het is gewoon zonde om direct een nieuwe raam erin te zetten met al die troep op de weg

Ronnie

Forumguru
Ik reed vorig jaar hier in 't oosten op de A1, kijk ik naast de weg en dacht nog "wat een mooie Buizerd op dat paaltje"; En ja hoor, het volgende moment lag tie bijna naast me op de stoel...... Wat een klap!
Raamstijl (A) ingedeukt en de ruit was een en al sterrretje!

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK] ik heb de twee lopende draadjes over autoruit sterretjes en schades samengevoegd
[/MODERATORBREAK]

@Ronnie Dat mijn je niet!!?!!?, moet een behoorlijk ravage geweest zijn dan.

Ik heb vanaf maandag ook een scheur in mijn vooruit zitten ( van boven tot helemaal in het midden) en dat enkel door een steentje!
Heb morgen een afspraak bij de CarGlass om er een nieuwe in te laten zetten, ben benieuwt of ze de goede hebben bestelt.

MarijntjeTDI

Actief lid
Ik ga mikken op steentjes, ruit is ingesleten door ruitenwissers en ook bij poetsen blijf je het zien...vervangen zou fijn zijn (wel all-risk verzekerd)

Hetzer

Forumguru
@Marijntje, ik had bij mijn oude ruit ook "schade" door de ruitenwissers, geen flauw idee hoe dat zo snel kon gebeuren bij een nieuwe auto.
Er zit nu overigens weer een nieuwe ( orginele) ruit in sinds afgelopen vrijdag

Mark

Banned
Bij mijn Roomster geen last van gehad. Met de Ford Mondeo die ik vroeger heb gehad wel, toen ik de wagen 2de hands had aangeschaft hebben ze ook de voorruit vervangen. Na 4 jaar hadden de ruitenwissers er letterlijk hun sporen op achtergelaten. Bij de Dacia is de voorruit na 3 jaar, op een opgevulde ster na, nog puntgaaf. Geen krasje is erop te zien ondanks dat de vegers soms echt smurie moeten wegwissen.

MarijntjeTDI

Actief lid
Ik denk dat het van de rijomstandigheden afhangt, veel fijn stof/zand en dat schuurt een beetje. Maar ik neem aan dat ik mijn verzekering niet aan kan spreken omdat de ruitenwissers de ruit licht ingesleten hebben....

How 'unlucky' can one get.
Sinds mij eerste ervaring met een sterretje schik je toch steeds als je een harde tik hoort als je op de snelweg rijdt.
En zo ook van de week. Weer een harde knal. En jahoor. Sterretje numero 2.
Dus autotaalglas gebeld. Konden gelukkig langs werk komen (scheelt mij weer) en toen bleek er nog een sterretje te zitten die ik niet zag.
auto rij ik sinds 1 nov. En heb er nog geen 9k mee gereden al 3 sterretjes.
Elke 3k is het dus raak. Met zo'n 150k te gaan zie ik door de 50 sterretjes in mijn voorruit straks niets meer.

Ik begon mij al af te vragen of de voorruit van de GL extra broos was: na 5 maanden en 20K op de teller heb ik ook al 3 sterretjes kunnen opschrijven. Nu vergoed mijn verzekering 7 bezoeken aan de garage binnen 1 kalenderjaar voordat de premie wordt aangepakt, maar ja dat gaat nogal hard op deze manier...misschien dat ik nu gewoon wacht totdat ik een sterretje of 10 heb staan. Om een of andere reden zitten ze ook allemaal aan de bijrijderskant.
Ander topic, maar wel verwant: 1 keer een redelijk lading losliggend afvalt (met dank aan het oh zo mooie ZOAB dat zo slecht tegen de vorst kan) en de hele kap zit onder de steenslag en het raam lijkt ook meteen op matglas...
En dat terwijl ik met mijn oude 309 geen enkel putje had in de afgelopen 1,5 jaar (60K gereden).

darkprojectx

Forumguru
potjandorie, mijn voorraam blijft nog altijd aardig heel..
zit toch een scheur in van +/- 30 cm intussen.
volgens mij houdt hij het nog wel tot de zomermaanden..

wielag

Nieuw lid
In februari, toen we de auto net drie dagen hadden, een steen tegen de ruit met een flinke lelijke plek als gevolg maar extra netjes gerepareerd omdat de auto gloedjenieuw was. Vandaag, drie maanden later, ja hoor dit keer een bonk van een steen tegen de ruit met als gevolg een flinke ster met barst. Zal niets anders opzitten dan ruitvervanging. Wat gaat er nu gebeuren? Dezelfde ruit met ook de zonnel/lichtwering enz.? Wat is wijsheid, wa casco zonder eigen risico of met een eigen risico van zo'n € 150? Wie het weet mag het zeggen.
Kan het zijn dat de stand van de voorruit meespeelt in het grote aantal ruitschades dat ik hier lees of is dat onzin?
Willemijn

Cordoba

Forumguru
De hoek van de ruit en de lengte van de neus ervoor zal zeker meespelen in de kans op ruitschade, maar ook stukken weg waar aan de weg gewerkt wordt, vorstschade op (iets) ouder ZOAB speelt allemaal mee.

darkprojectx

Forumguru
hij is nog steeds heel! :super:

al begint het nu wel een beetje kritsch te worden............

fototje geschoten afgelopen weekend toen ik de skoda aan het uitlaten was in duitsland :grin:

GroteFoto-8HKCSE4I.jpg

** edit oh.. we hebben geen fotoresize op het forum??

Bovenaan Onderaan