Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Chicco_Himself

Forumguru
Het installeren van de V10 op de Columbus is gelukt, althans nadat hij vroeg of ik via de DVD wilde navigeren of wilde installeren heb ik op installeren gedrukt en verder geen bevestiging of wat dan ook ontvangen....
Wel zie ik nu dat bij Mal Pversion DVD 8048 staat en voorheen was dat 7551.

Ook nog even het logo van het opstartscherm gewijzigd en dat werkt kinderlijk eenvoudig. Zoals @kansberg aangaf gebrand op 2.4x met PowerIso, aanwijzingen van het filmpje gevolgd en klaar met dit resultaat :D



Verder nog wat met VCDS getest echter dat plaats ik zo even in het daarvoor bedoelde topic...
 

Chicco_Himself

Forumguru
Valt mij trouwens op dat ik niet altijd het opstartscherm te zien krijg. De ene keer krijg ik het scherm te zien als de auto net 1 min geleden uitgezet is (of net niet) en de andere keer als ik het 's morgens de auto start (maar ook dat kan wel/niet van toepassing zijn).
Zit hier een bepaalde logica in? Je zou verwachten dat je iedere keer als je de auto start het opstartscherm krijgt te zien maar dat is dus niet het geval. Is dit niet het geval dan krijg ik gelijk het radioscherm te zien.
Iemand? :pieker:
 

Michelv.

Forumguru
Nog een minuut of 30 blijft de Columbus stand-by staan nadat het contact wordt uitgezet, dus als je binnen die tijd de auto weer op contact zet dan verschijnt er geen logo en na die 30 minuten wel.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Valt mij trouwens op dat ik, ondanks dat SW-versie 3974 er op staat ik geen Nederlandstalige spraakcontrole heb... (en ik kan ook nergens iets vinden waar deze evt te wijzigen zou zijn). De dame in kwestie spreekt alleen Engels tegen mij en wilt het alleen over mijn telefoon hebben (welke ik nog niet werkende heb gekregen). Als ik dan de knop rechtsboven induw zegt een dame "De routegeleiding is uitgeschakeld" (en dat dan WEL weer in het Nederlands).

Zou de BT_module misschien ook de oorzaak kunnen zijn dat ik mijn iPhone 5S niet gekoppeld krijg?

De BT_module welke er op dit moment in zit is deze:
 
Even een update: Het ligt weer bij de importeur, maar de dealer zegt dat het nu naar de fabriek gaat en dat het dus wat langer kan duren voordat er een update komt. Ze zijn bezig met een software update voor het infotainment systeem, hopelijk zit daar al een fix in.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

nietje72

Forumguru
Ik heb gisteren gelezen dat de V11 kaart beschikbaar is. Heeft iemand al ervaringen met de installatie en de belangrijkste wijzigingen tov V10?
 

Pendragon

Forumguru
Installatie kan ik tussen nu en 2 uur laten weten. Vanavond rij ik voor het eerst met deze versie. Verschillen, waarschijnlijk weinig tot niets, behalve dat de kaarten wat nieuwer zijn en dat is voor mij het enige belangrijke. De stem zal niet veranderen (zit niet in de kaarten).
 

Joske

Forumguru
@Pendragon

fijne vakantie toegewenst in Engeland, doe mijn nicht de groeten zou ik zeggen, maar dat is in Nottingham, passeer je niet zeker? ;)

en vergeet de Halfords niet é :D :D :D (:bloos:)
 

Sparkie

Forumguru
De update lijkt te werken.

Vanmorgen tijdens de rit naar kantoor al een deel naar HD gekopieerd. Vanmiddag de rest en dan kunnen we met een veilig gevoel op vakantie ;)
So wie so neem ik altijd een wegenatlas mee, want je weet maar nooit.

Het versienummer zou trouwens 8117 moeten zijn.
 
Bovenaan Onderaan