Het grote "schade aan autoruiten" topic

Olaf

Lid
Re: Nieuwe voorruit

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@Olaf, volgens mij heb je niet goed opgelet. Met mijn opmerking bedoelde ik alleen dat als je geen zin hebt om te wachten je ook naar een lokale dealer kan gaan. Als je een leaseauto hebt komen ze naar je toe en als ik me niet vergis kan dat snel gaan. Dan is er van een 'gewone' garage geen spraken meer natuurlijk.

[/ QUOTE ]
Wat wil je nou dan?

Ik geef aan dat de leasemij mij niet toestond naar een ander te gaan. Reparatie is bij Carglass zelf uitgevoerd en niet op mijn werklocatie omdat het anders nog veel langer zou gaan duren.

Een reparatie bij Carglass in mijn woonplaats kon ook niet omdat ik dan vrij zou moeten nemen en ook Apeldoorn erg druk was op dat moment.

De dealer was geen optie omdat er een contract was tussen leasemij en verz.mij. i.v.m. glasschade.

Zowel Carglass als de dealer komen ook met een niet-leaseauto naar je toe.

Het hele leaseauto vraagstuk doet niet ter zake. Het gaat om een putje in een voorruit dat kan uitscheuren als het buiten kouder wordt.

Darkside

Forumguru
Pats, Boem.....Sterretje

Niet te geloven. In al die jaren nog nooit een sterretje in de voorruit gehad. Maar gisteren ging ik lekker naar huis. Rij ik lekker 120 op de snelweg in het donker met een mooie sneeuwbui.
Wordt mijn rustige ritje met lekkere muziek plots verstoord door een keiharde knal.
Wel vaker een dergelijke knal meegemaakt, maar deze leek toch iets harder. Even schikken, en toen goed kijken naar de voorruit.
Ja hoor. Een mooi sterretje iets van 0,8cm of zo. Maar hij zit er wel.

Balen. net 3200km op de teller. En nu zo'n ster in mijn voorruit.
Vanochtend meteen naar autotaalglas gegaan. Hebben de voorruit 'gerepareerd'. Goede service, snel geholpen, lekkere koffie maar de ster zit er nog wel.
Kans is aanwezig dat hij misschien nog verder scheurt. Maar kans is ook groot dat ik de komende 160.000 km dus een sterretje in mijn ruit heb.

Freakin

Actief lid
Ik hoop ook een sterretje in mn vooruit te krijgen, echt..

Ik ben 100% verzekerd tegen ruitschade en krijg altijd alles vergoed (kost iets van 1 euro zoveel per maand bij je autoverzekering).

Mijn voorruit is namelijk nogsteeds voorzien van de afdruk van de plakletters die er bij de verkoop op zaten (CLIMAT CONTROL). En als het een beetje mistig is dan zie je die letters weer verschijnen. Staat echt lomp.
Bovendien is de binnenkant van de voorruit best vies, haha..

Dus mocht ik nu een dikke ster of scheur krijgen dan vervangen we meteen :). Scheelt me weer poetsen..

Liever lui dan moe, whahaha

rbo

Senior Member
Ik zou zeggen pak een steen of gooi een hete emmer water over je ruit morgenvroeg?

Gieliovd

Forumguru
Ooit van no-claim gehoord?

Ga jij lekker claimen, kost je wel meer dan niks ;)

@Darkside: klote is dat he! Heb ik eens gehad in Polen. In rustig rijden over een stuk asfalt met allemaal los grind, nieuw asfalt.... komt er een idioot aan met 80, TAKTAKTAKTAK was het een regen van stenen.

Toen had ik 5 sterren ofzo in het raam!

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]
Verplaatst naar Mijn Auto omdat het eigenlijk niks te maken heeft met de techniek van de Octavia. Het gaat over iets wat jou met je auto is overkomen dus....
[/MODERATORBREAK]

darkprojectx

Forumguru
@Gieliovd, ooit gehoord van no-claim protectie? ;)

ik had ook een puntgave voorraam, tot een maand geleden..
sterretje erin, sterretje werd een scheurtje van 5 cm.
daarna NOG een ster in mn raam,
en het scheurtje van 5 cm is inmiddels door gegroeid naar een scheur van 25 cm.

hij mag lekker blijven zitten tot het eind van de winter, daarna komt er een nieuwe raam in.

zo fijn, all risk verzekerd, glas verzekering, no claim protectie :super:
en je zou gek zijn als je er geen gebruik van maakt want je betaald er ook goed voor.

FredV

Banned
Behalve als je van maatschappij verandert. Dan telt de schade wel degelijk mee; ook al heb je noclaim beschermer.

Darkside

Forumguru
Ik ben ook gewoon lease rijder. Niets te maken met noclaim oid.
Maar zomaar een ruit vervangen omdat ik dat wil. Gebeurt natuurlijk niet.
Nu maar duimen dat het sterretje een ster word en de ster een barst.

Evilcomputing

Senior Member
naja.
je kon toch even een vlieg dooddrukken die net op die plek op het raam zat.
of 1x te hard ramen krabben met dit weer....

of gewoon wachten, gebeurd vanzelf.
Behalve als het een oppervlakte schade is.
Dan gebeurt er helemaal niets, die schade kunnen ze nu ook niet repareren.

ps: je doet je naam niet eer aan dan :)

Gieliovd

Forumguru
@DarkprojectX, jazeker ;) Ik geloof er niet in. Ze registreren het wel en "it will bite you in the ass eventually".

ik heb nu 5500km op de teller en 2 kleine beschadigingen en 1 klein sterretje op de voorruit.
ik ben bij centraal beheer verzekerd en laat geen sterretjes repareren, of je een sterretje laat repareren of de hele ruit laat vervangen komt namelijk op hetzelfde neer bij centraal beheer je blijft na reparatie of vervanging 1 jaar stil staan op de bonus malus trede.
dit schijnt alleen bij centraal beheer zo te zijn bij een andere verzekeraar kan je een sterretje kostenloos of zonder verdere gevolgen laten repareren.
dus bij lichte ruitschade ff geen apeldoorn bellen.

darkprojectx

Forumguru
Bij een leaserijder kan het inderdaad anders zitten... zal toch wel iets in het leasecontract staan over dit soort gevallen?

Darkside

Forumguru
Ja naar autotaalglas gaan. En daar repareren ze het. Of dit geld kost weet ik niet. Maakt mij ook niets uit. De ruit word iig niet vervangen op mijn verzoek.
Hoe lief ik ook lach naar de LM.
Nu dus al zwaberend over de weg aan het rijden op zoek naar grote zware bromvliegen die tegen we ruit aan rijden :-)

Rosinfield

† In Memoriam
Als het flink gevroren heeft bij wegrijden warme lucht voluit op voorruit laten blazen en goede kans dat de ster een scheur wordt. Gebeurde mij ook ooit. Ik dacht, ach zo'n klein sterretje.......

jalex_h

Forumguru
@darkside: bij de meeste verzekeringsmaatschappijen is het zo dat repareren kostenloos is maar dat bij het vervangen van de ruit de verzekeringsnemer het eigen risico moet betalen. Zowel bij lease-auto's als bij auto's die particulier eigendom zijn.
M.a.w. de verzekeringsnemer (in jouw geval waarschijnlijk de leasemaatschappij) moet eerst toestemming geven om de ruit te vervangen. Maar die gaat dat eigen risico weer doorbelasten aan je werkgever (die het misschien wel weer aan de berijder door belast).

Kortom, grote kans op grote discussie op alle fronten waar in ieder geval de leasemaatschappij niet op zit te wachten, want die heeft jouw werkgever immers beloofd omjouw auto tegen zo laag mogelijke (dus in ieder geval geen onnodige kosten) rijdende te houden.

Rolle

Senior Member
Nu is het mijn beurt voor een nieuwe voorruit.

Eerder deze week hoorde ik een tik op de ruit maar zag niet direct een nieuw putje oid.

Pff dacht ik toen, daar zijn we even goed weggekomen. Tot vanmiddag, wagen heeft een uurtje in de winterzon gestaan en toen ik terug kwam bij de wagen viel me ineens een barst links onderaan het raam op. Tiens die zat er daarstraks nog niet. Wat bleek die tik van eerder deze week had de ruit geraakt net in het midden van het chassisnummer venster (en viel daardoor niet op).

Afspraak gemaakt met de glasboer en volgende week gaat er een nieuwe ruit in, is blijkbaar niet zo eenvoudig om het juiste model ruit te bestellen.

Moet er een zijn geschikt voor regen-/lichtsensor en dan zijn er met en zonder 3e zonneklep (zwarte zonneband rond de spiegel) en met een grijze zonneband over de volledige breedte van de ruit en zelfs daar zit dan nog verschil op.
Ze laten ineens de 2 meest van toepassing zijnde ruiten aanrukken en zullen dan op het moment zelf zien welke het meest geschikt is.

Bovenaan Onderaan