Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Sparkie

Forumguru
Ondervinden jullie dit ook:
Ik heb mijn Galaxy S4 via de BT gekoppeld aan de Columbus. Op het moment dat BT aanstaat en ik de auto start maakt hij automatisch een verbinding. Dit gaat zonder verdere inmenging mijnerzijds.
Het vreemde is dat, zodra de BT verbinding is gemaakt de mobiele diensten (internet) onderbroken wordt. Dan zie je het 'Mobiele gegevens' vakje uitgaan. Als ik hem handmatig weer in wil schakelen krijg ik een melding in de trant van 'Plaats SIM kaart'
Als ik de BT uitschakel komt internet weer online.

Dit is een onwenselijke situatie, omdat ik nu de updates van bijvoorbeeld Flitsmaster niet meer ontvang.

Is dit een setting op mijn telefoon die ik moet veranderen, of een bekend euvel met de Columbus?
 
Laatst bewerkt:

RogerS

Forumguru
Mogelijk verbind je telefoon met rSAP in plaats van handsfree profile.
rSAP schakelt de SIM kaart voor de telefoon zelf uit. Je hebt dan ook geen 4G/3g data connectie meer. Alleen via Wifi kun je dan een data connectie hebben. Met de nieuwste Premium carkit die Wifi heeft kun je wel een data connectie opzetten.
 

Sparkie

Forumguru
KUDO'S!! @RogerS

Ik ben snel even naar beneden gelopen en de setting van de BT stond inderdaad op premium. Heb deze aangepast naar handsfree en nu heb ik zowel BT als internet.
 

RogerS

Forumguru
Toch wil ik iedereen met een Samsung telefoon aanraden om de premium carkit module te upgraden naar de D-versie. Dan heb je in combinatie met rSAP ook een Wifi hotspot in de auto. De ontvangst van het 2G/3G Radiosignaal is vele malen beter dan van de telefoon die in de auto ligt.
Zo heb ik recentelijk in een rit van Noordwijk tot in zuid-limburg een webradio stream open staan zonder een onderbreking.
 

Sparkie

Forumguru
Ik denk niet dat de LM hiervoor gaat willen betalen
En 180 euro uit te geven voor een HT-5 Bluetooth module in een auto waar ik nog maximaal een jaar in zal rijden zie ik ook niet zitten.
 

AkL82

Lid
Forum vrienden,

Na grondig vooronderzoek gisteren onze O2 Columbus geupdate. Nu werkt helaas alleen van de stuurwielbediening de volumeknop niet meer?

Onze octavia is geleverd in juli 2009 en volgens de VIN is het een modeljaar 2010 uitvoering. Er zit een Columbus in met origineel software:

3T0035680 (zonder toevoeging!), HW: H50 SW: 1404. Verder is het systeem op 20.06.2011 gebouwd conform de sticker op het apparaat. Het is dus een nieuwer systeem dan de auto.. wat weer te verklaren is door de slotplaat die bij de auto zit. Het originele systeem zou er dus een keer uit gejat kunnen zijn. Het is dus door een ‘orgineel aftermarkt’ systeem vervangen. Ook heeft het een 40gig schijf en is het zeer waarschijnlijk voorzien van snellere processor en LED scherm. Mooi dus.

Ik heb software 4020 met gecorrigeerde tabellen voor stuurwiel bediening geladen omdat de nieuwe Novero HT5 module is geplaatst en de Iphone 4s van m’n werk niet streaming muziek doorgaf. Dat is na de update wel gelukt. Ik moet alleen nog een kabeltje trekken van de Bluetooth module naar de Columbus omdat ik geen stereo geluid heb bij het streamen van ‘Bluetoot’ muziek. Bellen gaat allemaal vlekkeloos en over beide kanten.. zal echter wel een mono signaal zijn.

Ik heb voor 4020 gekozen omdat ik anders het battery drain issue zou verwachten. Ik heb 4120 ook liggen dus als jullie allemaal zeggen.. die moet je hebben.

Het enige wat dus niet werkt is het volume wieltje op mijn stuurwiel. Drukken, draaien etc.. auto heeft al 8u uitgestaan.. Alle andere knoppen wel en het MFD toont ook de navi. Iemand nog tips om dit op te lossen?

Ik ben al wel ergens een ISO bestandje tegengekomen die specifiek is geschreven voor als je dit omnamen van de tabellen niet direct had uitgevoerd. Is het aan te raden dit kleine bestandje nog een keer te laden?? (my-gti.com - 4020_sk_fix).. hoewel dit meer lijkt te zijn geschreven voor het MFD gebeuren.

Ik hoor graag van jullie
 

Michelv.

Forumguru
Voor het battery drain geval hoefde jij volgens mij niets te doen, ligt eraan welke Can-Gateway er in zit maar ga ervan uit er in een 2009 een goede zit.
 

Darkside

Forumguru
Ik had V11 geinstalleerd, wat zonder problemen ging, maar ik mis heel veel snelheidsborden op mijn columbus.
Op de A1 geeft hij vaker niets aan, dan wel. Ik zie dus niet of je 100, 120 of 130 mag.

Dit is niet alleen op de A1. Maar ook op de A50, a28, A27 en a10. En vast nog meer.
Dit was bij de V10 versie veel beter geregeld.

Ervaren meer mensen dit? En hoe zou het dan komen dat ik er last van heb als niemand dit ervaart?
 

Darkside

Forumguru
V12 zal ik in de skoda niet meer meemaken.
Dacht misschien toch een fout gebrandde DVD oid? Helaas niets aan te doen dus.
 

Darkside

Forumguru
Frankrijk kom ik pas weer in de zomer van 2015.

Misschien dat VW net zo verward is als de meeste nederlanders met al die variabele snelheiden op onze snelwegen. :deuk:
 

Pendragon

Forumguru
@Darkside, dat was ook mijn idee, want in Engeland was het veel beter en buiten de snelwegen in NL is het volgens mij ook beter. Ik zal er eens beter op letten. Snelwegen zijn in NL nu bagger.
 

AkL82

Lid
Ach.. door alle files maakt het niet zo veel uit hoe hard je mag... Buiten de files is er altijd nog flitsmeister
 

nietje72

Forumguru
Hebben ze inderdaad niet goed getest @Darkside. Ondervindt hetzelfde probleem. In Duitsland veel minder problemen maar als je daar op de Autobahn niets in je schermpje ziet staan: 'voll gas'! :deuk:

Hier in Italië hetzelfde verhaal: niets in beeld op de Autostrada mag je de max. snelheid (130), is er een beperking (bijv. Brenner tot aan Bolzano mag je maar 110) dan verschijnt keurig netjes het bord in beeld. Op de binnenwegen altijd een bord in beeld en da's prettig want het stikt hier van deze flitspalen
images



Maar vaak zit er ook nog een sticker op hoe hard je mag! Als je hierdoor geflitst wordt, dan moet je rijbewijs worden ingevorderd omdat er wat aan je ogen mankeert. :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan